Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Εμπλοκή! Τα σχέδια για νέα Rafale της Γαλλίας εξαρτώνται από την εκτέλεση του Ελληνικού συμβολαίου

Σύμφωνα με τον Νόμο περί Στρατιωτικού Προγραμματισμού (LPM) 2019-25, η Αεροπορική και Διαστημική Δύναμη (AAE) επρόκειτο να λάβει 28 Rafale F3R μεταξύ 2022 και 2024, με στόχο να μπορεί να διαθέτει ένα σύνολο 129 αεροσκαφών το 2025. Ωστόσο, η πώληση 24 μεταχειρισμένων αεροσκαφών για την Ελλάδα και την Κροατία ανέτρεψαν αυτό το σχέδιο.

Εάν μια παραγγελία για 12 Rafale F4, έγινε γρήγορα μετά την υπογραφή της Ελληνικής σύμβασης για να αντισταθμιστούν αυτά που αφαιρέθηκαν από τον στόλο της ΑΑΕ (που ανέβασε επομένως τον αριθμό των αεροσκαφών που παραγγέλθηκαν από την Dassault Aviation σε 40), το Υπουργείο Αμύνης, ήταν περισσότερο μπερδεμένο για την αντικατάσταση μεταχειρισμένων αεροπλάνων που προορίζονται για την Κροατία.

Πρώτον,  τα έσοδα από την πώληση αυτών των 12 Rafales , επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν για να εξοπλιστούν εκείνα των ΑΑΕ με «ακόμη πιο αποτελεσματικό» εξοπλισμό αποστολής, όπως ανέφερε ο Joël Barre, τότε Γενικός Αντιπρόσωπος για τον οπλισμό (DGA), κατά τη διάρκεια μιας κοινοβουλευτικής ακρόασης.

 Και εξήγησε ότι, η αντικατάσταση του αεροσκάφους που πουλήθηκε στην Κροατία, θα απαιτούσε «την απελευθέρωση ενός επιπλέον δισεκατομμυρίου ευρώ από τον νόμο στρατιωτικού προγραμματισμού, ενώ τα έσοδα από τη μεταφορά υπολογίστηκαν μεταξύ 400 και 500 εκατομμυρίων ευρώ».

Τότε, τον περασμένο Νοέμβριο,  λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ο Αρχηγός του Επιτελείου της AfWA, ο οποίος ήταν ακόμη στρατηγός, ο Philippe Lavigne , είχε δηλώσει ότι ήταν υπέρ της λύσης που ανέφερε η DGA. Η Υπουργός των Ενόπλων Δυνάμεων,  Florence Parly, διαβεβαίωσε ότι τα 12 Rafales που προορίζονται για την Κροατία θα «αντικατασταθούν από νέα αεροπλάνα, που θα παραγγελθούν από το 2023».

Ωστόσο, ο Νόμος περί Στρατιωτικού Προγραμματισμού (LPM) προέβλεπε την παραγγελία μιας νέας δόσης των 30 Rafale το 2023, με ορίζοντα να παραδοθούν στην ΑΑΕ έως το 2030, καθώς και την αγορά «νέων υποδοχών ονομασίας λέιζερ».

«Όπως και να έχει, μένει λοιπόν να φανεί αν η ανακοίνωση της κας Parly θα τελείωνε, ειδικά από τη στιγμή που για το επιτελείο της ΑΑΕ η αποζημίωση για τα 12 Rafales που πουλήθηκαν στην Κροατία, είχε γίνει απόλυτη ανάγκη», υποστήριξε  ο στρατηγός Frédéric Parisot, κατά τη διάρκεια μιας ακρόασης στην Εθνοσυνέλευση τον Ιούλιο.

Ο στρατηγός Frédéric Parisot, εξήγησε παράλληλα ότι πρέπει να αναζητηθεί η σωστή ισορροπία μεταξύ ποσότητας και ποιότητας εξοπλισμού, αντλώντας όλα τα διδάγματα από τις συνεχιζόμενες εμπλοκές, ιδίως από τον πόλεμο στην Ουκρανία. «Πρώτα απ 'όλα, πρέπει οπωσδήποτε να ενισχύσουμε την παραγγελία για τα δώδεκα Rafales που πωλήθηκαν στην Κροατία, με μια πιο παγκόσμια παραγγελία προγραμματισμένη για το 2023, η οποία περιελάμβανε τριάντα αεροσκάφη και η οποία θα πρέπει να αυξηθεί σε σαράντα δύο Rafale Air, τα οποία θα παραδοθούν μεταξύ 2027 και 2030», είπε.

Στο αρχικό χρηματοδοτικό έργο του 2023, το οποίο σχεδιάζει να προσθέσει επιπλέον 3 δισεκατομμύρια ευρώ στην κατανομή του προϋπολογισμού του, το Υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων επιβεβαίωσε ότι θα παραγγείλει 42 επιπλέον Rafales το επόμενο έτος. Και πιθανότατα, αυτά τα αεροπλάνα θα φέρουν το πρότυπο F4, το οποίο βρίσκεται υπό ανάπτυξη.

Ωστόσο, η AAE θα έχει να κάνει με μικρότερο αριθμό Rafales από τον αναμενόμενο σε εκκρεμείς μελλοντικές παραδόσεις (13 μαχητικά ωστόσο θα παραδοθούν σε αυτήν το 2023, σύμφωνα με το PLF 2023).

«Οι συνέπειες της ελαφριάς πτώσης του σχήματος Rafale τα επόμενα δύο χρόνια, θα αφορούν λιγότερες επιχειρησιακές συμβάσεις από τις ικανότητες εκπαίδευσης πιλότων: φέτος αντιστοιχούν 164 ώρες ανά πιλότο μαχητικού σε σύγκριση με περίπου 147 ώρες για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι τεχνικές μας δυνατότητες είναι λιγότερες, αφού έχουμε λιγότερα αεροπλάνα και ο αριθμός των πιλότων είναι ίδιος», υπογράμμισε ο στρατηγός Parisot ενώπιον των βουλευτών. Μια «αποδεκτή» κατάσταση, με την προϋπόθεση ότι τα Rafales που παραγγέλθηκαν θα παραδίδονται στην ώρα τους.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ