Ρωσία
Ενημερώθηκε στις:

Ρωσικοί ισχυρισμοί για επιστροφή στην ενεργό δράση του αεροπλανοφόρου "Ναύαρχος Kuznetsov" το 2024- Η επίδραση του σε Μαύρη θάλασσα-Ουκρανία και Μεσόγειο-Συρία

Πολλά λέγονται κατά καιρούς για την σημαντική  ναυτική ισχύ της Ρωσίας και τους στόλους της σε Μεσόγειο, Μαύρη θάλασσα, Βαλτική θάλασσα και Ειρηνικό Ωκεανό.

Ωστόσο έχοντας ένα και μοναδικό αεροπλανοφόρο και αυτό υπέργηρο και με πολλά προβλήματα να τελεί υπό  εκτεταμένες επισκεύες, όπως συμβαίνει με το  Admiral Kuznetsov, η Μόσχα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αμφισβητήσει την παγκόσμια ναυτική κυριαρχία ΗΠΑ-ΝΑΤΟ.

Το Ρωσικό αεροπλανοφόρο "Ναύαρχος Kuznetsov" θα επιστρέψει στην ενεργό υπηρεσία το 2024

Έγκριτο Διεθνές ΜΜΕ σε σχετικό άρθρο του, δίνει μια σημαντική είδηση σύμφωνα με την οποία, "Η Ρωσία ισχυρίζεται ότι το μοναδικό αεροπλανοφόρο της και ένα πυρηνικό καταδρομικό μάχης θα επιστρέψουν σε υπηρεσία τον επόμενο χρόνο", επισημαίνοντας:

"Το Admiral Kuznetsov και το καταδρομικό κλάσης Kirov Admiral Nakhimov πρόκειται να «επανενσωματωθούν» στο ρωσικό ναυτικό το 2024, μετά από εκτεταμένες επισκευές και εκσυγχρονισμούς, ανέφερε τη Δευτέρα το Navy Recognition, επικαλούμενο μέσα ενημέρωσης με έδρα τη Ρωσία.

Μετά από χρόνια καθυστερήσεων, μια σειρά από ατυχίες που θα ήταν κωμικές αν δεν είχαν  σκοτωθεί άνθρωποι και ξοδευόταν μια μικρή περιουσία, h ναυαρχίδα-αεροπλανοφόρο της Ρωσίας θα μπορούσε επιτέλους να επιστρέψει στην υπηρεσία το επόμενο έτος. Αυτό φυσικά αποκλειομένης κάθε άλλης "ατυχίας".

Το Navy Recognition, επικαλέστηκε τον Βλαντιμίρ Κορόλεφ, αναπληρωτή επικεφαλής της United Shipbuilding Corporation (USC) για τη στρατιωτική ναυπηγική, ο οποίος είπε το Σάββατο ότι το χρονοδιάγραμμα παράδοσης των δύο πολεμικών πλοίων παρέμεινε αμετάβλητο και και τα δύο έχουν προγραμματιστεί να επιστρέψουν στην υπηρεσία μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Τα ατυχήματα του Ρωσικού αεροπλανοφόρου από το 2018 έως σήμερα

Το Ρωσικό αεροπλανοφόρο υποβάλλεται σε επισκευές από το 2018 και αρχικά είχε προγραμματιστεί να επιστραφεί στην ενεργό υπηρεσία μέχρι το 2020. Ωστόσο, το πολεμικό πλοίο υπέστη κάτι που μπορεί να περιγραφεί μόνο ως μια Οδύσσεια ατυχιών-ατυχημάτων  τα οποία  ξεκίνησαν σχεδόν αμέσως μετά την έναρξη επισκευών του.

Τον Νοέμβριο του 2018, το αεροπλανοφόρο  "Ναύαρχος Kuznetsov" υπέστη ζημιά όταν ένας πλωτός γερανός 70 τόνων έπεσε στο θάλαμο πλοήγησης  του πολεμικού πλοίου, σκοτώνοντας έναν εργάτη και τραυματίζοντας άλλους τέσσερις.

Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο αργότερα, πυρκαγιά ξέσπασε στο μηχανοστάσιο κατά τη διάρκεια ατυχήματος συγκόλλησης, με αποτέλεσμα δύο άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους, ενώ 14 τραυματίστηκαν από φωτιά και εισπνοή καπνού.

Επιπλέον, η αποβάθρα η οποία ήταν ζωτικής σημασίας για τις επισκευές, υπέστη επίσης ζημιά κατά τη διάρκεια μιας διακοπής ρεύματος, καθυστερώντας περαιτέρω την επισκευή της αδύνατη.

Σε τελικό στάδιο  βρίσκονται οι επισκευές του Ρωσικού αεροπλανοφόρου

Η διαφθορά συνέβαλε περαιτέρω στην έλλειψη προόδου όσον αφορά την επισκευή του προβληματικού αεροπλανοφόρου.

Τον Μάρτιο του 2021, ο Yevgeny Zudin, γενικός διευθυντής του Ναυπηγείου Νο. 10 στο Polyarny, συνελήφθη ως ύποπτος για κλοπή 45 εκατομμυρίων ρουβλίων (περίπου 600.000 $) που είχαν διατεθεί για την επισκευή της ναυαρχίδας του Βόρειου Στόλου του Ρωσικού Ναυτικού.

Ωστόσο σύμφωνα με Ρώσο αξιωματούχο, το αεροπλανοφόρο βρίσκεται στο τελικό στάδιο της ανακατασκευής του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν νέο θάλαμο ελέγχου πτήσεων , νέα συστήματα πρόωσης, ενημερωμένη καλωδίωση, βελτιωμένο σύστημα ελέγχου πτήσης στο κατάστρωμα και νέο σύστημα πλοήγησης.

Η ανακατασκευή  του δεν θα αφορά το σύστημα πρόωσης, ενώ  πιθανότατα θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από μαζούτ και ως εκ τούτου  θα εξακολουθήσει να βγάζει έναν βαρύ μαύρο καπνό, καθιστώντας το ορατό  από μεγάλη απόσταση.

Όταν ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και η αναβάθμιση, η διάρκεια ζωής του αεροπλανοφόρου θα παραταθεί κατά 20 χρόνια.

Φυσικά, ο αερομεταφορέας είχε αρχικά προγραμματιστεί να αποσυρθεί μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, επομένως παραμένει ασαφές για  πόσο καιρό θα τελεί σε πραγματική υπηρεσία, εάν πράγματι επιστρέψει σε αυτήν όπως ισχυρίζεται η Μόσχα.

Η "πορεία" του  Πυρηνικού καταδρομικού  "Admiral Nakhimov"

Το "Admiral Nakhimov" έχει επίσης υποστεί μια μακρά επισκευή που ξεκίνησε το 1999, ενώ οι πραγματικές εργασίες ξεκίνησαν μόλις το 2013.

Ξεκίνησε το 1986 και τέθηκε σε λειτουργία δύο χρόνια αργότερα,  ενώ στην πραγματικότητα το πυρηνικό καταδρομικό πέρασε περισσότερο χρόνο αναμένοντας επισκευές παρά τελώντας  σε πραγματική υπηρεσία.

Επιπλέον, το αδελφό του πλοίο Pyotr Velikiy (Μέγας Πέτρος), το οποίο είναι επί του παρόντος η ναυαρχίδα του ρωσικού ναυτικού, έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος να αποσυρθεί όταν ο Ναύαρχος Nakhimov επιστρέψει στην υπηρεσία. Αυτή η απόφαση ελήφθη λόγω του υψηλού κόστους της ανακατασκευής του Ναύαρχου Nakhimov.

Με άλλα λόγια, ακόμη και όταν το αναβαθμισμένο πολεμικό της σκάφος επανέλθει στον στόλο, η Ρωσία απλώς θα αποσύρει άλλο ένα και στην ουσία δεν θα δει πρόσθετη δύναμη στα πλοια επιφανείας  της.

Στην καλύτερη περίπτωση, το Κρεμλίνο θα δει δύο πλοία της εποχής του Ψυχρού Πολέμου να επιστρέφουν σε υπηρεσία, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν είναι πραγματικά νέα και βελτιωμένα."

Συμπέρασμα

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η Ρωσία, με την υπάρχουσα σύνθεση-δομή και οργάνωση των στόλων της, δεν μπορεί να αμφισβητήσει την Παγκόσμια ναυτική κυριαρχία ΗΠΑ-ΝΑΤΟ.

Ωστόσο η θέση της καθίσταται περισσότερο επισφαλής  στις θάλασσες και τους Ωκεανούς, από την ραγδαία ανάπτυξη της Κίνας  η οποία συναγωνίζεται τις ΗΠΑ ως Παγκόσμια ναυτική δύναμη και τις τάσεις  ανάπτυξης του Πολεμικού Ναυτικού της Ινδίας.

Η επιστροφή στην ενεργό δράση του ενός και μοναδικού  γηρασμένου αεροπλανοφόρου της "Ναύαρχος Kuznetsov", δεν είναι σε θέση να αλλάξει τα δεδομένα σε  "θερμές περιοχές σύγκρουσης" όπως η Μαύρη θάλασσα και ο πόλεμος στην Ουκρανία  που ούτως ή άλλως θα αποφύγει η Μόσχα να χρησιμοποιήσει.

Η μόνη θαλάσσια περιοχή που εκτιμούμε ότι θα επιχειρήσει το Ρωσικό αεροπλανοφόρο μετά την επιστροφή του στην  ενεργό δράση είναι αυτή της Μεσογείου, επικουρούμενο από άλλα πολεμικά πλοία  του Ρωσικού στόλου και υπό την  ομπέλα προστασίας των μαχητικών αεροσκαφών, αντιαεροπορικών συστοιχιών και πυραυλικών συστημάτων εδάφους-θαλάσσης που φιλοξενούνται στην Συρία.

Με τον τρόπο αυτό η Ρωσία θα επιχειρήσει κατά την εκτίμησή μας να επιβάλλει μαζί με Τουρκία-Ιράν , τις αποφάσεις της για την μεταπολεμική Συρία και τον Άσαντ.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

F-16
Ένοπλες Συρράξεις 0

Μόλις Τώρα: Πρώτη εμφάνιση ουκρανικών μαχητικών F-16 πάνω από την Οδησσό λένε Ρώσοι -Εξαϋλώθηκε ουκρανική στρατηγική γέφυρα (Βίντεο)

Πάνω από την Οδησσό λέγεται πως εθεάθησαν τα πρώτα ουκρανικά μαχητικά F-16, τα οποία ειπώθηκε μάλιστα πως επιχειρούν...