Μέση Ανατολή

Ο Ερντογάν "βάζει πόδι" στο λιμάνι Γκουντάρ του Πακιστάν προκαλώντας νέα σύγκρουση συμφερόντων με Ελλάδα-Ισραήλ

Είναι ευρέως γνωστό ότι Τουρκία και Πακιστάν έχουν άριστες σχέσεις μεταξύ τους, γεγονός που αποδείχθηκε περίτρανα με την πολιτικο-στρατιωτική στήριξη και βοήθεια που παρείχε ο Ερντογάν στο "αδελφό" κράτος όπως το ονομάζει, στον σύντομο πόλεμο αυτού με την Ινδία.

Σταθερός στόχος του Τούρκου Προέδρου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας των δύο χωρών, με ιδιαίτερη έμφαση στον τομέα της άμυνας, με απώτερο στόχο την απόκτηση πυρηνικών όπλων από το Ισλαμπαμπάντ.

Συνεργασία Τουρκίας-Πακιστάν στον τομέα της ναυπηγικής

Στο πλαίσιο αυτό  Πακιστάν και Τουρκία διερεύνησαν νέους δρόμους θαλάσσιας συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένου του  τομέα της ναυπηγικής, των ναυπηγικών δραστηριοτήτων και της βιομηχανίας διάλυσης πλοίων.

Οι συζητήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια συνάντησης μεταξύ του Ομοσπονδιακού Υπουργού Ναυτιλιακών Υποθέσεων Muhammad Junaid Anwar Chaudhry και του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας Abdulkadir Uraloglu.

Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην ανάγκη ενίσχυσης της θαλάσσιας συνδεσιμότητας και ενίσχυσης των οικονομικών δεσμών μέσω βιώσιμων πρωτοβουλιών που θα μπορούσαν να ωφελήσουν και τα δύο έθνη.

Οι Τούρκοι "βάζουν πόδι" στο λιμάνι Gwadar

Ο Muhammad Junaid Anwar Chaudhry τόνισε ότι το λιμάνι Gwadar έχει τεράστιες δυνατότητες για βιομηχανίες που σχετίζονται με τη γαλάζια οικονομία, προσκαλώντας Τούρκους επενδυτές από τον ιδιωτικό τομέα να εξετάσουν το ενδεχόμενο επένδυσης σε έργα που βασίζονται στο λιμάνι.

Είπε ότι το Πακιστάν έχει δεσμευτεί να μετατρέψει το Gwadar σε έναν σύγχρονο ναυτιλιακό και logistics κόμβο που θα διευκολύνει το περιφερειακό εμπόριο και θα συμβάλει σημαντικά στην εθνική οικονομία.

Ο υπουργός τόνισε ότι η συνεργασία με την Τουρκία στον θαλάσσιο τομέα όχι μόνο θα ενισχύσει την τεχνική ικανότητα του Πακιστάν, αλλά θα ανοίξει και νέα κανάλια περιφερειακού εμπορίου και συνδεσιμότητας.

Υπογράμμισε ότι το Πακιστάν αποδίδει μεγάλη σημασία στις μακροχρόνιες αδελφικές του σχέσεις με την Τουρκία και προσβλέπει στην επέκταση της συνεργασίας πέρα ​​από τους παραδοσιακούς τομείς σε τομείς όπως η ναυτιλία, η εφοδιαστική, η αλιεία και η ανάπτυξη λιμένων.

Ο Τούρκος υπουργός ανακοίνωσε επίσης ότι μια αντιπροσωπεία που αποτελείται από εφοπλιστές και παρόχους λιμενικών υπηρεσιών από την Τουρκία θα επισκεφθεί σύντομα το Πακιστάν, με ιδιαίτερη έμφαση στο λιμάνι Gwadar, για να αξιολογήσει πιθανές επενδυτικές ευκαιρίες.

Εκτίμησε τις προσπάθειες του Πακιστάν για τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών του και δήλωσε ότι οι τουρκικές εταιρείες είναι πρόθυμες να συμμετάσχουν σε αμοιβαία επωφελή έργα.

Ο Junaid Anwar Chaudhry χαιρέτισε την ανακοίνωση και διαβεβαίωσε την πλήρη υποστήριξη και διευκόλυνση της επισκεπτόμενης τουρκικής αντιπροσωπείας.

Επανέλαβε ότι η κυβέρνηση εργάζεται επιμελώς για την ενίσχυση της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας των λιμένων του Πακιστάν, με ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στο Gwadar, ώστε να καταστεί βασικός κόμβος για το περιφερειακό εμπόριο και τη βιομηχανική ανάπτυξη.

Συζητώντας τις προοπτικές στον τομέα της αλιείας, ο υπουργός Ναυτιλίας ενημέρωσε τον Τούρκο ομόλογό του ότι το Πακιστάν κατέχει επί του παρόντος ποσόστωση 25.000 τόνων για τον τόνο.

Πρότεινε ότι οι Τούρκοι επενδυτές θα μπορούσαν να διερευνήσουν την ίδρυση ενός εργοστασίου προστιθέμενης αξίας και κονσερβοποίησης στο Πακιστάν, το οποίο θα επέτρεπε και στις δύο χώρες να αξιοποιήσουν επικερδείς αγορές εξαγωγών για μεταποιημένα θαλασσινά.

Ο Muhammad Junaid Anwar Chaudhry ανακοίνωσε περαιτέρω σχέδια για τη διοργάνωση ενός μεγάλου ναυτιλιακού συνεδρίου στο Πακιστάν εντός των επόμενων τριών μηνών. Η εκδήλωση, είπε, θα φέρει σε επαφή τοπικούς και διεθνείς φορείς από τους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής και της αλιείας για να συζητήσουν επενδυτικές ευκαιρίες και να προωθήσουν την περιφερειακή συνεργασία.

Η σημασία του λιμανιού Gwadar στην  "μεσαία διαδρομή" του Κινεζικού δρόμου του μεταξιού με αποδέκτη την Τουρκία

Το Πακιστάν ως γνωστόν μοιράζεται σύνορα με την Κίνα, με το λιμάνι του  Gwadar να αποτελεί την  πλησιέστερη πύλη εξόδου εμπορευμάτων με αποδέκτη χώρες του κόλπου, μεταξύ αυτών και του Ιράκ και μέσω αυτού την Τουρκία, καθιστώντας την τελευταία μέσω της παραπάνω όδευσης,  την κυριότερη πύλη εισόδου Κινεζικών προϊόντων στην ΕΕ.

Αντιλαμβανόμαστε από τα παραπάνω ότι ο Ερντογάν βάζοντας πόδι στο λιμάνι του  Gwadar, κάνει ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα, η χώρα του να καταστεί τερματικός αποδέκτης Κινεζικών προϊόντων και εμπορευμάτων και πύλη εισόδου αυτών στην ΕΕ, αφού νωρίτερα όπως όλα δείχνουν έχει διευθετήσει τα θέματα ασφαλείας στα σύνορα της Τουρκίας με το Ιράκ-αφοπλισμός και ειρήνευση με το PKK- και έχει προσεταιριστεί τόσο την περιφερειακή Κουρδική κυβέρνηση του Β. Ιράκ , όσο και την Κεντρική κυβέρνηση της Βαγδάτης.

Τέλος υπενθυμίζουμε ότι ο παραπάνω τουρκικός σχεδιασμός αντιδιαστέλλεται την Ινδική οδό, η οποία μέσω Ινδίας-χωρών του Κόλπου-Ισραήλ καταλήγει στην Ελλάδα, καθιστώντας την χώρα μας πύλη εισόδου Ινδικών εμπορευμάτων στην ΕΕ,

Εκτίμησή μας είναι πως αυτός είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους που η Τουρκία κατηγορεί συνεχώς το Ισραήλ για την στάση του κατά των Παλαιστινίων και της Χαμάς, προσπαθώντας να συσπειρώσει τις Αραβικές χώρες του Κόλπου εναντίον του, με αποτέλεσμα να μην υλοποιηθεί η Ινδική οδός, την οποία έχουν προκρίνει ΗΠΑ-ΕΕ.

Συνεπώς ο Ερντογάν έχει κάθε όφελος να παίζει συνεχώς το αντι-ισραηλινό χαρτί και να μην ευοδωθεί το σχέδιο Τράμπ για αφοπλισμό της Χαμάς και ειρήνευση στην περιοχή.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ