Διατροφή

Το φθινοπωρινό φρούτο που «βοηθά» το έντερο και προστατεύει την καρδιά

Ο Όμηρος το αποκαλούσε «δώρο των θεών» και μάλλον δεν είχε άδικο για τη «θεϊκή» τους υπόσταση. Από τα αγαπημένα φρούτα του φθινοπώρου, το ζουμερό αχλάδι δεν ευχαριστεί μόνο με τη γεύση του, αλλά περικλείει σημαντικές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά 

Πολλά φρούτα με έντονους και διαφορετικούς χρωματισμούς περιέχουν σημαντικές ενώσεις. Το κόκκινο χρώμα ορισμένων αχλαδιών υποδηλώνει την υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, που βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς. Αντιστοίχως, η πράσινη φλούδα των φρούτων είναι πλούσια σε λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο ενώσεις που είναι απαραίτητες για την υγεία των ματιών.

Βελτιώνουν την υγεία του εντέρου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι γνωστό ότι τα φρούτα είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, που προάγουν τη λειτουργία του εντέρου, και τα αχλάδια δεν αποτελούν εξαίρεση. Ένα μεσαίου μεγέθους αχλάδι (178 γραμμάρια) περιέχει 6 γραμμάρια φυτικών ινών – δηλαδή το 22% των ημερήσιων αναγκών σας σε φυτικές ίνες. Ειδικά τα πρεβιοτικά που περιέχουν, ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας και συμβάλλουν στη γενική λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Για να λάβετε τις περισσότερες φυτικές ίνες από το αχλάδι σας, προτιμήστε να το καταναλώνετε με τη φλούδα.

Συγκεντρώνουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Τα αχλάδια αποτελούν επίσης μια πλούσια πηγή φλαβονοειδών αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση της φλεγμονής, που μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαφορετικών ασθενειών, όπως του σακχαρώδους διαβήτη και καρδιακών παθήσεων. Κατά της φλεγμονής στοχεύουν επίσης αρκετές βιταμίνες και μέταλλα των αχλαδιών όπως ο χαλκός και οι βιταμίνες C και K.

Ενισχύει τη λειτουργία της καρδιάς 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Οι ευεργετικές δράσεις των αντιοξειδωτικών των αχλαδιών προστατεύουν και την καρδιά. Οι προκυανιδίνες μπορούν να μειώσουν τις τιμές της LDL (κακής) χοληστερόλης και να αυξήσουν την HDL (καλή) χοληστερόλη. Στη φλούδα τους, εξίσου, βρίσκεται η κερκετίνη, που ωφελεί την υγεία της καρδιάς, προλαμβάνοντας τους παράγοντες κινδύνου καρδιακών παθήσεων, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Σε μια μελέτη 40 ενηλίκων με μεταβολικό σύνδρομο, διαπιστώθηκε ότι η κατανάλωση 2 μεσαίων αχλαδιών κάθε μέρα για 12 εβδομάδες μείωσε τους παράγοντες κινδύνου καρδιακής νόσου, όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και η περίμετρος της μέσης.

Μια άλλη δεκαετής μελέτη σε πάνω από 20.000 άτομα διαπίστωσε ότι η καθημερινή κατανάλωση 25 γραμμάριων από φρούτα με λευκή σάρκα, όπως τα αχλάδια, μείωσαν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 9%.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κοινωνία 0

Επεισόδιο στην Τουρκία με την Δέσποινα Βανδή: Aκύρωσε συναυλία όταν οι Τούρκοι διοργανωτές ανήρτησαν αφίσα του Ατατούρκ - Η απάντησή της

Μόλις η Δέσποινα Βανδή κατάλαβε πως στον χώρο ήταν αναρτημένο ένα πόστερ με την εικόνα του Κεμάλ Ατατούρκ ακύρωσε την...
Ένοπλες Συρράξεις 0

Δεν προλαβαίνει να σωθεί ο Ζελένσκι-Οι Ρώσοι προελαύνουν στην Καλίνοβκα και περικύκλωσαν τους Ουκρανούς στην Κρασνογκορόβκα (Βίντεο)

Μόνο απόγνωση είναι νόμος του Κιέβου για απαλλαγή ποινικών ευθυνών σε Ουκρανούς στρατιώτες σε περίπτωση λιποταξίας...