Πολεμική αεροπορία
Ενημερώθηκε στις:

Στα μέσα Ιουλίου προσγειώνεται το πρώτο Rafale στην 114 ΠΜ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την υποδοχή του πρώτου ελληνικού Rafale στην 114 Πτέρυγα Μάχης. Σε περίπου ένα μήνα, γύρω στα μέσα Ιουλίου, θα διασχίσει τα σύνορα, όχι »περαστικό», για τη συμμετοχή σε κάποια άσκηση, αλλά για «να μείνει», φέροντας πλέον τα διακριτικά της Πολεμικής Αεροπορίας μας.

Γι αυτό -την υποδοχή δηλαδή του πρώτου Rafale- οι εργασίες στην Τανάγρα είναι πυρετώδεις, όπως αναφέρει σήμερα η ιστοσελίδα tovima.gr και η στήλη «Βηματοδότης». Υπενθυμίζεται πως πριν λιγότερο από ένα μήνα, στις 23 Μαΐου, έκανε την εμφάνισή του στους αιθέρες το πρώτο Rafale που έφερε το ελληνικό εθνόσημο, με τα αποκαλυπτήρια να γίνονται μέσω Twitter.              

 

Γράφει χαρακτηριστικά σήμερα ο «Βηματοδότης»: 

 

«Τούτες τις ημέρες η «Τανάγρα ξαναζωντανεύει», όπως λέει και ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Στην 114 Πτέρυγα Μάχης γίνονται πυρετωδώς εργασίες για να υποδεχτεί, τον Ιούλιο (περίπου στο μέσο του μήνα) το πρώτο Rafale. Η επίσημη τελετή παραλαβής του θα γίνει βεβαίως στη Γαλλία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στην Ελλάδα θα έρχονται με ρυθμό ένα κάθε μήνα. Επιπλέον στο υπόστεγο της 331 Μοίρας επικρατεί «οργασμός» εργασιών. Μέσα σε αυτό το υπόστεγο της 114 Πτέρυγας Μάχης καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να αυξηθούν οι διαθεσιμότητες των Mirage-20005. Επιπλέον το τελευταίο διάστημα υπήρξε και φιλοξενία στην Τανάγρα αμερικανικών πολεμικών αεροσκαφών. Ήταν, η Τανάγρα μου λέει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας «ένα είδος μελαγχολικού ησυχαστηρίου και μετατρέπεται σε χώρο καθημερινής γιορτής και προσμονής».

 

 

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους   

 

Το Rafale είναι δικινητήριο μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να εκτελεί ταυτόχρονα αποστολές διαφορετικού τύπου, όπως εναέριας υπεροχής, κρούσης, αναγνώρισης κ.λπ. Φέρει συνδυασμό πτέρυγας τύπου Δέλτα και πτερυγίων ελιγμών (canards), κάτι που του δίνει εξαιρετική ευελιξία και παράλληλα διατηρεί τη σταθερότητα κατά τη διάρκεια της πτήσης. Μπορεί να απογειωθεί από μικρούς αεροδιαδρόμους της τάξης των 400 μέτρων, όπως επίσης και από αεροπλανοφόρα. Αυτό καθίσταται δυνατό αλλάζοντας περίπου το 20% των μερών του αεροσκάφους με άλλα, υψηλότερης αντοχής, στο Rafale M.  

Τα βασικά χαρακτηριστικά του Rafale ακολουθούν την πεπατημένη για τα σύγχρονα μαχητικά. Καθοδηγούμενο από ένα σύστημα ελέγχου το οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία fly-by-wire τριών ψηφιακών διαύλων και ενός αναλογικού, επιτρέπεται στο αεροσκάφος να είναι αεροδυναμικά ασταθές για να επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ελιξιμότητα. Τα όρια επιταχύνσεων του αεροσκάφους είναι +9g/-3.2g. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν και χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί stealth, το Rafale έχει σχεδιαστεί από απόψεως σχήματος και υλικών κατασκευής ώστε να έχει όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος ραντάρ. Τμήμα της σχεδίασης αυτής αποτελεί το σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πολέμου SPECTRA της εταιρείας Thales. Η κατηγοριοποίηση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται ως άκρως απόρρητη και η άρνηση της Thales να επιτρέψει τη χρήση του σε άλλα αεροσκάφη, έχει προκαλέσει την ανάπτυξη φημολογίας ότι το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ενεργής ακύρωσης για να εξουδετερώνει τα εισερχόμενα σήματα ραντάρ. 

Σε συνέχεια του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού, το αεροσκάφος φέρει το ραντάρ RBE2 της Thales, το οποίο είναι ικανό να ιχνηλατεί ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους στον αέρα. Παράλληλα, μπορεί να δημιουργεί τρισδιάστατους χάρτες εδάφους για πλοήγηση ή στοχοποίηση σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εάν απαιτείται από την αποστολή, το Rafale έχει την ικανότητα να ιχνηλατήσει έναν στόχο και να εξαπολύσει πύραυλο αέρος-αέρος χωρίς να χρειαστεί να αποκαλύψει τη θέση του, χάρη στο σύστημα OSF της Thales. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πλήρως ενσωματωμένο στο αεροσκάφος και λειτουργεί με τεχνολογία υπέρυθρης ακτινοβολίας.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ