Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Ξεκινά η κατασκευή του μεγαλύτερου στρατιωτικού drone στην Ευρώπη

Γνωστό και ως EuroDron, το EuroMALE είναι ένα τηλεκατευθυνόμενο εναέριο σύστημα δηλαδή, μη επανδρωμένο, που στοχεύει να γίνει το πρώτο και μεγαλύτερο στρατηγικό-επιχειρησιακό στρατιωτικό drone που αναπτύχθηκε ποτέ στην Ευρώπη . Με μήκος 16 μέτρα, ελαφρώς μεγαλύτερο από ένα πούλμαν 3 αξόνων, έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί διακριτικές αποστολές αναγνώρισης, επιτήρησης και απόκτησης στόχων, γνωστές στο στρατιωτικό λεξιλόγιο ως αποστολές ISTAR. 

Περιγραφόμενο ως «το πρώτο μη επανδρωμένο εναέριο σύστημα σχεδιασμένο να πετά σε μη διαχωρισμένο εναέριο χώρο», το Eurodrone μπορεί να εκτελεί αποστολές πληροφοριών, επιτήρησης, απόκτησης στόχων και αναγνώρισης.

Το έργο απογειώνεται μετά από 2 χρόνια καθυστέρηση, λόγω διαφωνιών μεταξύ των βιομηχανιών και της καθυστέρησης των επενδύσεων που ανέλαβε η Μαδρίτη. Η ισπανική κυβέρνηση, έδωσε την τελική έγκριση να συμμετάσχει σε ένα πολυεθνικό έργο για την παραγωγή του ευρωπαϊκού drone επόμενης γενιάς.

Οι υπουργοί Άμυνας της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας πήραν «ανάσα», όταν έλαβαν επιβεβαίωση ότι το Υπουργικό Συμβούλιο, υπό την προεδρία του Pedro Sanchez συμφώνησε να εγκρίνει μια επένδυση 1.750 εκατομμυρίων ευρώ, την ισπανική ποσόστωση για την ανάπτυξη, την κατασκευή και την αγορά 4 ολοκληρωμένων συστημάτων του EuroMALE , που θα είναι το μεγαλύτερο μη επανδρωμένο ευρωπαϊκό στρατιωτικό αεροσκάφος.

Τα νέα έγιναν δεκτά με μεγάλη ικανοποίηση από τους υπεύθυνους των τριών μεγάλων επιχειρηματικών εταιρειών, που είναι υπεύθυνες για την πραγματοποίηση του αεροσκάφους και όλης της εξελιγμένης τεχνολογίας επί του σκάφους και επί του εδάφους.

Πετώντας αδιάκοπα 24 ώρες το 24ωρο

Το πρώτο βήμα έγινε από το Γενικό Επιτελείο των τεσσάρων Πολεμικών Αεροποριών, το οποίο καθόρισε τις απαιτήσεις του μελλοντικού MALE, ένα αρκτικόλεξο για το Medium Altitude Long Endurance, το οποίο σημαίνει πτήση μεγάλης εμβέλειας και μεσαίου υψόμετρου. 

Για παράδειγμα,  το αεροσκάφος έχει την αυτονομία να παραμείνει στον αέρα για 24 ώρες υπό οποιαδήποτε ατμοσφαιρική κατάσταση,  που μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί αυτόματα, που μπορεί να φτάσει σε ανώτατο όριο εξυπηρέτησης 45.000 πόδια (13.700 μέτρα) καθώς επίσης, ότι μπορεί να φιλοξενήσει διαφορετικά οπλικά συστήματα κάτω από τα φτερά του, κάτι που η Γερμανία έχει αποκλείσει προς το παρόν.

Στη συνέχεια, τα τέσσερα Υπουργεία Άμυνας και οι βιομηχανίες αναφοράς τους, ξεκίνησαν ένα στάδιο καθορισμού που διήρκεσε δύο χρόνια, ολοκληρώθηκε στα τέλη Νοεμβρίου 2018 και κατέστησε σαφείς πολλές πτυχές . 

Η χωρητικότητα φόρτωσης του EuroMALE είναι 2,3 τόνοι, αρκετή για να στεγάσει ηλεκτρο-οπτικές κάμερες στο ορατό και υπέρυθρο φάσμα, όργανα γεωεντοπισμού, ένα μικροσκοπικό ραντάρ συνθετικού ανοίγματος, ένα σύστημα επεξεργασίας σημάτων και, φυσικά, δορυφορικό  για διαβιβάσεις. 

Η επιβίωσή του σε ή κοντά σε εχθρικό έδαφος, θα διασφαλιστεί με προηγμένο εξοπλισμό ηλεκτρονικού πολέμου. Η γερμανική Hensoldt, η γαλλική Thales, η ιταλική Elettronica και η ισπανική Indra βρίσκονται σε αυτό. 

Το πρώτο θα φτάσει το 2027 και θα είναι για τη Luftwaffe 

Μια άλλη συμφωνία που επιτεύχθηκε, είναι ότι η ανάπτυξη και η παραγωγή του έργου, θα διαχειρίζεται ο Κοινός Οργανισμός Συνεργασίας στον Εξοπλισμό, OCCAR. Επίσης, το αεροσκάφος EuroMALE, πρέπει να λάβει πιστοποίηση αξιοπλοΐας και την ενσωμάτωσή του σε μη διαχωρισμένο εναέριο χώρο , στον οποίο ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) πρέπει να δώσει την έγκρισή του.

Σε οικονομικό επίπεδο, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία περίμεναν εδώ και πολλούς μήνες την ισπανική κυβέρνηση να βάλει στο τραπέζι τα χρήματα της συνεισφοράς της, ένα βήμα πριν από την υπογραφή της συμφωνίας διακυβέρνησης και της σύμβασης με τις βιομηχανίες.

Εν τω μεταξύ, το Παρίσι, η Ρώμη και το Βερολίνο ενέκριναν τις επενδύσεις τους. Για παράδειγμα, η Bundestag έδωσε την έγκρισή της τον Απρίλιο στη συνεισφορά της Γερμανίας, η οποία συνεισφέρει 3.100 εκατομμύρια ευρώ για να εξοπλιστεί με 21 αεροσκάφη, 12 σταθμούς ελέγχου και 4 προσομοιωτές. 

Το γεγονός, ότι η EuroMALE διευθύνεται από τη Γερμανία και ο κύριος ανάδοχος του βιομηχανικού έργου είναι η Airbus Defense and Space GmbH, έχουν διευκολύνει την έγκριση της Κάτω Βουλής της Γερμανίας.

Το Παρίσι, σχεδιάζει να αφιερώσει περίπου 2.000 εκατομμύρια για την αγορά 12 drones και 4 κέντρων ελέγχου, ενώ η Ρώμη χρηματοδοτεί την απόκτηση 15 drones και 5 επίγειων τμημάτων με 1.900 εκατομμύρια. 

Η Μαδρίτη μόλις ενέκρινε τον εξοπλισμό της, με αριθμό κάπως χαμηλότερο από αυτό της Ιταλίας για 1.750 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα 1.430 προβλέπονται από το Υπουργείο Βιομηχανίας . Συνολικά, οι τέσσερις χώρες έχουν δεσμευτεί να αποκτήσουν συνολικά 63 drones και 21 τμήματα εδάφους για έλεγχο αεροσκαφών και λήψη δεδομένων.

Σε μερικούς μήνες αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων, που αναμένεται να δώσουν τη θέση τους στην ανάπτυξη και στη συνέχεια κατασκευή των αεροσκαφών, του εξοπλισμού και των κινητήρων. Ο ορίζοντας που αναδύεται σήμερα, είναι ότι η Airbus, θα παραδώσει το πρώτο αεροσκάφος EuroMALE στη Luftwaffe το 2027 και στη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία το 2028. 

Πάντως, ένας υπόγειος πόλεμος μαίνεται, καθώς πρέπει να επιλυθεί το θέμα των κινητήρων που πρέπει να τοποθετηθούν στο EuroMALE. 

Η αντιπαράθεση αφορά την ιταλική εταιρεία Avio, η οποία προτείνει τον νέο κινητήρα General Electric Catalyst, με τον επίσης νέο κινητήρα  Ardiden 3TP από τη γαλλική Safran Helicopter Engines, η οποία ηγείται μιας ομάδας που αποτελείται από τη γερμανική ZF, την ιταλική Piaggio Aerospace και την ισπανική ITP Aero.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ