Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Γιατί η Αίγυπτος αγοράζει F-15 αντί για Su-35:

Η Ρωσική Sukhoi δυσκολεύεται ολοένα και περισσότερο να πουλήσει το μαχητικό αεροσκάφος Su-35 Flanker-E, με τουλάχιστον δύο χώρες να αποκλείονται πρόσφατα από σημαντικές εξαγορές.  

Τον Δεκέμβριο, η κυβέρνηση της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να μην προχωρήσει στην απόκτηση Su-35. Η Τζακάρτα είχε σχέδια να αγοράσει τουλάχιστον 11 Su-35 για 1,14 δισεκατομμύρια δολάρια. Τώρα, η Ινδονησία θα αποκτήσει είτε το Dassault Rafale είτε το Boeing F-15EX Eagle II.

Η χώρα μπορεί να αποφάσισε να απορρίψει το Su-35 λόγω του φόβου του νόμου για την αντιμετώπιση των αντιπάλων της Αμερικής, μέσω κυρώσεων (CAATSA), ο οποίος υποχρεώνει την επιβολή αμερικανικών κυρώσεων κατά οποιασδήποτε χώρας πραγματοποιεί μεγάλες αγορές όπλων, από ρωσικές αμυντικές εταιρείες. Ωστόσο, η αρχική παραγγελία της Τζακάρτα για τα τζετ έγινε στις αρχές του 2018, τουλάχιστον έξι μήνες αφότου το CAATSA έγινε νόμος. 

Η Αίγυπτος, η οποία παρήγγειλε ένα στόλο Su-35 έναντι 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2018, έχει επίσης φαινομενικά ανατρέψει την απόφασή της να αποκτήσει τουλάχιστον δύο δωδεκάδες Flanker-Es. Φαίνεται ότι το Κάιρο ανησυχεί επίσης για την προοπτική των κυρώσεων CAATSA. 

Σε άρθρο μας στο Πενταπόσταγμα είχαμε αναφέρει, ότι ο διοικητής όλων των αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων στη Μέση Ανατολή  (επικεφαλής της USCENTCOM ),  είπε ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν σχεδιάζει να εγκρίνει το εδώ και χρόνια αίτημα της Αιγύπτου για αγορά μαχητικών αεροσκαφών F-15, παρά τη σχεδόν βέβαιη αντίθεση μεταξύ των νομοθετών λόγω των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο Κάιρο.

https://twitter.com/Arab_Intel/status/1503761242208575491?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1503761242208575491%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.pentapostagma.gr%2Fkosmos%2Fipa%2F7076444_tha-hasei-israil-ti-thesi-toy-numero-uno-os-i-pio-ishyri-polemiki-aeroporia-sti

Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο, ότι η συμφωνία της Αιγύπτου για 24 ρωσικά μαχητικά Su-35, τα οποία βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε δύο αεροδρόμια στη Ρωσία λόγω ανησυχιών CAATSA, είναι ακόμη λιγότερο πιθανό να εκτελεστεί.

https://twitter.com/RALee85/status/1504326767112245248

Αυτό εγείρει το εξής ερώτημα: Η Sukhoi έχασε αυτούς τους πελάτες για το Su-35 για πολιτικούς λόγους (την απειλή των κυρώσεων της CAATSA) ή λόγω των τεχνολογικών ελλείψεων του αεροσκάφους, σε σύγκριση με άλλα μαχητικά 4,5 γενιάς που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά; 

Ο συγγραφέας, ιστορικός και δημοσιογράφος της στρατιωτικής αεροπορίας, Τομ Κούπερ, πιστεύει ότι είναι ένας «συνδυασμός παραγόντων». 

Σε αυτό που αποκάλεσε τη «συνήθη υπεραισιοδοξία» της, η Αίγυπτος υπέγραψε μια συμφωνία για τα Su-35 που αποδείχθηκε «εντελώς άσκοπη και μη ρεαλιστική». 

Ο Κούπερ σημείωσε, ότι οι Αιγύπτιοι ήδη «κατάπιαν ένα πικρό χάπι» όταν προηγουμένως αναζήτησαν το Su-30 αλλά αντ' αυτού πήραν το MiG-29M2. 

«Οι Ρώσοι υποσχέθηκαν να επανεξοπλίσουν τα τελευταία με ραντάρ AESA, δηλαδή να τα αναβαθμίσουν στο πρότυπο MiG-35, αλλά πέρασαν χρόνια, και δεν έγινε τίποτα», αναφέρει. 

«Στη συνέχεια παρήγγειλαν Su-35, μόνο για να μάθουν ότι είναι εξοπλισμένα με ραντάρ PESA και θα έπρεπε να περιμένουν χρόνια (και να πληρώσουν ακόμη περισσότερα) για να αναπτύξουν οι Ρώσοι ένα κατάλληλο ραντάρ AESA», είπε. 

Επιπλέον, έκαναν μια δοκιμή, προφανώς χρησιμοποιώντας τα πρώτα 2-3 Su-35 που παραδόθηκαν στην Αίγυπτο, εναντίον των Rafales τους, και αποδείχθηκε ότι το PESA του Su-35 απλά δεν «ταιριάζει». 

Η Αίγυπτος δοκίμασε πρόσφατα το ραντάρ Irbis-E του Su-35 ενάντια στο ηλεκτρονικό σύστημα αντιμέτρων ενός από τα τζετ Rafale της και, σύμφωνα με τα λόγια του Cooper, «το δεύτερο νίκησε εύκολα το πρώτο».

Όλα αυτά συνέβησαν, καθώς η προοπτική των κυρώσεων CAATSA διαφαίνεται στο Κάιρο. 

«Έτσι, απλά δεν είχε νόημα να πληρώσουνε για κάτι που ήταν σαφώς κατώτερο από τα διαθέσιμα δυτικά τζετ 4,5 γενιάς, και στη συνέχεια να υποστούνε συνέπειες από το τέλος της στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ», πρόσθεσε ο Κούπερ. 

Στα τέλη Δεκεμβρίου, το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ συνήψε σύμβαση με τη Lockheed Martin, για την αναβάθμιση των επιθετικών ελικοπτέρων AH-64D Apache Longbow της Αιγύπτου, στο πρώτο βήμα για την αναβάθμιση του αιγυπτιακού στόλου στο πιο πρόσφατο πρότυπο AH-64E Apache Guardian. 

Κατά την άποψη του Cooper, το timing δεν είναι τυχαίο, αλλά μάλλον «μια επιβεβαίωση της διπλωματίας των ΗΠΑ «καρότο και ραβδί».

Αμερικανοί αξιωματούχοι υπό την κυβέρνηση Ντόναλντ Τραμπ, εξαρτούσαν την πιθανή αγορά F-15 από την Αίγυπτο εν μέρει με την ακύρωση της συμφωνίας 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων του 2018, με τη Μόσχα για την αγορά έως και 30 Su-35 , σύμφωνα με πρώην Αμερικανό αξιωματούχο που γνωρίζει άμεσα τις διαπραγματεύσεις.

Το καθεστώς αυτής της συμφωνίας παραμένει ασαφές, αν και η Αίγυπτος αναφέρθηκε ότι έλαβε τουλάχιστον μερικά από τα Su-35 πέρυσι, πριν επιλέξει επιπλέον Rafales αντί για περαιτέρω παραδόσεις Sukhoi.

Ο ΜακΚένζι ανέλαβε την Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ το 2019 και έχει υποστηρίξει προσωπικά την πώληση των F-15 στην Αίγυπτο και κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Τραμπ και Μπάιντεν, δήλωσαν δύο πρώην αξιωματούχοι.

Ισραηλινοί αξιωματούχοι έχουν επίσης σηματοδοτήσει την υποστήριξή τους για την πώληση F-15 τα τελευταία χρόνια, δήλωσε ο δεύτερος πρώην αξιωματούχος των ΗΠΑ στο Al-Monitor υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Ο απερχόμενος αρχηγός της CENTCOM και άλλοι αξιωματούχοι των ΗΠΑ, προειδοποίησαν τους ομολόγους τους ότι το Κάιρο θα διακινδύνευε τις κυρώσεις της CAATSA, με εντολή του Κογκρέσου και θα λάβει ένα κατώτερο αεροσκάφος εάν ολοκληρώσουν τη συμφωνία για τα Su-35.

Δεν έχουν οριστικοποιηθεί όλες οι λεπτομέρειες της σχεδιαζόμενης πώλησης F-15, είπε ένας από τους πρώην αξιωματούχους των ΗΠΑ, πράγμα που σημαίνει ότι πιθανότατα θα υπάρξει χρόνος για να αυξηθεί η αντίθεση στο Κογκρέσο προτού η κυβέρνηση εκδώσει την επίσημη ειδοποίησή της.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ