Η γνωστή τουρκική ναυτιλιακή εταιρεία Beşiktaş Shipping, κάτοχος αρκετών πετρελαιοφόρων πλοίων, ανακοίνωσε πριν λίγες ώρες μία ολοκληρωτική, προσωρινή παύση όλων των δρομολογίων μεταφοράς προϊόντων ρωσικών συμφερόντων. Η απόφαση λέγεται πως πάρθηκε αφότου δέχτηκε επίθεση το δεξαμενόπλοιο Mersin της εταιρείας ανοιχτά των ακτών της Σενεγάλης. Αν και το πλοίο μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, είναι το πρώτο δεξαμενόπλοιο που έγινε στόχος εκτός της Μαύρης Θάλασσας.
Παγώνει Όλα τα Δρομολόγια η Τουρκική Εταιρεία
Αναλυτικότερα, τις τελευταίες επτά ημέρες στόχος εχθρικών επιθέσεων έχουν γίνει συνολικά τέσσερα δεξαμενόπλοια που σχετίζονται με την Ρωσία. Τις προάλλες δύο πετρελαιοφόρα δέχθηκαν πλήγματα στην Μαύρη Θάλασσα, σε πολύ κοντινή απόσταση από την Τουρκία. Λίγες ημέρες αργότερα το πετρελαιοφόρο Mersin της τουρκικής Beşiktaş δέχθηκε επίθεση όσο μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο στην Σενεγάλη. Και το πιο πρόσφατο πλήγμα έλαβε χώρα εχθές, όταν το πετρελαιοφόρο Midvolga-2 ιδιοκτησίας του ρωσικού κράτους χτυπήθηκε από drones κοντά στην Σινώπη.
Τόσο ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, όσο και ο Τούρκος ομόλογός του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, είναι έξαλλοι με τα εν λόγω συμβάντα. Ο επικεφαλής της Μόσχας χαρακτήρισε συγκεκριμένα αυτές τις επιθέσεις ως «πειρατεία», μιας και στόχος τους γίνονται πολιτικά και όχι στρατιωτικά πλοία. Εξέφρασε επίσης την ετοιμότητα του να διατάξει ρωσικά πλήγματα έναντι ουκρανικών λιμανιών και πλοίων ως αντίποινα στις επιθέσεις του Κιέβου.
«Πρόκειται καταφανέστατα για πειρατεία και πρέπει να τιμωρηθεί» υπογράμμισε ο Ρώσος πρόεδρος, σχολιάζοντας τις επιθέσεις στην Μαύρη Θάλασσα.
Ο Τούρκος πρόεδρος προειδοποίησε από την πλευρά του πως ο πόλεμος στην Ουκρανία επεκτείνεται επικίνδυνα προς τον νότο.
Η Ουκρανία ανέλαβε και επίσημα την ευθύνη πίσω από τις δύο πρώτες επιθέσεις, ωστόσο υποστήριξε πως δεν σχετίζεται κάπως με την στόχευση των πετρελαιοφόρων Mersin και Midvolga-2. Πάρα αυτά, η Μόσχα και η Άγκυρα γνωρίζουν πολύ καλά πως το Κίεβο ψεύδεται, αφού αυτό κρύβεται πίσω και από τις τέσσερεις επιθέσεις.
Ευτυχώς, τα χτυπήματα στα δεξαμενόπλοια δεν είχαν ως αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό ή τον θάνατο κάποιου ναυτικού. Η ταχεία συνδρομή που παρείχαν οι τοπικές ακτοφυλακές ήταν καθοριστική στο να μην λάβει χώρα και κάποια διαρροή πετρελαίου στο θαλάσσιο περιβάλλον. Όπως και να έχει όμως τα πλοία καταστράφηκαν ή υπέστησαν βαρύνουσες ζημιές, πληγώνοντας την ρωσική (και εν μέρει την τουρκική) οικονομία.