Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Το Eurofighter ECR και το concept Electronic Attack της Γερμανικής πολεμικής αεροπορίας

Σε ένα όλο και πιο αμφισβητούμενο περιβάλλον, οι πιθανοί αντίπαλοι χρησιμοποιούν αυξανόμενες αποτελεσματικές άμυνες βασισμένες σε υψηλότερα επίπεδα συνδεσιμότητας, γεγονός που καθιστά δύσκολο να κατανοήσουμε ποιος εκτόξευσε και ποιος καθοδηγεί ένα SAM, η διείσδυση της αεράμυνας γίνεται όλο και πιο δύσκολη υπόθεση. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Καθώς η απειλή ενημερώνεται συνεχώς, το σύστημα EW της πλατφόρμας πρέπει επίσης να ενημερώνεται γρήγορα, τα κρίσιμα δεδομένα της αποστολής φορτώνονται κατά τη διάρκεια της στροφής προκειμένου να απογειωθεί το αεροσκάφος για την επόμενη αποστολή, με ένα πλήρως ενημερωμένο πακέτο δεδομένων. 

Τούτου λεχθέντος, η υπέρβαση του ζητήματος A2/AD είναι στο μυαλό των Γερμανικών Ενόπλων Δυνάμεων, και πιο συγκεκριμένα σε αυτό της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας. Το concept εκδόθηκε το 2018, καθώς η υπηρεσία δεν είχε επικεντρωθεί πολύ στην ικανότητα εμπλοκής σε όλα τα εχθρικά μελλοντικά περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων των σεναρίων Anti Access/Area Denial, καθώς οι ασύμμετρες καταστάσεις κυριαρχούσαν στο πρόσφατο παρελθόν. 

Η κοινοπραξία Eurofighter παρουσιάζει μια πλήρους κλίμακας μακέτα του Eurofighter ECR (Electronic Combat Role), που ονομάζεται Eurofighter EK (Elektronischer Kampf), στο ILA 2022. Η Γερμανία αναμένεται σύντομα να εγκρίνει την ανάπτυξη του αεροσκάφους ECR, μετά την επιλογή του τύπου για την γερμανική Πολεμική Αεροπορία (Luftwaffe) τον  περασμένο Μάρτιο.

Το πρόγραμμα της γερμανικής Πολεμικής Αεροπορίας, είναι γνωστό με το ακρωνύμιο LUWES (Luftgestätze Wirkung im Elektromagnetischen Spektrum), που είναι αερομεταφερόμενη δράση στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα και περιλαμβάνει τρία κύρια στοιχεία, μια πλατφόρμα επίθεσης Stand-Off Jamming, μια πλατφόρμα εμπλοκής συνοδείας και Stand-In. σύστημα παρεμβολής με τη μορφή μη επανδρωμένου Airborne Launched Decoy (ALD). 

Τα αναλώσιμα μη επανδρωμένα συστήματα θα χρησιμοποιούνται όταν αναμένεται υψηλό ποσοστό φθοράς, δηλαδή στη ζώνη απαγόρευσης διαφυγής, επανδρωμένα μαχητικά στην έκδοση EA που λειτουργούν στον εχθρικό αμυντικό εναέριο χώρο, επομένως εντός θανατηφόρου εμβέλειας των όπλων του αντιπάλου, συνοδεύοντας επανδρωμένα επιθετικά αεροσκάφη, ενώ τα συστήματα stand-off θα παραμείνουν μακριά από κινδύνους, εκτός του περιορισμένου χώρου.

Επί του παρόντος, η Luftwaffe πρόκειται να παραλάβει το τελευταίο της Eurofighter, ενώ το πρώτο αεροσκάφος Tranche 1 τίθεται εκτός λειτουργίας λόγω παλαιότητας. Η Πολεμική Αεροπορία προσβλέπει σε περαιτέρω παραγγελία για την αντικατάσταση των αποσυρόμενων αεροσκαφών, τα οποία εξαρχής είναι εξοπλισμένα με το νέο ραντάρ Captor-E AESA, το πρώτο αεροσκάφος με τον νέο αισθητήρα που αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία το 2024, γεφυρώνοντας την υπηρεσία προς το Future Combat Air System που αναμένεται το 2040.

Στα σχέδια της εταιρείας το Eurofighter ECR θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις: Electronic Attack (EA) with Stand-in Jammer, Electronic Attack (EA) with Anti-Radiation όπλα και Suppression of Enemy Air Defence/Destruction of Enemy Air Defense ( SEAD/DEAD). Το βασικό στοιχείο για τις δύο διαμορφώσεις EA είναι το Escort Jammer, ένα pod υπό ανάπτυξη από την Hensoldt.

Όσον αφορά τους αισθητήρες, το Eurofighter ECR στις τρεις διαμορφώσεις του θα εκμεταλλευτεί όλα όσα υπάρχουν στο σκάφος, συμπεριλαμβανομένων προφανώς όλων εκείνων του παθητικού τμήματος του Escort Jammer, του Defensive Aids Sub System (DASS), του Emitter Locating System που βρίσκεται στις άκρες των φτερών , και του ραντάρ, οι ενεργοί αισθητήρες είναι αυτοί του παρεμβολέα, του DASS και του ραντάρ.

Μέχρι τώρα ο κινητήρας τζετ EJ200 παρέμεινε αμετάβλητος. Η Eurojet έχει ήδη εξετάσει μια αναβαθμισμένη έκδοση, που αναμένεται να αυξήσει την ώθηση κατά περίπου 15%. Τα περισσότερα από τα εξαρτήματα του κινητήρα θα βελτιωθούν, η διάμετρος του συμπιεστή χαμηλής πίεσης θα αυξηθεί και θα έχει μεγαλύτερο αριθμό στροφών, που θα αυξήσει την απόδοση κατά 10%, ενώ ο συμπιεστής υψηλής πίεσης θα συμβάλει επίσης με μια αύξηση 5% που παρέχεται από μια αεροδυναμική βελτιστοποίηση.

Ενώ η ενημέρωση από τη γερμανική Πολεμική Αεροπορία, φαίνεται να επικεντρώνει τις προσπάθειες υπηρεσίας στην έκδοση Electronic Attack που είναι οπλισμένη με το ALD, με προτεινόμενη την προαναφερθείσα Spear EW, η νέα έκδοση ECR προτείνεται από τη βιομηχανία σε δύο άλλες διαμορφώσεις, η μία εξοπλισμένη με τα δύο Escort Jammer αλλά που έφεραν δύο πυραύλους κατά της ακτινοβολίας στη θέση των έξι Spear EW και την έκδοση SEAD/DEAD. 

Ο τελευταίος διατηρεί τους δύο πυραύλους κατά της ακτινοβολίας, οι οποίοι μεταφέρονται στη θέση των δεξαμενών καυσίμου, οι οποίες αντικαθιστούν τώρα τα EW pods, δύο πυλώνες τριών συσκευασιών που φέρουν έξι πυραύλους Spear 3, το stand-off effector SEAD/DEAD υπό ανάπτυξη από MBDA. 

Και οι τρεις διαμορφώσεις φέρουν δύο πυραύλους αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς και τέσσερις μεγάλου βεληνεκούς, με το Eurofighter ECR να διατηρεί εξαιρετικές ικανότητες αέρος-αέρος.

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ