Α. Γεωργιάδης
Υγεία

Στατιστικά για τις εφημερίες ΕΣΥ: Πού μειώθηκαν οι χρόνοι αναμονής

Ο Ευαγγελισμός είναι το νοσοκομείο, για το οποίο απαιτείται τεράστια υπομονή από την πλευρά των ασθενών όταν υπάρχει εφημερία, με αναμονή 5 ώρες και 16 λεπτά. Στον αντίποδα, για το Παίδων «Αγία Σοφία» απαιτείται 1 ώρα και 58 λεπτά αναμονή. 

Θα μπορούσε να πει κάποιος σιγά την πρόοδο που έχει συντελεστεί, ωστόσο εάν αναλογιστούμε ότι πριν την έναρξη του μέτρου τον περασμένο Μάϊο, ο μέσος όρος αναμονής στις εφημερίες ήταν 9 ώρες, τότε υπάρχει σημαντική απόκλιση.

Τα παραπάνω στοιχεία, παρουσιάστηκαν σήμερα από την ηγεσία του υπ. Υγείας, αναφορικά με το σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης (το λεγόμενο βραχιολάκι) που εφαρμόζεται ήδη σε 10 νοσοκομεία και ειδικότερα - ΓΝΑ «Ευαγγελισμός», ΓΟΝΚ «Οι Άγιοι Ανάργυροι», ΓΝΑ «Γ. Γεννηματάς», ΓΝΑ «ΚΑΤ», Παίδων «Αγλαϊα Κυριακού», ΓΝΑ «Λαϊκό», ΓΝΑ «Σισμανόγλειο», Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών, Παίδων «Αγία Σοφία», ΠΓΝ «Αττικόν».

 

Ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης υπολογίζεται στις 4 ώρες. Σημειώνεται ότι από τις 15 Μαΐου 2025 που ξεκίνησε η εφαρμογή του στον «Ευαγγελισμό» μέχρι σήμερα που πλέον εφαρμόζεται σε 10 νοσοκομεία, έχουν εξυπηρετηθεί 44.032 ασθενείς.

Το νέο σύστημα έχει ήδη εγκατασταθεί σε 10 νοσοκομεία -όλα της Αττικής με εξαίρεση το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Ρίου- από τα μέσα Μαΐου. Σύντομα, το σύστημα επεκτείνεται και σε άλλα νοσοκομεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της περιφέρειας.

Όπως τονίστηκε σήμερα στη διάρκεια παρουσίασης στο υπουργείο Υγείας, ως μέσος χρόνος ορίζεται το διάστημα από την ώρα που ένας ασθενής προσέρχεται στα Επείγοντα μέχρι την ώρα που είτε θα νοσηλευθεί είτε θα φύγει, για να γυρίσει σπίτι του.

Η τάση που καταγράφεται είναι η μείωση της αναμονής στα Επείγοντα, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, καθώς φαίνεται ότι συνδυαστικά τα μέτρα που έχουν ληφθεί, αρχίζουν να έχουν αποτέλεσμα.

Συγκεκριμένα, διευρύνθηκε η πρωινή εφημερία με συνέπεια να μειωθεί η προσέλευση στην απογευματινή/βραδινή εφημερία. Κάποια Κέντρα Υγείας της Αττικής εντάχθηκαν στην επικουρική εφημέρευση, με αποτέλεσμα να απορροφήσουν το 15% της προσέλευσης από τον Μάρτιο έως σήμερα. Επίσης, ενισχύθηκε το προσωπικό των ΤΕΠ στην Αττική με 188 νοσηλευτές, 97 τραυματιοφορείς, 30 γιατρούς, 171 άτομα λοιπό προσωπικό (κάποιες από αυτές τις προσλήψεις είναι ακόμη σε εξέλιξη).

Αναλυτικά, ο μέσος όρος αναμονής στα νοσοκομεία έχει ως εξής:

ΓΝΑ Ευαγγελισμός: 5,16 ώρες

ΓΟΝΚ Οι Άγιοι Ανάργυροι: 4,15

ΓΝΑ Γ. Γεννηματάς: 5,13

ΓΝΑ ΚΑΤ: 4,27

Παίδων Αγλαΐα Κυριακού: 2,44

ΓΝΑ Λαϊκό: 3,49

ΓΝΑ Σισμανόγλειο: 4,15

ΠΓΝ Πατρών: 4,02

Παίδων Αγία Σοφία: 1,58

ΠΓΝ Αττικόν: 4,31.

Κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση, ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε σήμερα τα εξής:

«Πριν από μερικούς μήνες και συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 2025, με τον Υφυπουργό κύριο Μάριο Θεμιστοκλέους και τη Γενική Γραμματέα κυρία Λίλιαν Βιλδιρίδη σας είχαμε παρουσιάσει το σχέδιό μας για τη μείωση του μέσου χρόνου αναμονής στις εφημερίες. Δηλαδή τον μέσο χρόνο μεταξύ της ώρας που κάποιος φτάνει στα επείγοντα ενός νοσοκομείου και της ώρας που είτε φεύγει για το σπίτι του, είτε κάνει εισαγωγή για να μπει σε μια κλινική του νοσοκομείου.

Τότε, ο μέσος χρόνος αναμονής στα μεγάλα νοσοκομεία ξεπερνούσε τις 9 ώρες και εμείς σας είχαμε πει ότι στόχος μας είναι να καταφέρουμε να φθάσουμε τις 5 ώρες. Πολλοί τότε είχατε πει ότι αυτό δεν γίνεται. Σήμερα, σας παρουσιάζουμε την πρόοδο που έχουμε κάνει.Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί κανείς από τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας είναι ότι, στις εφημερίες των νοσοκομείων όπου έχει εφαρμοστεί το λεγόμενο «βραχιολάκι», η τάξη και η ηρεμία είναι πρωτοφανής. Ο γενικός μέσος όρος αναμονής υπολογίζεται πλέον σε 4 ώρες.

Στόχος μας είναι κάθε μήνας που περνάει να διορθώνεται η κατάσταση στις εφημερίες και μέχρι το 2027, που καλώς εχόντων των πραγμάτων θα λήξει η θητεία μας στο Υπουργείο Υγείας και θα πάμε σε εθνικές εκλογές, να παραδώσουμε ένα σύστημα στις εφημερίες εξαιρετικά καλύτερο από αυτό που παραλάβαμε, ώστε να ξέρουν οι ασθενείς ότι την εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού και του ελληνικού λαού την αντιμετωπίζουμε με πολύ μεγάλη ευθύνη και με πολύ μεγάλο σεβασμό».

O Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε:

«Η ηλεκτρονική ιχνηλάτηση στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών αποτελεί μια ακόμη σημαντική μεταρρύθμιση, μια αλλαγή στην πράξη. Με ήδη χειροπιαστό αποτέλεσμα, με ήδη μετρήσιμη την βελτίωση στην καθημερινότητα των πολιτών. Για πρώτη φορά έχουμε πραγματική εικόνα για τη λειτουργία των ΤΕΠ, τη ροή των ασθενών, τις καθυστερήσεις, τις ανάγκες του κάθε νοσοκομείου. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν σαφή πρόοδο με μικρότερη αναμονή, καλύτερη οργάνωση, πιο ανθρώπινες συνθήκες για τον ασθενή. Η αλλαγή, όμως, δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό. Η στρατηγική μας περιλαμβάνει πέντε βασικούς άξονες: τις οργανωτικές αλλαγές στο σύστημα εφημέρευσης στην Αττική, την ενίσχυση του προσωπικού των ΤΕΠ, τις ανακαινίσεις των χώρων, την αναβάθμιση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, την εφαρμογή Ενιαίου Πληροφοριακού Συστήματος ενημέρωσης πολιτών για τα εφημερεύοντα νοσοκομεία και τους χρόνους αναμονής. Συνεχίζουμε με σχέδιο, βούληση και τόλμη να αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, επ’ ωφελεία των ασθενών. Μεταρρυθμίζουμε το ΕΣΥ στην πράξη, για να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών. Γιατί το ΕΣΥ, είμαστε «εμείς»».

Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη δήλωσε:

«Έχει γίνει μια πολύ συστηματική δουλειά έτσι ώστε όλα τα ΤΕΠ να έχουν οργανωθεί με βάση τις βέλτιστες διεθνείς προδιαγραφές οργάνωσης και λειτουργίας. Σε όλα τα ΤΕΠ υπάρχει ξεχωριστή είσοδος για τα ασθενοφόρα και ξεχωριστή είσοδος για τους περιπατητικούς ασθενείς. Υπάρχει οργανωμένη νοσηλευτική υπηρεσία στο κέντρο των ΤΕΠ έτσι ώστε η διασταύρωση κινήσεων να είναι όσο το δυνατόν μικρότερη για τους επαγγελματίες υγείας αλλά και να μπορούν βεβαίως να προσφεύγουν σε όλους τους ασθενείς που έχουν ανάγκη σε ταχύτατο ρυθμό. Επίσης, προβλέπεται συγκεκριμένος χώρος αναμονής των ασθενών και των συνοδών των ασθενών έτσι ώστε να διευκολύνονται. Με όλα αυτά που κάνουμε, βελτιώνουμε την εικόνα των εφημεριών στα ΤΕΠ όχι σε επίπεδο εντυπώσεων αλλά σε επίπεδο ουσίας, προκειμένου οι ασθενείς να απολαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες που δικαιούνται».

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ