Ελληνοτουρκικά

Özgür Project: Εκσυγχρονισμός των Τουρκικών αεροσκαφών F-16 Block 30 με εγχώρια συστήματα- Τι γίνεται με τα Ελληνικά F-16 Block 30;

Με εγχώρια αεροηλεκτρονικά (ηλεκτρονικά συστήματα) εκσυγχρονίζονται πολεμικά αεροσκάφη F-16, της απογραφής των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Στην ομιλία του στο 9ο Σεμινάριο  Αεροπορικών Συστημάτων, ο Abdurrahman Şeref Can, Επικεφαλής του Τμήματος Αεροσκαφών της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών, ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η διαδικασία μαζικής παραγωγής στο Özgür Project, το οποίο πραγματοποιείται για τον εγχώριο εκσυγχρονισμό του F-16.

Ο Abdurrahman Şeref Can, Επικεφαλής του Τμήματος Αεροσκαφών της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών , είπε στην ομιλία του ότι κατά την παραγωγή των αεροσκαφών F-16 για μια περίοδο, τα εξαρτήματα των οποίων ολοκληρώθηκε ο σχεδιασμός αγοράστηκαν και τοποθετήθηκαν στο αεροσκάφος και ότι αυτές οι μελέτες ήταν πολύ διδακτικές. Δηλώνοντας ότι πραγματοποιήθηκαν σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού που ολοκλήρωσαν αυτή τη διαδικασία, τόνισε τη σημασία της έναρξης των  έργων Erciyes, Arı και Özgür .

Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ  ΕΦΤΑΣΕ

Εξηγώντας ότι η διαδικασία μαζικής παραγωγής έχει ξεκινήσει στο Özgür Project, για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών F-16 Block 30 με εγχώρια συστήματα, ο Abdurrahman Şeref Can είπε: «Στο σημείο που φτάσαμε σήμερα, αν έχουμε φτιάξει τα αεροηλεκτρονικά μας στο Hürkuş, αν φτιάχνουμε τα δικά μας αεροηλεκτρονικά στη Hürjet, εάν φτιάχνουμε τα αεροηλεκτρονικά μας με τις εταιρείες της αμυντικής βιομηχανίας μας στα Εθνικά Αεροσκάφη Μάχης, θα κάνουμε τη διαδικασία εκσυγχρονισμού. Η σημασία των έργων τους είναι πραγματικά τεράστια», είπε.

Αφού η Τουρκία αναβαθμίζει όλα της τα F-16 Block.30, στην ουσία  στο επίπεδο Viper, γιατί δεν πρέπει να το σκεφτεί και η χώρα μας για τα πολύτιμα F-16 Block.30; Η κίνηση αυτή, μαζί με την αγορά των 18 (+6) γαλλικών Rafale, δίνει νέα ώθηση στην ελληνική αεροπορική ισχύ και μας εξασφαλίζει πλεονέκτημα έναντι της Τουρκικής Αεροπορίας.

https://www.youtube.com/watch?v=r5oAt2LUp3k

Δεν είναι τυχαίο το τουρκικό αίτημα για την προμήθεια 40 νέων Viper και την αναβάθμιση 80 εν υπηρεσία μαχητικών F-16 σ’ αυτό το επίπεδο. Τα βήματα που έχουν γίνει για την ενίσχυση της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) είναι σημαντικά, αλλά αν μείνουμε μόνο εδώ η προσπάθεια θα είναι ανολοκλήρωτη. Συνολικά έχουμε 153 F-16 σε υπηρεσία. Πριν αποφασίσουμε να αποκτήσουμε F-35 Lightening II δεν θα ήταν πιο πρακτικό να δρομολογήσουμε πρώτα την αξιοποίηση του υφιστάμενου στόλου; 153 F-16, όλα αναβαθμισμένα στο επίπεδο Viper, συν τα 24 Mirage-2000.5 Mk.2 και τα 18 (+6) Rafale θα έδιναν στην ΠΑ έναν στόλο 195 (+6) μαχητικών αεροσκαφών πρώτης γραμμής, όλα τους καλύτερα από τα εν υπηρεσία τουρκικά μαχητικά.

Από το παραπάνω σενάριο, λείπει η ενεργοποίηση της απόφασης αναβάθμισης των 32 F-16 Block.30 στο επίπεδο Viper, καθώς για την  αναβάθμιση των 38 F-16 Block.50  έχουμε θετική απόφαση.

 Η αναβάθμιση των 38 F-16 Block.50 και των 32 Block.30, θα συμβάλει στην αύξηση της εθνικής αεροπορικής ισχύος και θα δώσει όγκο εργασίας στην ΕΑΒ. Είναι 70 αεροσκάφη, καθόλου αμελητέα ποσότητα.

Η Τουρκία συνεχίζει να αναπτύσσει νέα οπλικά συστήματα και εξοπλισμούς, προκειμένου να ενισχύσει τις στρατιωτικές της δυνάμεις, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την ολοκλήρωση κατασκευής του νέου ραντάρ τύπου AESA που αναμένεται να ενσωματωθεί στα αναβαθμισμένα μαχητικά τύπου F-16 Block 30 της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας αναφέραμε: Η Τουρκία αναπτύσσει το δικό της ραντάρ AESA για τα μαχητικά της F-16 C/D. Το τουρκικό F-16 Block 30 βρίσκεται σε διαδικασία δομικού εκσυγχρονισμού από την TAI.

Η Τουρκία έχει ξεκινήσει την αναβάθμιση των F-16 Block 30, μια κίνηση  που θα επιτρέψει στον τουρκικό στρατό να παρατείνει τη μακροζωία του στόλου του F-16, έως ότου αντικατασταθεί από τα εγχώρια μαχητικά αεροσκάφη TF-X στη δεκαετία του 2030.

Οι δομικές αναβαθμίσεις των αεροσκαφών F-16 Block 30, θα παρατείνουν τη μακροζωία των μαχητικών αεροσκαφών F-16 της χώρας από 8.000 ώρες σε 12.000 ώρες. 

Η αναβάθμιση των F-16 είναι ζωτικής σημασίας για την Άγκυρα υπό το φως των κυρώσεων των ΗΠΑ, που εμπόδισαν την παράδοση μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Τουρκία.

Η Τουρκία, επομένως, θέλει να επεκτείνει τη χρήση των σημερινών μαχητικών F-16 της, μέχρι την ημερομηνία που θα αποκτήσει το εγχώριο MMU, ένα τζετ πέμπτης γενιάς με παρόμοια χαρακτηριστικά με το F-35 Lightning II της Lockheed Martin. 

Το πρωτότυπο ραντάρ ενεργού ηλεκτρονικά σαρωμένης συστοιχίας (AESA) του F-16, που αναπτύχθηκε από την Aselsan με εθνικούς πόρους, έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί μέχρι το τέλος αυτού του έτους. Το ραντάρ AESA θα ενσωματωθεί στο μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 30. Η Τουρκία διαθέτει επί του παρόντος 245 μονάδες μαχητικών F-16 C/D σε υπηρεσία.

Η ανάπτυξη ραντάρ της AESA για το UAV AKINCI και το μαχητικό F-16 Fighting Falcon 4ης γενιάς, βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και αρκετό καιρό στα τμήματα μηχανικών της Aselsan. Σύμφωνα με πληροφορίες, το εθνικό ραντάρ F-16 της AESA θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Επί του παρόντος, το τουρκικό F-16 Block 30 βρίσκεται σε διαδικασία δομικού εκσυγχρονισμού από την TAI.

Έτσι, η διάρκεια πτήσης του F-16 Block 30s αυξάνεται από 8.000 ώρες σε 12.000 ώρες. Με το τρέχον τουρκικό έργο Ozgur, τα F-16 Block 30 θα υποβληθούν σε αναβαθμίσεις αεροηλεκτρονικής. Τονίζεται ότι στο έργο Ozgur περιλαμβάνεται και το ραντάρ AESA.

Τι γνωρίζουμε για το τουρκικό ραντάρ AESA

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, οι λειτουργίες και οι δυνατότητες του εθνικού ραντάρ AESA για F-16, το οποίο χρηματοδοτεί και αναπτύσσει η Άγκυρα, θα βελτιώσουν σημαντικά τη λειτουργικότητα των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών. Το νέο ραντάρ θα μπορεί να κάνει αναζήτηση σε μεγάλες αποστάσεις (δεν διευκρινίζεται), θα μπορεί να παρακολουθεί τον αναχαιτισμένο στόχο, καθώς και πολλούς στόχους (δεν αναφέρεται πόσοι). Το ραντάρ θα δείχνει τις καιρικές συνθήκες, θα ανιχνεύει έναν στόχο και θα βοηθήσει τον πιλότο κατά τη διάρκεια της εναέριας μάχης.

Το τουρκικό ραντάρ F-16 AESA θα μετρά την απόσταση από το έδαφος μέχρι το επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος ή τον στόχο, βοηθώντας έτσι πιθανώς τις επίγειες δυνάμεις ή την αεράμυνα της Τουρκίας. Θα ανιχνεύει και θα παρακολουθεί κινούμενους επίγειους στόχους, θα καθορίζει το υψόμετρο, θα έχει ενσωματωμένη ζώνη SAR, σύστημα πλοήγησης, χάρτη ξηράς και θα μπορεί να αναζητά τη θάλασσα.

Σύμφωνα με πηγές, το ραντάρ θα μπορεί να συμμετέχει τόσο σε αποστολές αέρος-αέρος όσο και σε αποστολές αέρος-εδάφους, καθιστώντας το πολυλειτουργικό. Η Aselsan λέει ότι θα ενσωματώσει τοπικό λογισμικό αναγνώρισης στόχων.

Και πάλι, σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικές πηγές, η Aselsan αναπτύσσει επί του παρόντος ραντάρ με τεχνολογία AESA για τα επιθετικά UAV AKINCI, F-16 Fighting Falcon και  για το εθνικό αεροσκάφος μάχης (MMU). Πρέπει να επισημάνουμε ότι το χρονοδιάγραμμα για τα ραντάρ του AKINCI έχει καθυστερήσει  λόγω του εμπάργκο.

Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι, το ραντάρ για μαχητικά αεροσκάφη θα παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2022 και για άλλα αεροσκάφη της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας έως το τέλος του 2026.

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ