Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Έρχεται και το ΑΝΚΑ-3: Γι' αυτό το νέο μη επανδρωμένο μαχητικό των Τούρκων αναβαθμίζει την απειλή στο Αιγαίο (ΒΙΝΤΕΟ)

H Τουρκία είναι γεγονός ότι έχει προβεί σε αναβάθμιση των δυνατοτήτων της αμυντικής της βιομηχανίας, με τηνανάπτυξη πληθώρας UAV να συγκαταλέγονται στα επιτεύγματά της.

Σε αυτά συγκαταλέγεται το ΑΝΚΑ-3, το οποίο ανήκει στην οικογένεια μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων που αναπτύχθηκε από την Turkish Aerospace Industries κυρίως για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία. 

Πρόσφατο Twitter αναφέρει: "Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος ANKA-3 της TAI έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους."

Μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης ANKA-3 (MIUS)

Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2022, η τουρκική  κυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak δημοσίευσε φωτογραφίες του ANKA-3 MIUS (Muharip Insansiz Ucak Sistemi Unmanned Combat Aircraft System) που διέρρευσαν από την TAI.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Yeni Safak, το αεριωθούμενο ANKA-3 MIUS, το οποίο αναμένεται να είναι πολλαπλασιαστής ισχύος για τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις , επρόκειτο να απογειωθεί τους επόμενους μήνες.

Η δομική συναρμολόγηση του πρώτου πρωτοτύπου Anka-3 θα πρέπει να ολοκληρωθεί τους επόμενους τρεις μήνες και οι εκκινήσεις του κινητήρα και οι δοκιμές  έχουν προγραμματιστεί για τον Απρίλιο του 2023.

Η εμφάνιση του ANKA-3 λέγεται ότι μοιάζει με το ρωσικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης Ohotnik, το X-47B των ΗΠΑ και το μη επανδρωμένο αεροσκάφος επίδειξης μάχης nEUROn της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκτιμάται ότι το αεριωθούμενο UAV ANKA-3, το οποίο αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα μη επανδρωμένων οχημάτων ANKA, θα έχει χαμηλό ίχνος ραντάρ λόγω της απουσίας οποιασδήποτε οριζόντιας και κατακόρυφης σταθεροποίησης στο σχεδιασμό της ουράς του.

Το ANKA-3, το οποίο έχει ταχύτητα περίπου 0,7 mach (800 km/h) και βάρος απογείωσης έως και 7 τόνους και μεγάλη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου με τους σταθμούς όπλων του κάτω από την πτέρυγα, θα έχει πολύ σημαντική θέση στα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα νέας γενιάς της Τουρκίας.

Το ANKA-3, δύναται να εκτελέσει αποστολές  αναγνώρισης, επιτήρησης και συλλογή πληροφοριών, επίθεση αέρος-εδάφους με εθνικά πυρομαχικά, προσβολή  εχθρικών ελικοπτέρων, αεροπλάνων και UAV με πυρομαχικά αέρος, εξουδετέρωσης εχθρικών ραντάρ και συστημάτων αεράμυνας με χαμηλό ίχνος ραντάρ (stealth ucav) .

Χαρακτηριστικά ANKA-3 MIUS

Μηχανή αεροπλάνου
Ζυγίζει 7 τόνους
Ταχύτητα 0,7 Mach (800 km/h)
Χαμηλό ίχνος ραντάρ
Δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών Αέρος-Εδάφους, Αέρος-Αέρος

 

 

Εφάμιλλο του  KIZILELMA

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι εφάμιλλο του  ANKA-3 είναι το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος KIZILELMA της εταιρείας Baykar, το οποίο πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση με επιτυχία στα τέλη Δεκεμβρίου 2022 στο Corlu της Ανατολικής Θράκης.

Η πρώτη ημερομηνία πτήσης του είχε προγραμματιστεί για το 2023.

Ο Haluk Bayraktar, Γενικός Διευθυντής της Baykar, είχε δηλώσει τότε: "Ολοκληρώσαμε την πρώτη μας πτήση σε χρόνο ρεκόρ σε 1 έτος στο έργο Kızılelma, το οποίο ξεκίνησε το 2021 με 100% μετοχικό κεφάλαιο της Baykar, ορόσημο για την αεροπορική ιστορία της χώρας μας. Ας είναι ωφέλιμο για την πατρίδα και το έθνος μας και για όλες τις περιοχές του κόσμου που η καρδιά χτυπά με την Τουρκία".

 

 

Χαμηλό ίχνος εμφάνισης  στο εχθρικό ραντάρ

Το Bayraktar KIZILELMA, είναι ικανό να εκτελέσει με επιτυχία τις πιο απαιτητικές εργασίες χάρη στο χαμηλό ίχνος ραντάρ που θα έχει  από τη σχεδίασή του.

Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, το οποίο θα χρησιμοποιεί όλα τα εθνικά ανεπτυγμένα πυρομαχικά, θα είναι ένας μεγάλος πολλαπλασιαστής ισχύος με προγραμματισμένη χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου 1500 κιλών. Το μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος θα έχει επίσης υψηλή επίγνωση της κατάστασης με το ραντάρ AESA που πρόκειται να ενσωματωθεί

 Τεχνικά Χαρακτηριστικά 

Επικοινωνίες: Line of Sight (LOS) και Beyond Line of Sight (BLOS)
Ταχύτητα πλεύσης – Μέγιστη Ταχύτητα: 0,6 – 0,9 Mach
Λειτουργικό-Μέγιστο υψόμετρο: 35.000-45.000 πόδια
Λειτουργική Ακτίνα: 500 Ναυτικά Μίλια
Χρήσιμη χωρητικότητα φορτίου: 1500kg
Ωφέλιμο φορτίο – Αισθητήρας: Ηλεκτρο-οπτικό σύστημα στόχευσης, ραντάρ AESA πολλαπλών χρήσεων
Μέγιστο βάρος απογείωσης: 6000 kg
Μήκος σώματος: 14,7μ
Ύψος: 3,3μ
Ανεξάρτητη πλοήγηση GPS
Υψηλή ικανότητα ελιγμών
Παραλλαγή υπερήχων
Χαμηλή ορατότητα από ραντάρ
Ευφυής Αυτονομία 

 

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε το πόσο επιτακτικό είναι για την Ελλάδα να προβεί  αφενός σε πολυεπίπεδη θωράκιση της με antidrone συστήματα σε Στρατηγικό και τακτικό επίπεδο και αφετέρου να προβεί  άμεσα στην αγορά σε μεγάλους αριθμούς UAV, DRONE KAMIKAZI, UCAV, USV,UGV προκειμένου να δύναται να πλήξει τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις σε Αιγαίο, μικρασιατικά παράλια και Ανατολική Θράκη.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ