Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Τουρκικό “μπαξίσι” και σε ελληνικά εμπορικά πλοία που διέρχονται τα Στενά-Οικονομικός εκβιασμός κατά της ελληνικής ναυτιλίας

Η Τουρκία έχει εισαγάγει πρόσθετες οικονομικές απαιτήσεις για την διέλευση από τα στενά της για πλοία που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, ανέφερε η τουρκική ιστοσελίδα Denizcilikdergisi, επικαλούμενη έγγραφο της Τουρκικής Ναυτιλιακής Αρχής.

Την ίδια στιγμή και η Ρωσία αυξάνει τους δασμούς στις εξαγωγές πετρελαίου.

Η τουρκική ναυτιλιακή αρχή απαιτεί από τα εμπορικά πλοία που διέρχονται τα Στενά του Βοσπόρου, την παροχή επιστολής από τον ασφαλιστή που θα επιβεβαιώνει τη διαθεσιμότητα ενός ειδικού τύπου ασφάλισης με την ονομασία “ασφάλισης Προστασίας και Αποζημίωσης”.

Το έγγραφο πρέπει επίσης να περιέχει όλες τις πληροφορίες για το πλοίο, την πορεία του και το φορτίο.

«Ζητώ/απαιτώ ευγενικά τις πληροφορίες σας και την ανάγκη να επισυναφθεί αυτή η επιστολή στην έκθεση για το σχέδιο πλοήγησης-1», αναφέρει το τουρκικό διάταγμα σύμφωνα με τον Unal Baylan, γενικό διευθυντή του τουρκικού ναυτιλιιακού τμήματος.

Το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg ανέφερε, επικαλούμενο το τουρκικό υπουργείο Μεταφορών, ότι από την 1η Δεκεμβρίου, η Άγκυρα θα ζητά από όλα τα εμπορικά πλοία που θα διέρχονται από το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια, την επιβεβαίωση αυτής της ασφάλισης.

Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι η Τουρκία προχωρά σε αύξηση των τελών που χρεώνει στα εμπορικά πλοία για την διέλευσή τους από Βόσπορο και Δαρδανέλια προκαλώντας αντιδράσεις. Ήδη στην Ελλάδα η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) κάνει λόγο για άνευ προηγούμενου αύξηση κατά 400% και ζητώντας την παρέμβαση των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας.

Η όλη αυτή διαδικασία όπως και αν παρουσιάζεται από τουρκικής πλευράς, αφορά σοβαρότατα ειδικά την ελληνική εμπορική ναυτιλία που είναι από τις μεγαλύτερες του κόσμου.

Επιπτώσεις στην ελληνική ναυτιλία και η λύση με το σχέδιο της σιδηροδρομικής Εγνατίας

Με δεδομένη την ενεργειακή και οικονομική κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η χώρας μα έχει να αντιμετωπίσει και τις τουρκικές απαιτήσεις, που κάνουν σιγά -σιγά οικονομικά ασύμφορη την διέλευση των εμπορικών πλοίων μας από τα Στενά του Βοσπόρου, πιθανόν μέχρι την κατασκευή του Καναλιού της Κωνσταντινούπολης που είναι ένα φαραωνικών διαστάσεων έργου.

Η μόνη λύση για την χώρα μας, είναι η σιδηροδρομική Εγνατία, μέσω της οποίας θα μεταφέρονται όλα τα ελληνικά και ξένα αγαθά στην Ευρώπη, με τρόπο ταχύτατο και ασφαλέστερο.    

Το σχέδιο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας (νέα γραμμή Θεσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες Ξάνθης, ύψους €1,3 δισ.), που θα συνδέσει τα 3 λιμάνια της Β. Ελλάδας, περιλαμβάνει την διασύνδεση με τις πόλεις Μπουργκάς και Βάρνα στο βουλγαρικό έδαφος.

Έτσι επιτυγχάνεται η πλήρης παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου, μεταβάλλοντας ολοκληρωτικά τη γεωπολιτική εικόνα της περιοχής και εξοβελίζοντας ταυτόχρονα την τουρκική παρουσία.

Δεν πρόκειται απλώς για ένα ένα μεγάλο σιδηροδρομικό έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης συνολικού μήκους 205χλμ, τμήμα της λεγόμενης και Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, το οποίο θα συνδεθεί με την βουλγαρική πλευρά, αλλά για ένα τεράστιο γεωπολιτικό σχέδιο της Δύσης για παράκαμψη των Στενών και της κηδεμονίας της Τουρκίας σε αυτά.

Η ΕΕ θέλει να «κατεβάσει» το ανώτατο όριο της τιμής του πετρελαίου στα 60 δολάρια το βαρέλι

Οι δυτικές χώρες που έχουν επιβάλει κυρώσεις κατά της Ρωσίας, θεωρούν ότι επηρεάζεται με σοβαρό τρόπο η  ενεργειακή τους βιομηχανία και η προμήθεια πρώτων υλών.

Έτσι, η Ευρώπη σκοπεύει να σταματήσει σταδιακά να αγοράζει πετρέλαιο από τη Ρωσία, αλλά μιλάμε μόνο για τις θαλάσσιες προμήθειες.

Επιπλέον, το όγδοο πακέτο ευρωπαϊκών κυρώσεων περιλαμβάνει λόγους περιορισμού της τιμής του ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης.

Υπενθυμίζουμε ότι η Τουρκία δεν έχει προσχωρήσει στις  κυρώσεις κατά της Ρωσίας όπως όλες οι χώρες της δύσης, επωφελούμενη στο έπακρο τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ