Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

“Τεχνητά μποτιλιαρίσματα” στον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια: Κέρδη και εκβιασμοί του Ερντογάν από υπηρεσίες διαμεσολάβησης

Στο Πενταπόσταγμα αναφέραμε ότι, ο πόλεμος των πρώτων υλών μεταξύ Δύσης και Ρωσίας γίνεται πραγματικότητα. Οι περιορισμοί θα εφαρμοστούν από τις 5 Δεκεμβρίου 2022 για το αργό πετρέλαιο και από τις 5 Φεβρουαρίου 2023 για τα άλλα προϊόντα διύλισης πετρελαίου.

Επίσης αναφέραμε ότι,  ο Ερντογάν επιβάλλει τουρκικό «μπαξίσι» και σε ελληνικά εμπορικά πλοία που διέρχονται τα Στενά, εφαρμόζοντας οικονομικό εκβιασμό κατά της ελληνικής ναυτιλίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να χτυπήσει τη Ρωσία εκεί που θα την πλήξει περισσότερο, στα έσοδα από το πετρέλαιο. Αλλά πρέπει να φροντίσει να μην βλάψει τον εαυτό της και την εύθραυστη παγκόσμια οικονομία στη διαδικασία. Τέθηκε ήδη  σε ισχύ η απαγόρευση εισαγωγής υπεράκτιου πετρελαίου από τη Ρωσία. Πρόκειται για μια από τις πιο σκληρές κυρώσεις της ΕΕ, που αποσκοπούν στη μείωση των εσόδων από ορυκτά καύσιμα και της ροής πρώτων υλών προς εξαγωγή.

Σε απάντηση, ο Ρώσος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Alexander Novak είπε ότι, η Ρωσία  εργάζεται σε  μηχανισμούς για την απαγόρευση της χρήσης εργαλείων για τον τεχνητό περιορισμό των τιμών του ρωσικού πετρελαίου, καθώς αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη αποσταθεροποίηση της αγοράς και έλλειψη ενεργειακών πόρων.

Ουρές πετρελαιοφόρων στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας

Η Ρωσία, αξιολόγησε τις συνέπειες της κυκλοφοριακής συμφόρησης από πετρελαιοφόρα στην Τουρκία.

Η Άγκυρα έχει επανειλημμένα δημιουργήσει τεχνητά μποτιλιαρίσματα στον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια, προκειμένου να επηρεάσει τη Μόσχα. Τώρα ο Ερντογάν, υπό το πρόσχημα των κυρώσεων, προσπαθεί να βγάλει «χρήματα» από το ρωσικό πετρέλαιο, δήλωσε ο ειδικός σε θέματα ενέργειας Ιγκόρ Γιουσκόφ, σε συνομιλία με ρωσικό μέσο ενημέρωσης. Νωρίτερα, οι Financial Times έκαναν λόγο για ουρές πετρελαιοφόρων στα ανοικτά των ακτών της Τουρκίας.

«Δεν είναι το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα στην Τουρκία που έχουμε δει. Υπήρχαν περιπτώσεις που μέχρι και 1 εκατομμύριο βαρέλια καυσίμων “στάθηκαν στην ουρά” ταυτόχρονα. Και μετά, η Άγκυρα το έκανε εσκεμμένα για να ωθήσει τη Ρωσία, να οικοδομήσει από κοινού ένα εναλλακτικό κανάλι», αναφέρει ο Ιγκόρ Γιουσκόφ, ειδικός στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο υπό την κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας και το Ταμείο Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας.

Πιστεύει πως το γεγονός είναι ότι, η Άγκυρα δεν μπορεί να πάρει χρήματα για τη διέλευση των πλοίων μέσω του στενού, αλλά μέσω του καναλιού. «Τώρα ο Ταγίπ  Ερντογάν μάλλον προσπαθεί να πείσει τη Μόσχα να πουλήσει περισσότερη ενέργεια στην Τουρκία. Αυτή, με τη σειρά της, θα μπορούσε να φορτώσει εκ νέου πετρέλαιο στα δεξαμενόπλοιά της και να το επανεξάγει περαιτέρω», αναφέρει.

«Όλοι οι περιορισμοί, συμπεριλαμβανομένων των τιμών του πετρελαίου και της ασφάλισης, ισχύουν μόνο μέχρι τον πρώτο ανεφοδιασμό. Δηλαδή, η Τουρκία απλώς προσπαθεί να βγάλει «χρήματα» από υπηρεσίες διαμεσολάβησης. Η Ρωσία, προφανώς, είναι ικανοποιημένη με αυτό μέχρι στιγμής », υποστηρίζει.

Ταυτόχρονα, όλα τα τάνκερ στα στενά είναι ήδη ασφαλισμένα. Η ασφάλιση ίσχυε μέχρι την έναρξη ισχύος των κυρώσεων. Σύμφωνα με τους όρους των περιορισμών, τα δεξαμενόπλοια που φορτώθηκαν πριν από τις 5 Δεκεμβρίου μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια έως τις 19 Ιανουαρίου. Επομένως, όλες οι αναφορές για υποτιθέμενη ανάγκη για πρόσθετους ελέγχους είναι επινόηση της Τουρκίας.

Τι σημαίνει το μποτιλιάρισμα

Αλλά αυτό το μποτιλιάρισμα προφανώς θα δημιουργήσει προβλήματα. Για την Ρωσία, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επιταχύνει όλες τις διαδικασίες φόρτωσης, εκφόρτωσης και παράδοσης πετρελαίου, καθώς η Μόσχα έχει έλλειψη δεξαμενόπλοιων. Για την παγκόσμια κοινότητα, το «μποτιλιάρισμα»  των πλοίων σημαίνει  μείωση των εξαγωγών και αύξηση στην έλλειψη καυσίμων και στο κόστος των πόρων.

Νωρίτερα, οι βρετανικοί Financial Times ανέφεραν ότι στα χωρικά ύδατα της Τουρκίας, μετά την επιβολή περιορισμών στη θαλάσσια μεταφορά ρωσικού πετρελαίου , «παρατηρείται  συμφόρηση δεξαμενόπλοιων».  Αυτό οφείλεται, στο αίτημα της Άγκυρας να παράσχει επιπλέον επιβεβαίωση ασφάλισης πλοίων. Συνολικά υπάρχουν 19 πλοία στην ουρά.

Επιπλέον, σημειώνεται ότι έξι ρωσικά τάνκερ βρίσκονται σε μποτιλιάρισμα κοντά στο Βόσπορο. Αυτό αποδεικνύεται από δεδομένα από την πύλη παρακολούθησης πλοίων marinetraffic. 

Η εξαγωγή πετρελαίου από τη Ρωσία, έχει μεγάλη σημασία για ολόκληρο τον κόσμο. Είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου μετά τις ΗΠΑ και τη Σαουδική Αραβία και ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού πετρελαίου στον κόσμο, μετά τη Σαουδική Αραβία. Το 2021, περίπου οι μισές από αυτές τις εξαγωγές αφορούσαν την Ευρώπη.

Από την αρχή του πολέμου, η Μόσχα έχει λάβει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από ορυκτά καύσιμα. Με άλλα λόγια, οι πρώτες ύλες και κυρίως ο πόλεμος πετρελαίου και φυσικού αερίου μεταξύ Δύσης και Ρωσίας, δεν  έφερε επιτυχία, αφού η Μόσχα εξακολουθεί να κερδίζει την αντιπαράθεση.

Με την έναρξη ισχύος του πετρελαϊκού εμπάργκο και τον περιορισμό με τη μορφή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, ο πετρελαϊκός πόλεμος του αντιρωσικού συνασπισμού με τη Ρωσική Ομοσπονδία, γίνεται απολύτως πραγματικός. Δεν πρόκειται πλέον για εικασίες και όχι για μεταφορά, αλλά για ένα γεγονός με συγκεκριμένες συνέπειες. 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Δεν σταματούν πουθενά! Ρωσικό ΥΠΑΜ: Στρατιώτες του ΝΑΤΟ στις μάχες ως μισθοφόροι-40.000 Ρώσοι ξεχύνονται να καταλάβουν το Κουπιάνσκ (βίντεο)

Μήπως ο “μυστηριώδης” έως τώρα θάνατος του Ναβάλνι ήταν μήνυμα του Κρεμλίνου στην δύση για πιθανή δράση του ΝΑΤΟ στην...