Διατροφή

Πρησμένη κοιλιά: Πώς καταπολεμάται γρήγορα το ενοχλητικο σύμπτωμα

Όλοι μας έχουμε νιώσει αυτό ο δυσάρεστο αίσθημα του πρηξίματος με την φουσκωμένη κοιλιά, που μας κάνει να μην νιώθουμε όμορφα με τον εαυτό μας.

Το πρήξιμο δεν είναι μονόπλευρο. Μπορείς να νιώθεις το πρήξιμο από αέρια ή και μπορείς να νιώθεις ένα βάρος λόγω κατακράτησης υγρών. Για αυτό τον λόγο καθίσταται δύσκολη η διάγνωση των αιτίων που προκαλούν το φούσκωμα, καθώς και η αντιμετώπιση του.

Κατέγραψε τι καταναλώνεις

Προσπάθησε να έχεις ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων, ώστε να είσαι σε θέση να γνωρίζεις στο περίπου ποιο τρόφιμο σου προκαλεί το πρήξιμο και όλες τις συνέπειες που το ακολουθούν. Σε μερικούς ανθρώπους το κύριο αίτιο είναι η κατανάλωση γαλακτοκομικών ενώ σε άλλους παρατηρείται άμεσο πρήξιμο ύστερα από κατανάλωση γλυκών και αλκοόλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μην το παρακάνεις με το αλάτι…

Η αυξημένη ημερήσια πρόσληψη σε αλάτι μπορεί να προκαλέσει πρήξιμο κυρίως την επόμενη μέρα. Κατανάλωσε λιγότερο από 230mg.

Προγραμμάτισε σωστά τα γεύματα σου

Μην έχεις μεγάλο κενό μεταξύ των γευμάτων σου. Νηστεία μεγαλύτερη από 5 με 6 ώρες μέσα στην μέρα μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία στο πεπτικό, διότι εάν λιμοκτονήσεις και φας αμέσως μια γενναία ποσότητα φαγητού το πεπτικό μας είναι φυσιολογικό να «σοκαριστεί», με αποτέλεσμα να προκληθεί δυσάρεστο πρήξιμο.

Εμπιστεύσου το ένστικτο σου

Άκου τι σου λέει ο οργανισμός σου. Όταν σου «λέει» χόρτασα ή πεινάω δεν πρέπει να τον προσπερνάς. Η καθυστερημένη ικανοποίηση του οργανισμού σου μπορεί επίσης να προκαλέσει πρήξιμο και αίσθηση φουσκώματος κατά την διάρκεια ή μετά το γεύμα. Και τώρα που μιλήσαμε για τα αίτια, ας μιλήσουμε λίγο και για λύσεις. Το καλύτερο αντίδοτο για το πρήξιμο και το φούσκωμα είναι το νερό!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τρόφιμα που βοηθούν

• Ανανάς
Ο ανανάς εκ φύσεως περιέχει αρκετά ένζυμα που βοηθούν την σωστή λειτουργία της πέψης. Επίσης αποτελείται κατά 87% από νερό ενώ περιέχει και μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών (2 γραμμάρια ανά φλυτζάνι). Απόλαυσε τον ωμό κομμένο σε κύβους ή ακόμα και σε χυμό ή σε smoothie.

• Γιαούρτι
Το διάσημο σε όλους μας γιαούρτι, πέρα από το ότι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες περιέχει και προβιοτικά τα οποία είναι ο καλύτερος σύμμαχος του πεπτικού μας συστήματος. Καταναλώνοντας μια καλή ποσότητα προβιοτικών ημερησίως να είστε σίγουροι ότι θα επιφέρει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από το πρήξιμο και το φούσκωμα.

• Τζίντζερ
Βάλε λίγο καυτερό στην καθημερινότητα με το υπέροχο άρωμα αυτής της ρίζας. Το τζίντζερ έχοντας αντιφλεγμονώδη δράση μπορεί να σε βοηθήσει στο να χαλαρώσει το μυϊκό σύστημα στην περιοχή του πεπτικού επιφέροντας έτσι θετικές επιπτώσεις. Δοκίμασε το σε σαλάτα, σε χυμό ή και σε smoothie.

*Από τον Χάρη Τσιμπινό, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο, Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ