Κίνα

Γιατί ο κορονoϊός αποτελεί πραγματική απειλή για τις αγορές πετρελαίου


Μια άλλη διάσταση του θέματος με την εξάπλωση του κορονοϊου δίνει η αρθροφγράφος Julianne Geiger του OilPrice.com.

"Μειώνει την αναπνοή σας, προκαλεί εξαιρετική κόπωση και πυρετό. Σκοτώνει. Και πέρα ​​από αυτό, διατηρεί χαμηλές τις τιμές του πετρελαίου απειλώντας να καταπνίξει τη ζήτηση πετρελαίου σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές πετρελαίου στον κόσμο" σχολιάζει.

"Είναι το SARS CoV, το οποίο είναι γνωστότερο ως SARS Coronavirus", λέει και συμπληρώνει: 

"Το SARS, το οποίο αντιπροσωπεύει σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο, δεν είναι μόνο θανατηφόρο, αλλά εξαιρετικά μεταδοτικό - πιο μεταδοτικό από ό, τι είχε αρχικά υπολογιστεί, και αυτός ο φόβος εμπνευσμένος από το κοροναϊό έχει πλέον περάσει αποφασιστικά στην αγορά πετρελαίου".

Σύμφωνα με την αρθρογράφο το αποτέλεσμα είναι ότι οι άνθρωποι θα σταματήσουν να ταξιδεύουν σε κάποιο βαθμό.

Ακόμα και ο φόβος ότι οι άνθρωποι μπορεί να σταματήσουν να ταξιδεύουν είναι αρκετός για να οδηγήσει σε οικονομική ύφεση, υποστηρίζει, και τονίζει πως η απλή αντίληψη ότι είναι μια πιθανότητα δημιουργεί κυματισμούς στην παγκόσμια οικονομία καθώς οι άνθρωποι αλλάζουν τα ταξίδια, τις αγορές και τα εμπορικά πρότυπα.


Οι αγορές πετρελαίου έχουν εμμονή με την Κίνα , συγκεκριμένα τη ζήτηση της Κίνας για πετρέλαιο.

Η ζήτηση πετρελαίου βρισκόταν στην πρώτη γραμμή όλων των κινήσεων τιμολόγησης κατά τη διάρκεια του 2019. Η σκέψη της επιβράδυνσης της ζήτησης από τον δεύτερο μεγαλύτερο καταναλωτή πετρελαίου στον κόσμο ενέχει ακόμη και σημαντικό γεωπολιτικό κίνδυνο, σαν τις απρόσκοπτες διακοπές στην παραγωγή πετρελαίου όπως οι επιθέσεις στις εγκαταστάσεις πετρελαίου της Saudi Aramco το Σεπτέμβριο και η τρέχουσα σχεδόν πλήρης διακοπή της Λιβύης, πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα.

Αν κάποιος εξετάσει την κατανάλωση πετρελαίου της Κίνας, μιλάμε για 13,5 εκατομμύρια bpd το 2018, καθώς είναι πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη των ΗΠΑ, η οποία κατανάλωσε 20,5 εκατομμύρια bpd το ίδιο έτος. Λοιπόν, γιατί τόση αναστάτωση με την ζήτηση της Κίνας; Σίγουρα η ζήτηση των ΗΠΑ θα επηρεάσει τις αγορές περισσότερο από την Κίνα; Αλλά η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κινεί τις τιμές και η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου στην Κίνα (και στην Ινδία) είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των Ηνωμένων Πολιτειών. Στην πραγματικότητα, η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 5,5%, ενώ η ζήτηση πετρελαίου των Ηνωμένων Πολιτειών αυξάνεται κατά 0,5%.

Και από όλες τις απειλές για τη βιομηχανία πετρελαίου που περίμεναν οι άνθρωποι το 2020, κανείς δεν είδε αυτό να έρχεται: ο ιός που διέρχεται από την Κίνα με άνευ προηγουμένου ρυθμούς επηρεάζει τη ζήτηση πετρελαίου της Κίνας περισσότερο από ό, τι θα περίμενε κανείς.

Η αρθρογράφος αναφέρει πως ιδιαίτερη προσοχή είναι η επίδραση που θα μπορούσε να έχει ο ιός στα ταξίδια, τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αεροπορικές μεταφορές και τις οδικές μεταφορές, επηρεάζοντας την κατανάλωση καυσίμων και βενζίνης. Και με τις επίμονες ισχυρές προμήθειες που κυκλοφορούν στην αγορά σήμερα, η χαλαρή ζήτηση δεν θα μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή.

Όλα αυτά σε μια εποχή που η αγορά πετρελαίου ήταν ελπιδοφόρα για την αύξηση της ζήτησης χάρη στην κινεζική Πρωτοχρονιά και τις διακοπές.

Στην Κίνα, τα τουριστικά αξιοθέατα συμπεριλαμβανομένης της δημοφιλούς "Απαγορευμένης Πόλης" έχουν προγραμματιστεί να κλείσουν αυτό το Σαββατοκύριακο και οι άνθρωποι ακυρώνουν ήδη σχέδια ταξιδιού, σύμφωνα με τους New York Times.

Το ερώτημα δεν είναι αν ο ιός θα μειώσει τη ζήτηση πετρελαίου. Μάλλον, το ερώτημα είναι πόσο θα καταστείλει τη ζήτηση πετρελαίου. Και είναι δύσκολο να εξακριβωθεί το πραγματικό αποτέλεσμα, επειδή η Κίνα δεν είναι απαραιτήτως διαφανής όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ο ιός εξελίσσεται, με τους New York Times να υποδηλώνουν ότι το Πεκίνο κρύβει πληροφορίες. 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ