Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Εκπαιδευτική "γενοκτονία" από τον Ερντογάν στις μειονότητες! Αφανίζει Έλληνες, Αρμένιους και Εβραίους κλείνοντας την κάνουλα της χρηματοδότησης

Έχουμε γράψει πολλές φορές για όσα συμβαίνουν στην Θράκη με τους πεμπτοφαλαγγίτες του Ερντογάν που διαμαρτύρονται γιατί δήθεν δεν έχουν τα ίδια δικαιώματα και μάλιστα καλούν τα παιδιά να μάθουν πρώτα τουρκικά και μετά ελληνικά.

Ο δε "σουλτάνος" ζητάει πάντα και τα ρέστα όσον αφορά την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης μιλώντας ο ίδιος και το καθεστώς του μονίμως για "τουρκική μειονότητα". 

https://www.youtube.com/watch?v=GWLcS2S3gEI

Νέα στοιχεία αποκαλύπτουν ωστόσο πως φέρεται ο ίδιος και η κυβέρνησή του στις μειονότητες εντός της Τουρκίας. 
Σήμερα υπάρχουν μόνο 22 ινστιτούτα που συνδέονται με την ελληνική, την αρμενική και την εβραϊκή κοινότητα. Η εκτίμηση είναι πως χρειάζεται πάνω από τρία εκατομμύρια ευρώ για να διατεθούν στον κρατικό προϋπολογισμό της Τουρκίας του 2022 προς ενίσχυσή τους. Το αίτημα ενός Αρμένιου βουλευτή, όμως,  απορρίφθηκε από το Κοινοβούλιο με αντίθετη ψήφο της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Μιλάμε για ξεκάθαρη θεσμική κρίση που συνδέεται με την κατάρρευση των μειονοτήτων.

https://www.youtube.com/watch?v=C1vyfHH62Lk

Αναλυτικότερα, ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αρνήθηκε τη χρηματοδότηση σχολείων που ανήκουν σε μειονότητες της χώρας: Αρμένιους, Έλληνες και Εβραίους. Όπως προαναφέραμε ένας ελάχιστος αριθμός, μόνο 22 συνολικά όσα έχουν απομείνει, εκτιμάται ότι χρειάζονται κάτι παραπάνω από τρία εκατομμύρια ευρώ για να διασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της σχολικής χρονιάς καλύπτοντας όλα τα έξοδα. Ωστόσο, το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) απέρριψε την κατανομή σε προηγούμενο αίτημα που είχε υποβάλει στο Κοινοβούλιο ο Αρμένιος βουλευτής Garo Paylan, του Δημοκρατικού Κόμματος των Λαών (HDP), ενός αντιπολιτευόμενου κινήματος που ενώνει αριστερές και φιλοκουρδικές δυνάμεις .

Τα σχολεία που διοικούνται από την Αρμενική, την Εβραϊκή και την Ελληνική μειονότητα στην Τουρκία αντιμετωπίζουν εδώ και καιρό σημαντικές οικονομικές δυσκολίες, που επιδεινώνονται από τη σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών. Εξ ου και η πρωτοβουλία του Αρμένιου βουλευτή Paylan, ο οποίος στις 2 Νοεμβρίου παρουσίασε νομοσχέδιο με στόχο την «αύξηση πόρων» στον κρατικό προϋπολογισμό του 2022 του τουρκικού υπουργείου Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πρόκειται για μια ελάχιστη αύξηση, για να επιτρέψει στα ιδρύματα «μέρος αυτής της χώρας» να επιβιώσουν καλύπτοντας «το κόστος των μισθών για τους εκπαιδευτικούς και τις άμεσες ανάγκες των μαθητών». Τα σχολεία που συνδέονται με μειονότητες δέχονται περίπου 4 χιλιάδες μαθητές και απαιτούν 40 εκατομμύρια τουρκικές λίρες (περίπου 3,2 εκατομμύρια ευρώ). Ωστόσο, το Επιμελητήριο, μετά από σύσταση του κυβερνητικού κόμματος (και των εθνικιστών συμμάχων του Mhp) απέρριψε την πρόταση. θα πρέπει επίσης να υπογραμμιστεί η αποχή των Ρεπουμπλικανών (Chp). Ψηφοφορία, επισημαίνουν οι επικριτές, που εκφράζει για άλλη μια φορά την «υπεροχή» του τουρκικού ισλαμικού μετώπου στη Βουλή που «δεν ενδιαφέρει το παραμικρό» για άλλες συνιστώσες -αν και σημαντικές- του έθνους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Paylan βιώνει από πρώτο χέρι αυτή τη μεροληπτική προσέγγιση έναντι των μειονοτήτων. Πριν μπει στη Βουλή, υπηρέτησε για μεγάλο χρονικό διάστημα ως διευθυντής του Αρμενικού Σχολείου Yeşilköy στην Κωνσταντινούπολη. Σε μια συνέντευξη το 2010, θυμήθηκε πώς τα αρμενικά σχολεία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από δωρεές για την επιβίωσή τους, ενώ το κράτος έκλεινε όλο και περισσότερο τις βρύσες ακυρώνοντας τη χρηματοδότηση που παρέχεται μέσω του Υπουργείου Παιδείας.

Ωστόσο, εδώ και επτά χρόνια το αίτημα για τουλάχιστον επιπλέον 2.000 τουρκικές λίρες ανά μαθητή δεν εισακούστηκε και η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σταδιακά. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πρόβλημα είναι η προοδευτική διάβρωση του μη μουσουλμανικού πληθυσμού της Τουρκίας, όπου το ποσοστό Χριστιανών και Εβραίων είναι 0,1% σε σύνολο 80 εκατομμυρίων. Μια παρακμή που ξεκίνησε με τη γενοκτονία των Αρμενίων το 1915, που δεν αναγνωρίστηκε ποτέ από την Άγκυρα, η οποία συνέβαλε στη δημογραφική αναταραχή.

Στις αρχές του περασμένου αιώνα υπήρχαν 1.996 αρμενικά σχολεία, με 173.022 μαθητές. Από αυτά, 1.251 με περισσότερους από 76.548 μαθητές βρίσκονταν στη Δυτική Αρμενία (ή στην Ανατολική Τουρκία). Σήμερα, δεν υπάρχουν πλέον αρμενικά σχολεία σε αυτήν την περιοχή, και όσα απέμειναν λειτουργούν στην Κωνσταντινούπολη, εν μέσω συστηματικών διακρίσεων και εχθρικών περικοπών στα σχολικά βιβλία προς τις μειονότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα βιβλία "δηλητηριάζουν" για την ελληνική μειονότητα 

Μια έκθεση του 2017 από την Constantinopolitan Society, εξηγεί: «Στα σχολικά βιβλία που χρησιμοποιούνται για διδασκαλία στην Τουρκία συνεχίζουν να υπάρχουν αναφορές κατά της μειονότητας. Η τουρκική ταυτότητα και ο εθνικισμός προωθούνται ως θεμελιώδεις αξίες στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ η μειονοτική κουλτούρα αγνοείται. Ενώ τα σχολικά βιβλία δεν περιλαμβάνουν πληροφορίες για την ελληνική μειονότητα, την ιστορία και τον πολιτισμό της, ορισμένα από αυτά περιλαμβάνουν μεροληπτικές, ξενοφοβικές δηλώσεις εναντίον της».

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ