Ένοπλες Συρράξεις

Αλλάζουν όλα: “Επαναστατικό” - Aεροσκάφος stealth τακτικής φορτίου με σχέδιο μικτής πτέρυγας o αντικαταστάτης του C-130 Hercules

Τo Lockheed C-130 Hercules, είναι τετρακινητήριο turboprop μεταγωγικό αεροσκάφος και το κύριο τακτικό αερομεταγωγικό πολλών αεροποριών σε όλο τον κόσμο. Σήμερα περισσότερες από 40 εκδόσεις του «Ηρακλή» υπηρετούν σε περισσότερες από 50 χώρες.

Τον Δεκέμβριο του 2006 το C-130 έγινε το τρίτο αεροσκάφος (μετά το English Electric Canberra τον Μάιο του 2001 και το B-52 Stratofortressτον Ιανουάριο του 2005), που έκλεισε 50 χρόνια συνεχούς χρήσης με τον αρχικό κύριο χρήστη του, σε αυτή την περίπτωση την Αμερικανική Αεροπορία.

Η αμερικανική εταιρεία άμυνας Boeing αποκάλυψε μια νέα ιδέα, για ένα αεροσκάφος stealth τακτικής φορτίου με σχέδιο μικτής πτέρυγας (BWB), καθώς το Πεντάγωνο και η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) διερευνούν επιλογές για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αεροσκαφών.

Η Boeing, ανταποκρίθηκε στο Πεντάγωνο το οποίο θέλει ιδέες σχεδίασης μιας προηγμένης διαμόρφωσης αεροσκαφών, που παρέχει τουλάχιστον 30 τοις εκατό μεγαλύτερη αεροδυναμική απόδοση από τις οικογένειες εμπορικών και στρατιωτικών αεροσκαφών Boeing 767 και Airbus A330, επιτρέποντας επιχειρησιακά πλεονεκτήματα όπως η αυξημένη εμβέλεια, ο χρόνος παραμονής και οι δυνατότητες εκφόρτωσης.

Επιπλέον, η ιδέα της Boeing για το αεροσκάφος stealth φορτίου, έρχεται εβδομάδες αφότου ο Υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (USAF) Frank Kendall, είπε ότι η ύπαρξη περισσότερων επιβιώσιμων αεροσκαφών και εναέριων δεξαμενόπλοιων ανεφοδιασμού, θα είναι απαραίτητη σε μελλοντικές συγκρούσεις υψηλού επιπέδου ενάντια σε κοντινούς αντιπάλους, ειδικά την Κίνα.

Επίσης ο Kendall, ανέφερε ότι, η Πολεμική Αεροπορία πρέπει να απομακρυνθεί από τα συμβατικά τάνκερ και τα αεροσκάφη φορτίου προς όφελος των stealth, λόγω της πρόκλησης που θέτουν οι κινεζικοί πύραυλοι ακριβείας.

Ο Υπουργός προειδοποίησε ότι, σε μια περίπλοκη αλληλεπίδραση, τα αεροσκάφη κινητικότητας πρέπει να κατασκευάζονται με γνώμονα τη δυνατότητα επιβίωσης, καθώς αντίπαλοι όπως η Κίνα μπορούν να παρακολουθούν και να χτυπούν αμερικανικά αεροσκάφη από μεγάλες αποστάσεις. Σε περίπτωση σύγκρουσης με το Πεκίνο στον Ινδο-Ειρηνικό, stealth αεροσκάφη που μπορούν να αποφύγουν τα εχθρικά ραντάρ θα ήταν χρήσιμα για την USAF.

Η αναζήτηση της Boeing με το BWB Concept

Με τις USAF και το Πεντάγωνο να επιμένουν σε ένα μικτό σχέδιο πτερυγίων για το μελλοντικό της αεροσκάφος, η πρόταση της Boeing έρχεται σε μια κατάλληλη στιγμή, με τα κύρια χαρακτηριστικά της ιδέας του Blended Wing Body.

 Ο σχεδιασμός του Blended Wing Body, είναι ουσιαστικά σαν τα ιπτάμενα φτερά της USAF, όπως τα βομβαρδιστικά B-2 και B-21. Αυτά τα αεροσκάφη έχουν το πλεονέκτημα ότι, έχουν χαμηλό προφίλ και φυσικά μικρότερη διατομή ραντάρ, ειδικά εάν οι κάθετες επιφάνειες ελέγχου εξαλειφθούν κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού.

Ο σχεδιασμός του αεροσκάφους BWB έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών, των υπηρεσιών φορτίου και του στρατού, για πάνω από μια δεκαετία λόγω του δυνητικού τεράστιου εσωτερικού όγκου και της αεροδυναμικής του απόδοσης. Το μικτό σώμα πτερυγίων, επιτρέπει στο αεροσκάφος να μεταφέρει περισσότερα καύσιμα και να πετάει μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς ανεφοδιασμό.

Η Boeing ανέπτυξε ένα σχέδιο BWB για το πρόγραμμα X-48 και κατασκεύασε και πέταξε επιτυχώς μια επίδειξη υποκλίμακας το 2007. Ο στόχος ήταν να κατασκευαστεί ένα εξαιρετικά STOL αεροσκάφος, που θα μπορούσε  να ταξιδεύει με υψηλότερες ταχύτητες 0,8 Mach (πιθανώς υπερηχητικά), με αποστάσεις απογείωσης και προσγείωσης 2.000 πόδια ή λιγότερο.

Η διαμόρφωση της εξόδου των καυσαερίων και της ουράς της τελευταίας σχεδίασης, φαίνεται να έχει σκοπό να μειώσει την υπέρυθρη υπογραφή του αεροπλάνου, εμποδίζοντας την ευθεία οπτική γωνία στην εξάτμιση από τις περισσότερες γωνίες, κυρίως από κάτω. Αυτό θα μείωνε επίσης, την υπογραφή του ραντάρ από ορισμένα χαρακτηριστικά.

Στρατιωτικοί εμπειρογνώμονες πιστεύουν ότι, ένα αεροσκάφος φορτίου BWB θα μπορούσε τελικά να αντικαταστήσει το τρέχον αεροσκάφος φορτίου στο απόθεμα της USAF. Αυτή είναι μια σημαντική παρατήρηση καθώς η Πολεμική Αεροπορία επεξεργάζεται τις προδιαγραφές, για μια αντικατάσταση του μεταφορικού αεροσκάφους C-17 Globemaster III, το οποίο δεν έχει παραχθεί από το 2015.

Επί του παρόντος, η Boeing δεν έχει αποκαλύψει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το πρωτότυπο σχέδιο. Ωστόσο, έχει καταστεί σαφές ότι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, επιδιώκει να κυριαρχείται από αεροσκάφη σχεδιασμένα από την BWB που κυμαίνονται από βομβαρδιστικά έως  αεροπλάνα φορτίου και ιπτάμενα τάνκερ.

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ