ΗΠΑ
Ενημερώθηκε στις:

Εμπλοκή! Τα Rafale της Γαλλίας εξαρτώνται από τις εγκρίσεις των ΗΠΑ για τις εξαγωγές τους

Παρά τη μακροχρόνια αδυναμία του να προσελκύσει πελάτες στο εξωτερικό, το μαχητικό αεροσκάφος 4,5 γενιάς αποκτά πλέον μεγάλη έλξη στην αγορά λόγω των επιχειρησιακών του δυνατοτήτων.

Το πρώτο πρωτότυπο του Rafale που έκανε την παρθενική του πτήση τον Ιούλιο του 1986, χαιρετίστηκε ως ένα πραγματικά σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος. Η ισχυρή τεχνολογία ηλεκτρονικής επιτήρησης και παρεμβολής, καθώς και το ηλεκτρονικά σαρωμένο ραντάρ, το κατέστησαν ένα μαχητικό παγκόσμιας κλάσης.

Ήταν μόλις το 2015, όταν η Dassault Aviation κέρδισε για πρώτη φορά μια εξαγωγική πώληση υπογράφοντας συμβόλαιο με την Αίγυπτο. Ωστόσο, ακόμη και αυτή η σύμβαση, δεν στερήθηκε αντιπαραθέσεων.

https://www.youtube.com/watch?v=Kl8PduAG9dQ

Η πρώτη συμφωνία εξαγωγής Rafale, ήταν αποτέλεσμα συντονισμένων διαπραγματεύσεων μεταξύ Αιγύπτου και Γαλλίας. Το 2015, ο τότε Γάλλος υπουργός Άμυνας επισκέφτηκε το Κάιρο και υπέγραψε συμφωνία 5,2 δισ. ευρώ για 24 μαχητικά Rafale. Η συμφωνία εκείνη την εποχή, επικρίθηκε ευρέως από τις δυτικές χώρες και η Γαλλία έπρεπε να δικαιολογηθεί για την πώληση πολεμικών αεροσκαφών, σε μια χώρα που κατηγορήθηκε για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ένας πιο συναρπαστικός παράγοντας σχετικά με αυτή τη συμφωνία, ήταν ότι περιλάμβανε τη δυνατότητα αγοράς 12 ακόμη Rafales πέρα ​​από τα υποχρεωτικά 24 διθέσια μαχητικά αεροσκάφη. Αυτή η επιλογή, συμπεριλήφθηκε στη σύμβαση του 2015. Η παράδοση αυτών των επιπλέον 12 μαχητικών, φέρεται να σταμάτησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Σύμφωνα με τη γαλλική έκδοση La Tribune, η σύμβαση μεταξύ του Καΐρου και του Παρισιού για την πώληση 12 μαχητικών Rafale στην Αίγυπτο, είχε σταματήσει επειδή οι ΗΠΑ αρνήθηκαν να εξάγουν ένα εξάρτημα πυραύλων κρουζ, που ήταν μέρος του μαχητικού αεροπλάνου. Η έκθεση εμφανίστηκε τον Φεβρουάριο του 2018.

Η καθυστέρηση στην πώληση, σύμφωνα με Γάλλους γνώστες που επικαλείται η εφημερίδα, οφειλόταν σε έλλειμμα του αμερικανικού στοιχείου των πυραύλων SCALP και όχι σε ζήτημα χρηματοδότησης, όπως συνέβαινε στο παρελθόν, λόγω της επισφαλούς οικονομικής κατάστασης στην Αίγυπτο. Οι Αιγύπτιοι ήταν απρόθυμοι να αγοράσουν το αεροσκάφος, χωρίς αυτούς τους προηγμένους πυραύλους SCALP.

Πρόσθεσε επίσης, ότι η Γαλλία είχε εγκρίνει τη μεταφορά των πυραύλων SCALP στην Αίγυπτο, παρά την απροθυμία των ΗΠΑ. Ωστόσο, τώρα η Dassault είναι έτοιμη να προμηθεύσει άλλα 30 Rafales στην Αιγυπτιακή Πολεμική Αεροπορία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό του στόλου της σε 54. Και σύμφωνα με αναφορές που εμφανίστηκαν στο Janes τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ο αιγυπτιακός στρατός παρουσίασε επίσης τους πυραύλους SCALP.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι τα Rafale πραγματικά αυτόχθονα;

Αν και τα παλαιότερα όπλα του γαλλικού μαχητικού Mirage 2000, όπως οι πύραυλοι αέρος-αέρος μεσαίου βεληνεκούς MICA και Magic II, αναπτύχθηκαν στη Γαλλία, η νέα γενιά οπλισμών της Rafale, όπως ο πύραυλος SCALP και ο πύραυλος αέρος-αέρος Meteor , αναπτύχθηκαν σε άλλες χώρες ως μέρος μεγαλύτερων προγραμμάτων.

Αυτό οφειλόταν στην πολυπλοκότητά τους, που δυσκόλευε τη δημιουργία τους από τον σχετικά μέτριο αμυντικό τομέα οποιασδήποτε μεμονωμένης ευρωπαϊκής χώρας.

Βοηθητικές μονάδες ισχύος, συστήματα φωτισμού, ακροφύσια καυσίμου, φρένα τροχών και χειριστήρια πέδησης, μετατροπέας, ηλεκτρο-οπτικά και παθητικά ηλεκτρονικά εξαρτήματα, συστήματα καμπίνας, θόλος, στεγανωτικά ρεζερβουάρ καυσίμου, αναστολείς διάβρωσης και διάφορα μηχανικά και ηλεκτρικά συστήματα ισχύος, όλα προμηθεύτηκαν από  αμερικανικές εταιρείες.

Ο κινητήρας F404, ο οποίος τροφοδοτεί το F-18 Hornet, χρησιμοποιήθηκε επίσης σε μερικά αρχικά πρωτότυπα του Rafale. Σε αντίθεση με το σουηδικό Gripen E ή το ινδικό Tejas, το Rafale δεν βασιζόταν σε ξένους αισθητήρες ή κινητήρες, αλλά η Γαλλία απείχε ακόμη πολύ από την πλήρη τακτική αυτάρκεια της αεροπορίας εκείνη την εποχή.

Η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας Florence Parly είχε δηλώσει τότε ως απάντηση: «Είμαστε στο έλεος των Αμερικανών όταν πρόκειται για τον εξοπλισμό μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Ουάσιγκτον τον Απρίλιο του 2018, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, φέρεται να προσπάθησε να πείσει τον τότε Αμερικανό ομόλογό του, Ντόναλντ Τραμπ, να δώσει άδεια για το εξάρτημα του πυραύλου. Ωστόσο, καμία σημαντική συμφωνία δεν επιτεύχθηκε.

Υπήρξε  επίσης διαφωνία μεταξύ των ΗΠΑ και της Γαλλίας, σχετικά με τις γαλλικές πωλήσεις όπλων σε χώρες της Μέσης Ανατολής όπως η Αίγυπτος και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στο παρελθόν. Οι ΗΠΑ είχαν προηγουμένως αρνηθεί να μεταφέρουν γαλλικά εξαρτήματα, που απαιτούνται για την κατασκευή δορυφόρων επιτήρησης στα ΗΑΕ το 2013.

Οι Κανονισμοί Διεθνούς Κυκλοφορίας Όπλων (ITAR), είναι ένα ρυθμιστικό πλαίσιο των ΗΠΑ, που περιορίζει και ελέγχει την εξαγωγή αμυντικών και στρατιωτικών τεχνολογιών για την προστασία της εθνικής ασφάλειας των ΗΠΑ και την προώθηση των στόχων εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ.

Ωστόσο, πιστεύεται ότι χρησιμοποιήθηκε τόσο εναντίον συμμάχων όσο και αντιπάλων, συμπεριλαμβανομένου του ζητήματος των πυραύλων SCALP.

Πύραυλοι SCALP

Το SCALP είναι ένας πύραυλος επίθεσης μεγάλου βεληνεκούς, εκτοξευόμενος από τον αέρα, που έχει σχεδιαστεί κυρίως για τις στρατιωτικές δυνάμεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας από την MBDA Systems της Γαλλίας.

Ο πύραυλος έχει σχεδιαστεί για να χτυπά σταθερές υποδομές υψηλής αξίας, όπως αεροπορικές βάσεις, θέσεις ραντάρ, κόμβους επικοινωνιών και λιμενικές εγκαταστάσεις. Σε όλες τις καιρικές συνθήκες, μέρα ή νύχτα, ο πύραυλος μπορεί να εμπλέξει με ακρίβεια τους στόχους. Το SCALP είναι ένας κρυφός πύραυλος, χάρη στο εκτεταμένο βεληνεκές και τη χαμηλή του θέση, καθώς και στην υποηχητική του ταχύτητα.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του πυραύλου, ήταν ο κύριος λόγος για τον οποίο οι Αιγύπτιοι ήθελαν να εξασφαλίσουν την παράδοσή τους παρά την αμερικανική επιφυλακτικότητα. Δεδομένης της ασταθούς κατάστασης στην περιοχή της Μέσης Ανατολής, τα Rafales οπλισμένα με αυτούς τους πυραύλους κρουζ, θα  λειτουργούν ως πολλαπλασιαστής δύναμης.

Αυτό πιστεύετε, ότι ενισχύει την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Πολεμικής Αεροπορίας της Αιγύπτου και συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνάς της.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι  η πώληση SCALP από το Παρίσι στην Αθήνα, έχει ήδη γίνει στο παρελθόν και τους διαθέτει εδώ και χρόνια στο οπλοστάσιο της, η Ελληνική Αεροπορία.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ