Ελληνοτουρκικά

Οι Ιταλοί μας δείχνουν το δρόμο στο Αιγαίο-Προμηθεύονται τρία (3) μη επανδρωμένα υποβρύχια από το Ισραήλ- Οι κινήσεις της Ελλάδας (Βίντεο)

Ο πόλεμος εξελίσσεται συνεχώς με την προσθήκη νέων οπλικών συστημάτων-μέσων και πυρομαχικών, τα οποία λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών τους διαφοροποιούν τα ισχύοντα στρατιωτικά Δόγματα, δημιουργώντας ουσιαστικά νέα.

Η Ελλάδα ως φύση ναυτική χώρα έχοντας μεγάλο "θαλάσσιο ζωτικό χώρο", όντας περιστοιχισμένη από Αιγαίο-Κρητικό-Λιβυκό-Ιόνιο Πέλαγος και Μεσόγειο Θάλασσα, οφείλει να  παρακολουθεί τις εξελίξεις στον επιφανειακό και υποβρύχιο πόλεμο εκ του σύνεγγυς.

Η Ιταλία προμηθεύεται τρία (3) μη επανδρωμένα υποβρύχια "Blue Wale" από το Ισραήλ

Συναφές με τις εξελίξεις στον υποβρύχιο πόλεμο είναι άρθρο Διεθνούς Βουλγαρικού ΜΜΕ, το οποίο αναφέρει  ότι η "Η Ιταλία προμηθεύεται τρία ισραηλινά μη επανδρωμένα υποβρύχια, τα οποία έχουν δοκιμαστεί σε άσκηση του ΝΑΤΟ", επισημαίνοντας:

 "Το ναυτικό της Ιταλίας είναι έτοιμο να ενσωματώσει τρία μη επανδρωμένα υποβρύχια, γνωστά ως "Blue Wale", απευθείας από τη γραμμή παραγωγής της διάσημης Ισραηλινής Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας [IAI] του Ισραήλ. Η απόφαση για την αγορά αυτών των υποβρυχίων εγκρίθηκε από το κοινοβουλευτικό σώμα της Ιταλίας. Πρόσφατα προέκυψαν ειδήσεις ότι το ναυτικό της Ιταλίας εντάσσεται στην ελίτ ομάδα ναυτικών δυνάμεων, εξοπλισμένων με σημαντικά αυτόνομα υποβρύχια οχήματα, όπως αναφέρει η RID.

Τα υποβρύχια "Blue Wale" ανήκουν στα  Large Displacement Autonomous Underwater Vehicle (LDAUV). Η απόφαση της Ιταλίας να αποκτήσει αυτά τα υποβρύχια έχει τις ρίζες της στην αμυντική της συνεργασία με το Ισραήλ, όπως μεταδίδουν ιταλικές πηγές. Αν και επίσημα συμμετείχε σε μία μόνο άσκηση του ΝΑΤΟ, υπήρξαν εικασίες για τη συμμετοχή του "Blue Wale" σε πραγματικές στρατιωτικές επιχειρήσεις.

Ωστόσο, αυτές παραμένουν ανεπιβεβαίωτες φήμες, χωρίς επίσημη επιβεβαίωση από τις ισραηλινές αρχές.

Αναφορές από την Ιταλία επισημαίνουν ότι η Ρώμη πρόκειται να λάβει ουσιαστική υλικοτεχνική υποστήριξη από το Τελ Αβίβ, ειδικά όσον αφορά την απόκτηση αυτών των τριών αυτόνομων μικροσκοπικών υποβρυχίων.

Επιπλέον, οι Ιταλοί αναμένεται να λάβουν έναν απομακρυσμένο σταθμό διοίκησης και ελέγχου.

Το μη επανδρωμένο υποβρύχιο "Blue Wale" 

Το προϊόν της IAI, το "Blue Wale", ένα αυτόνομο μίνι υποβρύχιο, παραμένει τυλιγμένο στο μυστήριο. 

Όταν αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά από ισραηλινές πηγές την 1η Μαΐου 2023, δεν άργησαν να ξεκινήσουν οι συνομιλίες, υποδηλώνοντας την πιθανή χρήση του μίνι-υποβρυχίου από το Ισραηλινό Ναυτικό για αποστολές επιτήρησης κατά μήκος της Λωρίδας της Γάζας και των ακτών του Λιβάνου.

Σχεδιασμένο να έχει μήκος 10,9 μέτρα με διάμετρο 1,12 μέτρα, αυτό το μίνι υποβρύχιο ζυγίζει 5,5 τόνους. Είναι ικανό να λειτουργεί σε βάθη έως και 300 m και μπορεί να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα 2-3 κόμβων. Το εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η ικανότητά του να λειτουργεί αυτόνομα για 30 ημέρες.

Το αρθρωτό ωφέλιμο φορτίο του, περιλαμβάνει μια περίπλοκη σειρά ηλεκτροακουστικών, ηλεκτρο-οπτικών αισθητήρων και ραντάρ, μαζί με συστήματα επικοινωνίας.

Αναφορές από τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης το 2023 αποκάλυψαν την ενσωμάτωση μιας κεραίας δορυφορικών επικοινωνιών στον ιστό του υποβρυχίου. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει στο ναυτικό να συλλέγει πληροφορίες και να τις μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο σε επίγεια ή αερομεταφερόμενα κέντρα Διοίκησης.

Ακουστική αναγνώριση

Οι βαθιές δυνατότητες ακουστικής αναγνώρισης βρίσκονται  εξ ολοκλήρου στο "Blue Wale". Χρησιμοποιώντας ένα σόναρ, αυτό το προηγμένο σύστημα διευκολύνει την ανίχνευση υποβρυχίων και τη συλλογή δεδομένων ακουστικής αναγνώρισης.

Η αποτελεσματικότητα του συστήματος ενισχύεται περαιτέρω με ένα πλευρικό σόναρ, που διαθέτει συστοιχίες δεκτών προσαρτημένες και στις δύο πλευρές της πλατφόρμας.

Επιπλέον, η ανίχνευση ναρκών πραγματοποιείται μέσω ενός εξειδικευμένου σόναρ εξοπλισμένου με συνθετικό άνοιγμα. Αυτό το άνοιγμα είναι βολικά τοποθετημένο στις πλευρές του πλοίου.

Το" Blue Whale" είναι συνυφασμένο με μια εκτεταμένη σειρά αισθητήρων για να εγγυάται αξιόπιστη πλοήγηση, είτε υποβρύχια είτε κοντά στην επιφάνεια. Είναι σκόπιμο να τονιστεί ότι τον τελευταίο καιρό, αρκετές διεθνείς ευρεσιτεχνίες έχουν καταχωρηθεί κατάλληλα, υπογραμμίζοντας σημαντικές προόδους στο σύστημα

Τα mini-subs κερδίζουν δημοτικότητα

Πολλές χώρες έχουν κατασκευάσει μικρά στρατιωτικά υποβρύχια, συχνά γνωστά ως μίνι-υποβρύχια, για κατασκοπευτικά καθήκοντα. Αυτά τα μίνι-υποβρύχια είναι πλεονεκτήματα επειδή μπορούν να λειτουργούν κρυφά σε ρηχά νερά, τα οποία είναι απρόσιτα για μεγαλύτερα υποβρύχια.

Πάρτε, για παράδειγμα, τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το Ναυτικό των ΗΠΑ χρησιμοποιεί το Advanced SEAL Delivery System [ASDS], έναν ειδικό τύπο μίνι-υποβρυχίου. Η πρωταρχική του δουλειά είναι να μεταφέρει ειδικές δυνάμεις όπως το Navy SEAL χωρίς να τραβάει την προσοχή του εχθρού.

Η Ρωσία, επίσης, χρησιμοποιεί μίνι-υποβρύχια για μυστικές εργασίες. Τα μίνι-υποβρύχια κατηγορίας Piranha Project 865, που μερικές φορές αναφέρονται ως κλάση Losos, δημιουργήθηκαν από τη Σοβιετική Ένωση κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Έχουν σχεδιαστεί για να υπερασπίζονται την ακτή και να διεξάγουν εξειδικευμένες επιχειρήσεις.

Η Βόρεια Κορέα διατηρεί πολλά μίνι-υποβρύχια, συμπεριλαμβανομένου του υποβρυχίου κλάσης Sang-O. Αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως για τη μεταφορά ειδικών δυνάμεων στη Νότια Κορέα για σκοπούς κατασκοπείας ή δολιοφθοράς.

Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, το Ιράν έχει την επιλογή του από μίνι υποβρύχια, όπως η κλάση Ghadir. Αυτά τα ευκίνητα και συμπαγή υποβρύχια σχεδιάστηκαν για να επιχειρούν στα ρηχά νερά του Περσικού Κόλπου, καθιστώντας τα ιδανικά για κατασκοπευτικές αποστολές και αιφνιδιαστικές επιθέσεις."

Οι κινήσεις της Ελλάδας

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι η Ελλάδα οφείλει να κινηθεί το ταχύτερο δυνατόν στην απόκτηση μη επανδρωμένων αλλά και επανδρωμένων μίνι υποβρυχίων, προκειμένου να διασφαλίσει τα πολυάριθμα νησιά-νησίδες της στο Αιγαίο από την τουρκική απειλή, αλλά και να αναβαθμίσει περαιτέρω  τις ήδη  μεγάλες  δυνατότητες της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του Πολεμικού Ναυτικού μας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Τουρκία έχει ένα τεράστιο αδύνατο σημείο  στο Αιγαίο,που είναι η εγγύτητα των λιμανιών της στα μικρασιατικά παράλια από τα νησιά μας-βρίσκονται εντός βεληνεκούς του φίλιου πυροβολικού- με αποτέλεσμα να καθίσταται ευχερής η καταστροφή των σταθερών λιμενικών εγκαταστάσεων παροχής Διοικητικής υποστήριξης, πρωτίστως σε καύσιμα και πυρομαχικά , αλλά και της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης αυτών.

Ωστόσο τα τουρκικά λιμάνια βρίσκονται και εντός του στόχαστρου και των δυνατοτήτων της ΔΥΚ.

Τυχόν καταστροφή των παραπάνω εγκαταστάσεων, σε περίπτωση πολέμου της χώρας μας με την Τουρκία, θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στις αεροναυμαχίες που θα λάμβαναν χώρα στο Αιγαίο, αφού τα βεβλαμένα τουρκικά πλοία θα ήταν αναγκασμένα να κινηθούν από Αττάλεια ναι και νοτιότερα ή να εισέλθουν στα Δαρδανέλια για να διασωθούν, πράγμα που ουσιαστικά θα σήμαινε επιμήκυνση της διαδρομής τους στο αφιλόξενο για αυτά Αιγαίο με αποτέλεσμα την σχεδόν σίγουρη βύθισή τους.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ