Ρωσία
Ενημερώθηκε στις:

Αυτό κάνει την διαφορά στο Checkmate: Πόσο μεγάλο είναι πραγματικά; (Βίντεο)

Η σύγκριση μεταξύ του μονοκινητήριου Checkmate και του δικινητήριου Su-57, αποκαλύπτει πολλά για το νέο έργο, ειδικά όσον αφορά τα χαρακτηριστικά που είναι παρόμοια. Το πιο αξιοσημείωτο, ίσως, είναι η σχέση σε μέγεθος μεταξύ του Su-57 που θεωρούνταν πάντα ως βαρέων βαρών, πιθανό διάδοχο της οικογένειας Sukhoi Flanker  και του Checkmate, που επίσημα περιγράφεται ως ελαφρύ τακτικό αεροσκάφος. Τα δημοσιευμένα δεδομένα δείχνουν, ότι το Checkmate έχει μήκος περίπου 57 πόδια με άνοιγμα φτερών 39 πόδια, σε σύγκριση με ισοδύναμα στοιχεία 66 ποδιών και 46 ποδιών για το Felon.

Και τα δύο αεροσκάφη ενσωματώνουν διαμορφώσεις μικτού αμαξώματος, με άτρακτο που δημιουργεί ανύψωση και προεκτάσεις ρίζας αιχμής πτερυγίων (LERXes), αν και αυτά στο Su-57 είναι πολύ μεγαλύτερα, ενσωματώνοντας μεγάλα κινούμενα πτερύγια. Το προφίλ πτερυγίων του νέου μαχητικού, είναι επίσης πολύ παρόμοιο με αυτό του Felon.

Το Checkmate έχει μια απλούστερη διάταξη των επιφανειών της ουράς, με tailerons αντί για ξεχωριστές οριζόντιες και κάθετες επιφάνειες. Στο Checkmate, τα tailerons συνδυάζονται επίσης με οριζόντιες επιφάνειες ουράς που μοιάζουν με στελέχη και στις δύο πλευρές της εξάτμισης του κινητήρα, που χρησιμοποιούνται για πρόσθετο έλεγχο του βήματος.

Ο κινητήρας φημολογείται ότι είναι μια έκδοση του Izdeliye 30, που έχει προγραμματιστεί ως η οριστική μονάδα ισχύος για το Su-57, αλλά δεν έχει ακόμη εμφανιστεί σε αεροσκάφη εν χρήσει. Από την άλλη πλευρά, τα δημοσιευμένα νούμερα ώσης 14.500-16.000 κιλών για τον κινητήρα Checkmate, θα υποδηλώνουν μια μονάδα χαμηλότερης βαθμολογίας από την Izdeliye 30 ή τουλάχιστον μια χαμηλής βαθμολογίας έκδοσης αυτού του κινητήρα.

Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, παρέχουν ορισμένες πρόσθετες λεπτομέρειες για την προγραμματισμένη απόδοση του Checkmate, συμπεριλαμβανομένης της μέγιστης ταχύτητας 2.200 km/h (1.367 mph) και μιας αυτονομίας 2.800 km (1.740 μίλια), που είναι λίγο μειωμένα σε σύγκριση με τα στοιχεία που είχαν ανακοινωθεί προηγουμένως. Γνωρίζουμε επίσης τώρα, ότι αυτή η μέγιστη εμβέλεια θα επιτυγχανόταν με τη χρήση εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου ή ποια θα ήταν η πραγματική ακτίνα μάχης σε διάφορες διαμορφώσεις.

Περιγραφόμενο ως μοναδικό για την κατηγορία του, το φορτίο όπλων του Checkmate αναφέρεται ως 7.400 κιλά (16.314 λίβρες), το οποίο θα περιλαμβάνει αποθήκες που μεταφέρονται σε πέντε εσωτερικά σκληρά σημεία (βρίσκονται σε τρεις θέσεις όπλων) καθώς και έξι ακόμη πυλώνες που βρίσκονται εξωτερικά.

Συνολικά, είναι εύκολο να δει κανείς ότι το Checkmate είναι σε μεγάλο βαθμό ένα μεσαίο μαχητικό, όχι κάποιο ελαφρύ μαχητικό. Με σημαντικό εσωτερικό όγκο καυσίμου, η ικανότητά του να πετάει μακρύτερες αποστολές μάχης σε μεγαλύτερες αποστάσεις ενώ παραμένει στην πιο κρυφή του κατάσταση, θα μπορούσε να είναι ένα σημαντικό σημείο πώλησης.

Τα πιλοτήρια και οι ράβδοι των αντίστοιχων μαχητικών, παρουσιάζουν επίσης μεγάλες ομοιότητες, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να υπάρχει σημαντικός βαθμός κοινότητας όσον αφορά τα αεροηλεκτρονικά του πιλοτηρίου και το ραντάρ. Αυτό είναι κάτι που είχαμε προβλέψει, όταν πρωτοεμφανίστηκε το μαχητικό. 

Αυτό συνάδει με την έκθεση TASS , η οποία σημειώνει ότι «για να μειωθεί το κόστος ενός αντιγράφου και να απλοποιηθεί η συντήρηση, το πιλοτήριο και τα ενσωματωμένα συστήματα και ορισμένα από τα στοιχεία Checkmate ενοποιούνται» με αυτά του Su-57. 

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή της έκθεσης του TASS, είναι η δήλωση ότι η Sukhoi σχεδίασε το ματ, εν μέρει, με βάση την εμπειρία μάχης που συγκεντρώθηκε στη Συρία. 

Η United Aircraft Corporation , η οποία είναι υπεύθυνη για το γραφείο σχεδιασμού της Sukhoi, έχει συζητήσει για τη δυνατότητα προαιρετικών και μη επανδρωμένων παραλλαγών Checkmate, καθώς εργάζεται για να φέρει ένα πρωτότυπο στον αέρα. Σύμφωνα με τον Yuri Slyusar, Γενικό Διευθυντή της UAC:

«Το αεροσκάφος δημιουργήθηκε αρχικά ως πλατφόρμα για μια ολόκληρη οικογένεια αεροπορικών συγκροτημάτων. Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε μια προαιρετικά επανδρωμένη και μη επανδρωμένη τροποποίηση αεροσκάφους» και συνέχισε

«Η μη επανδρωμένη τροποποίηση δεν είναι απλώς ένας φόρος τιμής στη μόδα. Ήδη σε πρώιμο στάδιο του έργου, δώσαμε σε αυτό άφθονες ευκαιρίες για χρήση σε στρατιωτικές επιχειρήσεις με επίκεντρο το δίκτυο. Το αεροσκάφος θα μπορεί να ανταλλάσσει πληροφορίες και να κατευθύνει άλλα αεροπορικά συγκροτήματα και μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα σε στόχους. Η χρήση μη επανδρωμένων εκδόσεων του μηχανήματος θα επιτρέψει, μεταξύ άλλων, την εφαρμογή νέων τακτικών τεχνικών» είπε.

Έχει επίσης γίνει λόγος, για άλλες πιθανές εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός διθέσιου, το οποίο φαίνεται να αντικατοπτρίζει την πρόσφατη εμφάνιση μιας παραλλαγής διπλής θέσης του κινεζικού μαχητικού J-20 stealth, αν και στην περίπτωση αυτή, ένα πραγματικό ιπτάμενο πρωτότυπο έχει υλοποιηθεί.

Το σχέδιο προσφοράς του Checkmate με κόστος μονάδας 30 εκατομμυρίων δολαρίων, είχε ανακοινωθεί στο παρελθόν, σε σύγκριση με περίπου 90 εκατομμύρια δολάρια για το F-35 Joint Strike Fighter. Αυτό είναι επίσης περίπου το μισό του κόστους (ή περισσότερο, ανάλογα με το πού ψάχνετε) για ένα νέο F-16.

Το κόστος, ωστόσο, θα «διαφέρει ανάλογα με τη διαμόρφωση» και αυτό είναι ξεκάθαρα το σημείο εκκίνησης για μια αυστηρή έκδοση. Ακόμη και τότε, είναι εντελώς μπερδεμένο πώς η Sukhoi θα μπορούσε να παραδώσει αυτό το τζετ σε οποιοδήποτε σημείο κοντά σε αυτό το κόστος.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εθνικά θέματα 0

Μείναμε...μπουκάλα! Η Τουρκία στον κόλπο να μεταφέρει ισραηλινό αέριο στην Ευρώπη- Ανακοίνωση Ερντογάν αποκαλύπτει το κόλπο-γκρόσο με τις ΗΠΑ

Μας πουλήσαν όλοι οι " φίλοι μας" διότι δεν θέλουν η Ελλάδα να αποκτήσει ποτέ μεγάλη γεωστρατηγική και ενεργειακή...