Το παραμύθι της ανέγγιχτης πολιτικής ελίτ γκρεμίζεται με πάταγο, και αυτή τη φορά τα χτυπήματα έρχονται κατευθείαν από τον πυρήνα της Ευρώπης. Οι βελγικές αρχές δεν αστειεύονται, δεν καταλαβαίνουν από εγχώριες κομματικές ισορροπίες και κυρίως, δεν χαμπαριάζουν από βουλευτικές ασυλίες. Το ένταλμα σύλληψης που έφτασε στη Βουλή των Ελλήνων για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο βαράει καμπάνες για τρία βαριά κακουργήματα: νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, ένταξη σε εγκληματική οργάνωση και δωροληψία υπαλλήλου κατ' εξακολούθηση.
Ο πρώην Επίτροπος επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, δηλώνοντας ότι «θα κινηθεί θεσμικά και νομικά» και πως δεν έχει καμία ανησυχία. Το χαρτί, όμως, που έχει σταλεί από τις Βρυξέλλες γράφει το όνομά του φαρδύ πλατύ, ξεμπροστιάζοντας έναν μηχανισμό που έχει συνηθίσει να κρύβεται πίσω από επιτροπές και νομικά τερτίπια.
Η ύβρις του ερωτηματολογίου
Η ιστορία αποκτά διαστάσεις ιλαροτραγωδίας αν δει κανείς το παρασκήνιο. Πριν από έξι μήνες, οι εισαγγελείς στο Βέλγιο κάλεσαν επισήμως τον κ. Αβραμόπουλο να δώσει εξηγήσεις για τον ρόλο του στη σκοτεινή ΜΚΟ "Fight Impunity" του προφυλακισμένου Παντσέρι. Αντί να μπει στο αεροπλάνο, ο Έλληνας πολιτικός επέλεξε να παίξει το χαρτί της έπαρσης.
Αρνήθηκε να παραστεί, επικαλούμενος την ιδιότητά του ως βουλευτής του ελληνικού κοινοβουλίου, και απαίτησε να του στείλουν... ερωτηματολόγιο στο σπίτι του για να απαντήσει όποτε τον βολεύει. Η βελγική Δικαιοσύνη, που δεν είναι μαθημένη στις βαλκανικές εκπτώσεις, του έστειλε την απάντηση σε μορφή εντάλματος σύλληψης. Το μήνυμα ήταν σαφές: εδώ δεν υπάρχουν ιερά αγελάδια.
Οι βίζες του Κατάρ και η κερκόπορτα
Η υπερασπιστική γραμμή του πρώην Επιτρόπου μιλάει για νόμιμες και φορολογημένες αμοιβές, εγκεκριμένες από την Κομισιόν. Αυτό που αποφεύγει επιμελώς να αναλύσει το σύστημα, είναι η ουσία της κατηγορίας. Το βαρύ πυροβολικό του εντάλματος αφορά την προσωπική του παρέμβαση για την κατάργηση της βίζας στο Κατάρ.
Εκεί ακριβώς βρίσκεται το μεγάλο σκάνδαλο. Την ώρα που οι λαοί της Ευρώπης απαιτούν κλειστά σύνορα και προστασία από την ανεξέλεγκτη ροή, οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών κατηγορούνται ότι έκαναν πλάτες σε ένα πάμπλουτο ισλαμικό κράτος για να αλωνίζουν οι υπήκοοί του στην Ευρώπη χωρίς κανέναν έλεγχο. Όλα αυτά με όχημα περιβόητες "ανθρωπιστικές" ΜΚΟ που μοίραζαν χιλιάρικα στα μέλη των τιμητικών τους συμβουλίων.
Το αδειασμα του Μαξίμου
Ο πανικός στο κυβερνητικό στρατόπεδο δεν κρύβεται. Το Μέγαρο Μαξίμου, βλέποντας τη χιονοστιβάδα να έρχεται, φρόντισε να ρίξει τον βουλευτή του στα σκυλιά με μια κομψή αλλά φαρμακερή διαρροή: «Όταν μας καλούν οι αρχές, καλό είναι πάντοτε να απαντάμε». Το άδειασμα είναι ολικό.
Το μπαλάκι περνάει πλέον στο ελληνικό κοινοβούλιο για την άρση της ασυλίας, και εν συνεχεία στο Συμβούλιο Εφετών, το οποίο θα κρίνει αν ο Δημήτρης Αβραμόπουλος θα πάρει, τελικά, τον δρόμο για τις βελγικές ανακριτικές αρχές.