Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Η Αλεξανδρούπολη ως εμπορικός προορισμός για τους Τούρκους

Πρωί Σαββάτου στην Αλεξανδρούπολη. Στην είσοδο μεγάλης εμπορικής αλυσίδας, δεκάδες άνθρωποι βγαίνουν με σακούλες γεμάτες μέχρι επάνω. Εικόνες που μοιάζουν συνηθισμένες... μέχρι να προσέξεις τις πινακίδες. Όλα τα αυτοκίνητα στο πάρκινγκ είναι τουρκικά. Ακριβά SUV, οικογενειακά, πούλμαν που φτάνουν κάθε λίγα λεπτά. Και όμως, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, η Ελλάδα είναι πλέον πιο φθηνή για τους Τούρκους απ’ ό,τι η ίδια τους η χώρα. Η «Medusa» επιχειρεί να δείξει όλες τις πτυχές της συγκεκριμένης τάσης που από «αποδράσεις» διημέρου έχει μετατραπεί σε μοχλό ανάπτυξης της περιοχής αλλά και ανησυχίας

Το φαινόμενο

Όπως εξηγεί ο τουριστικός πράκτορας Μάριος Κατρατζής, τα οργανωμένα γκρουπ φτάνουν μαζικά κάθε Σάββατο. Η εκδρομή με διανυκτέρευση και γλέντι μπορεί να κοστίσει 140 ευρώ. Για τους Τούρκους, με τον καλπάζοντα πληθωρισμό, είναι σχεδόν δώρο…
Στην Τουρκική Εθνοσυνέλευση, βουλευτές καταγγέλλουν ότι οι τιμές για βασικά είδη έχουν εκτιναχθεί: Κιμάς, ηλιέλαιο, τυρί. Οι τιμές στην Ελλάδα είναι έως και 60% χαμηλότερες.

Για πολλούς Τούρκους, μια εκδρομή στην Αλεξανδρούπολη είναι φθηνότερη από μια μέρα ψώνια στην Κωνσταντινούπολη. Οι εικόνες κάνουν τον γύρο της Τουρκίας: τουρίστες να επιστρέφουν με σακούλες γεμάτες ελληνικά προϊόντα, έχοντας ζήσει μια μικρή οικονομική απόδραση...

Η αγορά της Αλεξανδρούπολης

Για τους επαγγελματίες της Αλεξανδρούπολης, είναι ένα απροσδόκητο δώρο. Εστιάτορες προσαρμόζουν τα μενού τους. Μεζέδες, θαλασσινά, γεύσεις που αγαπά το τουρκικό κοινό. Γυναίκες με μαντίλες περπατούν άνετα στην πόλη και γεμίζουν τα καφέ και τις ταβέρνες. Ο εμπορικός κόσμος μιλά για ποιοτικούς επισκέπτες που επιστρέφουν ξανά και ξανά. Η αγορά ηλεκτρονικών, κοσμημάτων και ρούχων ανθίζει.

Η απειλή πίσω από την «άνθηση»

Όμως κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Την ώρα που τα καταστήματα ζουν «χρυσές μέρες», ένας αθόρυβος προβληματισμός μεγαλώνει. Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, κάνει λόγο για «αθόρυβο εποικισμό». Τουρκικές εταιρείες με ευρωπαϊκό ΑΦΜ αγοράζουν διαμερίσματα, οικόπεδα, παλιά ξενοδοχεία. Ανοίγουν καφέ, μαγαζιά εστίασης, επιχειρήσεις που απευθύνονται κυρίως σε τουρκικό κοινό. Παράλληλα, γίνεται απόπειρα διείσδυσης και στον χώρο της υγείας και ομορφιάς, με ενδιαφέρον για κλινικές και ινστιτούτα χωρίς ακόμη απτά αποτελέσματα. Μια κινητικότητα που για κάποιους αποτελεί επενδυτική ευκαιρία, αλλά για άλλους μια σιωπηλή απειλή.

Η Αλεξανδρούπολη ζει μια ιστορική μεταμόρφωση. Από άλλοτε τόπος εξορίας, έγινε τουριστικός προορισμός 365 ημερών ένα λαμπρό «case study» για την Ελλάδα. Όμως η ξαφνική άνθηση φέρνει μαζί της και ερωτήματα:

Τι είναι τελικά αυτό το φαινόμενο;

Μια οικονομική ανάσα ή ένας «δούρειος ίππος» που απειλεί να αλλάξει τον χάρτη της περιοχής; Μια απάντηση που δεν χωρά σε άσπρο και μαύρο φόντο αλλά γράφεται καθημερινά στους δρόμους της πόλης.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολιτική 0

Είχε δίκιο ο Όργουελ- Τι απίστευτο πρότεινε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες για την διαδικτυακή ανωνυμία στην ΕΕ προκαλώντας σοκ

Το διαδίκτυο είναι ο μόνος ακόμη ελεύθερος χώρος διακίνησης ιδεών και απόψεων και αυτό ενοχλεί πολλούς στις Βρυξέλλες
Ελληνοτουρκικά 0

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - «Τους προκαλέσαμε»: Τυχαία δημοσίευση της Ελληνικής ΠΑ θεωρήθηκε από τους Τούρκους «πρόκληση» - Μας «έβαλαν στη θέση μας»

Οι Τούρκοι δημοσιογράφοι αφήνουν να εννοηθεί σαφώς ότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία το έκανε για να «τους μπει στο...