Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Πού θα γίνει η στραβή Αιγαίο ή Μαύρη θάλασσα; Τουρκικά F-16 “γράφουν” ώρες πτήσης με αβέβαια προγραμματισμένη συντήρηση και κίνδυνο ατυχήματος

Χωρίς να σταματά  τις παραβιάσεις στο Αιγαίο η Τουρκία ανέλαβε και τις περιπολίες του ΝΑΤΟ πάνω απο την Μαύρη θάλασσα. Σύμφωνα με τουρκικό μέσο ενημέρωσης, στη Μαύρη Θάλασσα όπου αυξάνεται η ένταση λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, η αεράμυνα του ΝΑΤΟ ανατέθηκε στην Τουρκική Πολεμική151 Μοίρα, που συνδέεται με την 5η Βάση Anajet.

Μία από τις εργασίες που έχουν ανατεθεί, ονομάζεται αποστολή παρακολούθησης αεράμυνας ή αντίδραση συναγερμού. 

Με τις συνεχείς παραβιάσεις στο Αιγαίο και την συμμετοχή της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας σε δραστηριότητες του ΝΑΤΟ, μας προκαλείται η περιέργεια αν τα τουρκικά μαχητικά έχουν την προβλεπόμενη προγραμματισμένη συντήρηση.

Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι, για να διατηρήσει τα νούμερα των παραβιάσεων, η Τουρκία έχει επιστρατεύσει αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και drones, καθώς τα F-16 της «στερεύουν» από ώρες πτήσης.

Ως μέρος της επείγουσας ανάγκης της Διοίκησης της Τουρκικής Αεροπορίας για επιχειρήσεις, η Τουρκία υπέβαλε αίτημα στις Ηνωμένες Πολιτείες πέρυσι. Το αίτημα περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό 40 μαχητικών αεροσκαφών F-16 Block 70 και 79 F-16 Block 40 / 50+ στο επίπεδο Block 70.

Να υπενθυμίσουμε ότι, η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 και η δεύτερη συνάντηση πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο του 2022, στο πλαίσιο της επείγουσας ανάγκης για επιχειρήσεις. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν, Τουρκικές και αμερικανικές αντιπροσωπείες θα συναντηθούν στις ΗΠΑ για την επόμενη συνάντηση στις 15 Αυγούστου 2022. Η εν λόγω συνάντηση είναι πολύ σημαντική, αφού είναι η πρώτη συνάντηση που πραγματοποιείται μετά τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στο Κογκρέσο των ΗΠΑ.

Στη δήλωση που έκανε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Χουλουσί Ακάρ, σχετικά με το θέμα, «τα F-16 και τα F-35 είναι δύο ξεχωριστές διαδικασίες. Αυτό τονίζουν συνεχώς και οι αντιπροσωπείες των ΗΠΑ. Ορισμένοι όροι τέθηκαν κατά την έξοδο από το Κογκρέσο. Είπαμε στους συνομιλητές μας ότι, δεν είναι δυνατόν να δεχθούμε αυτούς τους όρους. Η ελπίδα μας είναι – σύμφωνα με αναφορές – ότι αυτό μπορεί να αφαιρεθεί στη Γερουσία», ανέφερε.

Ποτέ μέχρι σήμερα ο κίνδυνος «καθήλωσης» της τουρκικής αεροπορίας δεν ήταν τόσο ορατός. Το μπλόκο στην προμήθεια ανταλλακτικών για τον στόλο των F-16 από τη μία και η διαδικασία «εκκαθάρισης» των έμπειρων πιλότων που ξεκίνησε μετά την απόπειρα πραξικοπήματος του 2016, προκαλούν έντονες αρρυθμίες στην Πολεμική Αεροπορία των γειτόνων, με τους Τούρκους επιτελείς να πασχίζουν ακόμη και για να διατηρήσουν το «στάτους» του παραβάτη στο Αιγαίο.

Επίσης, η απόπειρα πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου 2016 ώθησε τον Ερντογάν, να εκκαθαρίσει μαζικά πιλότους μαχητικών. Η Αεροπορία έπαιξε κεντρικό ρόλο εκείνο τον Ιούλιο.

Τις μέρες μετά το πραξικόπημα, εκκαθαρίστηκαν περισσότεροι από 300 πιλότοι  F-16, οι περισσότεροι από τους οποίους είχαν χρόνια εμπειρίας. Το αποτέλεσμα: Η αναλογία πιλοτηρίου προς πιλότο μειώθηκε από 1,25+ πιλότους ανά αεροσκάφος σε 0,8. Αυτή η αναλογία είναι σημαντική για να διασφαλιστεί ότι, οι πιλότοι είναι ξεκούραστοι μεταξύ πτήσεων, χωρίς να επηρεάζουν τον επιχειρησιακό ρυθμό.

Έτσι ένα έθνος που ρίχνει τους πιλότους μαχητών του στη φυλακή ή τους αποστρατεύει πρόωρα,  δεν σπαταλά μόνο χρήματα, αλλά στερείται  των υπηρεσιών από και έναν εξαιρετικά πολύτιμο πυλώνα ασφαλείας του.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας : Τσαπατσουλιές για να κλείσουν οι “πληγές” της Τουρκικής πολεμικής αεροπορίας, αναφέραμε ότι η  τουρκική Πολεμική Αεροπορία, κατέφυγε σε μάλλον ανορθόδοξα μέτρα για να αμβλύνει όπως-όπως την αδυναμία της.

Είναι γνωστό πως, η Τουρκία δεν διαθέτει αρκετούς εκπαιδευτές και έμπειρους πιλότους, οι οποίοι θα παίξουν τον ρόλο του καθοδηγητή-εκπαιδευτή στην πράξη. Λόγω αυτού του γεγονότος, ο ρυθμός εκπαίδευσης ενός πιλότου δεν μπορεί να συμβαδίσει με την αναβάθμισή του σε μάχιμο. Ελλείψει ωρών πτήσης, οι πιλότοι που πάνε από τη βασική σχολή πτήσεων σε επιχειρησιακές μονάδες χρειάζονται πολύ χρόνο για να αποκτήσουν επιχειρησιακή ικανότητα.

 Στη συνέχεια, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτών, θα χρειαστούν περίπου ακόμα 15 μήνες για την πλήρη πιστοποίηση των πιλότων. Μετά από αυτό, χρειάζονται πάνω από τρία χρόνια πτήσεων με έμπειρους πιλότους σε επιχειρησιακές μονάδες, προτού τελικά “απορροφηθούν” και χαρακτηριστούν έμπειροι.

Έλληνες χειριστές αναφέρουν ότι, βλέπουν μια νευρικότητα και έλλειψη πείρας από πλευράς Τούρκων πιλότων που αντιμετωπίζουν σε εικονικές αερομαχίες στο Αιγαίο. Αυτό καταδεικνύει ότι οι περισσότεροι πιλότοι που στέλνονται στο Αιγαίο, δεν έχουν εμπειρία σε αερομαχίες. ‘Η είναι νέοι και άπειροι, ή έχουν μετατεθεί από μονάδες της Ανατολίας όπου πραγματοποιούσαν βομβαρδισμούς σε κουρδικούς στόχους και, ως εκ τούτου, δεν διαθέτουν ικανότητες στην αντιαεροπορική άμυνα. Αυτό, αυξάνει την πιθανότητα “ατυχήματος” που μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα.

Όπως προαναφέραμε, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία κατέφυγε σε μάλλον ανορθόδοξα μέτρα για να αμβλύνει όπως-όπως την αδυναμία της. Το κενό, όμως, που έχει προκαλέσει η μαζική εκκαθάριση πιλότων (περίπου το 50%, ίσως και παραπάνω), δεν πρόκειται να καλυφθεί μεσοπρόθεσμα. Οι διώξεις πιλότων, άλλωστε, συνεχίζονται. Αν σ’ αυτό το πρόβλημα προστεθεί και το πρόβλημα των ανταλλακτικών, τότε πράγματι η εικόνα καθίσταται πολύ δυσοίωνη για το αξιόμαχο της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ