Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

“Φτιαγμένα” για να αντιμετωπίσουν τη Ρωσία! Εισηγήσεις να σταλθούν τα σουηδικά μαχητικά αεροσκάφη Gripen στην Ουκρανία

Ηγετική δεξαμενή σκέψης στον τομέα της άμυνας (RUSI), κάλεσε τους διεθνείς φορείς χάραξης πολιτικής να εξετάσουν το ενδεχόμενο προμήθειας της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, με μαχητικά αεροσκάφη Saab JAS 39 Gripen C/D.

Tο Royal United Services Institute (RUSI) που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε σε έκθεσή του, ότι αφού εξέτασαν τον ρωσικό αεροπορικό πόλεμο και τις απαιτήσεις για την ουκρανική αεράμυνα, το σουηδικό αεροσκάφος ήταν «μακράν ο καταλληλότερος υποψήφιος» μάχης δυτικής κατασκευής, καθώς τα συγκεκριμένα  αεριωθούμενα  θα μπορούσαν να καλύψουν επιχειρησιακές ανάγκες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Η μεταφορά των Gripens θα προωθήσει τον ουκρανικό βραχυπρόθεσμο έως μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό, ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο διατήρησης ρωσικών πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς», αναφέρει η έκθεση.

Tο Royal United Services Institute (RUSI)  προειδοποίησε επίσης ότι, η παράδοση του αεροσκάφους, μαζί με εκτοξευτές SAM, πυρομαχικά πυραύλων και αυτοκινούμενα αντιαεροπορικά πυροβόλα είναι όλα κρίσιμα για την αποτροπή μιας νέας ρωσικής εκστρατείας κρούσης, η οποία, εάν δεν αμφισβητηθεί, θα μπορούσε να οδηγήσει σε δραματική αλλαγή στην τρέχουσα «ορμή» του πολέμου.

«Εννοιολογικά, η σουηδική Πολεμική Αεροπορία ανέκαθεν έδινε έμφαση στις τακτικές εναέριας υπεροχής χαμηλού επιπέδου από διάσπαρτες βάσεις, με παρόμοιο τρόπο με τον οποίο λειτουργεί σήμερα η ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, και έτσι το Gripen σχεδιάστηκε με εξοπλισμό υποστήριξης εδάφους και απαιτήσεις συντήρησης, συμβατές με αυτήν την προσέγγιση», ανέφερε  η έκθεση. «Η σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου στο Gripen C/D, είναι επίσης βελτιστοποιημένη ειδικά για την αντιμετώπιση ρωσικών μαχητικών και ραντάρ SAM», συμπλήρωσε.

Επιπλέον, η έκθεση αναφέρει ότι η αντιπλοϊκή ικανότητα του Gripen και η ενσωμάτωση του πυραύλου αέρος-αέρος (BVRAAM), πέρα ​​από το οπτικό βεληνεκές MBDA και του σχεδίου πρόωσης ramjet, επηρεάζονται λιγότερο από αντίπαλες απειλές, σε σύγκριση με όπλα με πυραυλοκίνητη πρόωση.

 

Τα όπλα που εκτοξεύονται από τον αέρα που βασίζονται σε τεχνολογία με πυραύλους, θεωρούνται ευρέως ότι είναι πιο εκτεθειμένα σε επίγειες απειλές, λόγω των «χαμηλών και αργών»  δυνατοτήτων τους.

«Από τον Απρίλιο, οι πιλότοι της VKS (Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας) είναι εξαιρετικά απρόθυμοι να πολεμήσουν επιθετικά στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας, λόγω των απωλειών που σημειώθηκαν κατά τις πρώτες προσπάθειες», σημειώνουν οι συγγραφείς της RUSI. Η απειλή των ουκρανικών εμπλοκών SAM και MANPADS, έχει διαμορφώσει τη συμπεριφορά και έχει περιορίσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα των Ρώσων πιλότων.

«Ως εκ τούτου, ακόμη και μερικά σύγχρονα (άλλα) δυτικά μαχητικά με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, ικανούς να αντιμετωπίσουν τους Ρώσους με τεχνικά ίσους ή και ανώτερους όρους, θα είχαν πιθανότατα δυσανάλογη αποτρεπτική επίδραση», αναφέρει η έκθεση.

Παρά την ανάλυση που ανοίγει εκ νέου τη συζήτηση, σχετικά με το εάν οι ευρωπαϊκοί ή οι αμερικανοί λήπτες θα πρέπει να εγκρίνουν ή όχι την αποστολή μαχητικών αεροσκαφών δυτικής κατασκευής στην Ουκρανία, οι εντάσεις γύρω από το θέμα, που συχνά συνδέονται με φόβους κλιμάκωσης των συγκρούσεων, τις άδειες για πτήση από το έδαφος του ΝΑΤΟ και τις δυσκολίες εκπαίδευσης , συνεχίζουν  να συγκρατούν την αποστολή μαχητικών αεροσκαφών.

Ωστόσο, εάν η παραλλαγή C/D του Gripen εγκρινόταν για μεταφορά, οι σημερινοί ευρωπαίοι φορείς εκμετάλλευσης, Σουηδία, Ουγγαρία και Τσεχική Δημοκρατία, θα ήταν όλοι πρόθυμοι για να εκτελέσουν παραδόσεις στην Ουκρανία.

«Η έκθεση (RUSI) εντόπισε πολλές από τις εξαιρετικές ιδιότητες του Gripen, που το καθιστούν κατάλληλο υποψήφιο μαχητικό για την άμυνα μιας χώρας», είπε ένας εκπρόσωπος της Saab. «Τελικά η εξαγωγή του Gripen, συμπεριλαμβανομένης της Ουκρανίας, είναι αυστηρά ρυθμισμένη και χρειάζεται εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές. Επομένως, οποιαδήποτε τέτοια απόφαση θα εξαρτάται από αυτούς και, επομένως, είναι καλύτερο να τεθούν μαζί τους περαιτέρω ερωτήματα σχετικά με τη σκοπιμότητα», ανέφερε.

Παλαιότερα αιτήματα του Ουκρανού Προέδρου Volodymyr Zelensky, προς τα μέλη του ΝΑΤΟ για δυτικά μαχητικά αεροσκάφη, έχουν απορριφθεί ακόμη κι αν ορισμένοι Αμερικανοί αξιωματούχοι , συμπεριλαμβανομένου του Επιτελάρχη της Πολεμικής Αεροπορίας, στρατηγός Charles Q. Brown, έχουν υποστηρίξει δημόσια την ιδέα.

Τον Μάρτιο, η Βουλγαρία, η Πολωνία και η Σλοβακία - οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες που μπορούν να προμηθεύουν αεροσκάφη κοινά με τους ουκρανικούς στόλους μαχητικών MiG-29 και Su-25 - απέκλεισαν όλες αυτές τις μεταφορές, αφού προηγουμένως υπονοούσαν το αντίθετο. Εκείνη την εποχή, το Πεντάγωνο είπε ότι η μεταφορά πολωνικών αεροσκαφών στην Ουκρανία, συγκεκριμένα, μέσω αμερικανικών βάσεων στη Γερμανία ήταν «απαγορευμένη».

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ