Ένοπλες Συρράξεις

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το Kommuna! H "γριά κυρία" των θαλασσών που η Ρωσία αναπτύσσει για τη διερεύνηση του ναυαγίου του Moskva

Κατά αποκλειστικότητα προ ημερών αποκαλύψαμε για το πλοίο των 110 ετών που η Ρωσία αναπτύσσει για τη διερεύνηση του ναυαγίου του Moskva, το Kommuna

Από τότε που βυθίστηκε από ουκρανικούς πυραύλους στις 13-14 Απριλίου, οι αναλυτές παρακολουθούν για ενδείξεις επιχείρησης διάσωσης του Moskva. 

Σε προηγούμενο ρεπορτάζ αναφέραμε επίσης πως οι ειδικοί βρήκαν την ακριβή τοποθεσία της βύθισης του ρωσικού καταδρομικού «Moskva».

Τα βοηθητικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού της Ρωσίας γενικά παραβλέπονται από τους απλούς παρατηρητές, αλλά σε καιρό πολέμου έρχονται ξαφνικά στο επίκεντρο. Ανάμεσά τους, τα πλοία διάσωσης είναι τόσο δυσδιάκριτα που συχνά ξεχνιούνται στους δημοφιλείς καταλόγους στόλων(!). Αλλά εξαρτάται από το τι χρειάζεται διάσωση! Σκεφτείτε το Glomar Explorer. Σκεφτείτε... το Kommuna του ρωσικού ναυτικού.

Το vintage διασωστικό πλοίο Kommuna έχει μακρά και κατά καιρούς διακεκριμένη καριέρα. Τώρα, 110 ετών, βρίσκεται σε ενεργό υπηρεσία στον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο. Είτε τη βλέπετε ως μια κομψή ηλικιωμένη κυρία, είτε ως ένα ξεπερασμένο ατύχημα που περιμένει να συμβεί, είναι σίγουρα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πλοία που πλέουν σήμερα.

Και ήταν ενεργό στον πόλεμο. Έχει παρατηρηθεί στα ανοικτά των ακτών της Κριμαίας να συνεργάζεται με άλλα πολεμικά πλοία.

Φαίνεται πιθανό ότι οι όποιες προσπάθειες διάσωσης του ναυαγίου του καταδρομικού Moskva θα το εμπλέξουν. Αν και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η ομίχλη του πολέμου είναι κυριολεκτική αλλά και μεταφορική και δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα.

Το διασωστικό πλοίο Kommuna του ρωσικού ναυτικού

Προδιαγραφές
Εκτόπισμα: 1,5 εκατ: 3.100t πλήρως φορτωμένο
Μήκος: 96 m (315 ft)
Πλάτος: 18,57 m (60 ft)
Βύθισμα: 60 μ: 3,65 m (12 ft)
Πρόωση: 2 × 600 hp (447 kW) 6κύλινδροι κινητήρες diesel Felser
Συμπλήρωμα: 99
Υποβρύχια: 1 x Project 1855 Priz class DSRV

Οπλισμός: Καθόλου 

Μοναδική ιστορία της Kommuna

Αρχικά ναυπηγήθηκε στην Αγία Πετρούπολη ως Volkhov το 1912. Όπως και μερικά άλλα παρόμοια σχέδια της εποχής, η αποστολή του ήταν η διάσωση χτυπημένων υποβρυχίων. Αυτό το έκανε τουλάχιστον δύο φορές το 1917, ανελκύοντας βυθισμένα ρωσικά σκάφη. Χρησίμευσε επίσης ως υποβρύχιο τέντερ μεταξύ των διασώσεων και των περισυλλογών.

Από άποψη σχεδιασμού δανείστηκε σε μεγάλο βαθμό από το γερμανικό διασωστικό πλοίο SMS Vulkan. Διέθετε δύο ανυψωτικά πλαίσια μεταξύ των κυτών του καταμαράν, ώστε να μπορεί να ανυψωθεί σε αυτό ένα υποβρύχιο ή άλλα αντικείμενα. Τα άκρα του πλοίου ήταν ενωμένα για να δημιουργηθεί μια σεληνιακή πισίνα.

Σε σύγκριση με το Vulkan, το ρωσικό πλοίο δεν ήταν I μόνο μακρύτερο και είχε πολύ μεγαλύτερο εκτόπισμα. Είχε επίσης μια πιο εκτεταμένη εξέδρα ανύψωσης.

Αν και τα σκάφη διάσωσης και διάσωσης με καταμαράν είναι ασυνήθιστα και το Kommuna είναι μοναδικό σήμερα, υπήρξαν και άλλα. Το SMS Vulkan του Αυτοκρατορικού Γερμανικού Ναυτικού ήταν η έμπνευση, και το USS Pigeon (ASR-21) του Αμερικανικού Ναυτικού είναι επίσης παρόμοιο. Η ιδέα της ανύψωσης ενός γερανού γερανογέφυρας μεταξύ των σκαφών καταμαράν είναι εκ φύσεως λογική.

Μετά την κομμουνιστική επανάσταση του 1917 βρέθηκε στο νεοσύστατο Σοβιετικό Ναυτικό. Μετονομάστηκε σε Kommuna  και συνέχισε να υπηρετεί στη Βαλτική.

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου υπηρέτησε στην πολιορκία του Λένινγκραντ (όπως είχε μετονομαστεί η Αγία Πετρούπολη). Χρησιμοποιήθηκε για τη διάσωση πολύτιμων αρμάτων και οχημάτων που είχαν πέσει μέσα στον πάγο. 

Σήμερα έχει μετακινηθεί από τη Βαλτική στη Μαύρη Θάλασσα. Εν τω μεταξύ έχει δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις για να αποκτήσει δυνατότητες, αν και η κύρια δομή του παραμένει σχεδόν αμετάβλητη. Τώρα λειτουργεί ως πλοίο υποδοχής για υποβρύχια βαθιάς κατάδυσης και ROV (τηλεχειριζόμενα οχήματα).

Υποβρύχια βαθιάς κατάδυσης

Το 1974 εκσυγχρονίστηκε για να λειτουργεί ως μητρικό πλοίο DSRV (Deep Submergence rescue Vehicle). Για το σκοπό αυτό εξοπλίστηκε με ένα υποβρύχιο πρώτης γενιάς Project 1837. Αυτό το σκάφος 45 τόνων μπορούσε να καταδυθεί σε βάθος 500 μέτρων και να διασώσει έως και 20 υποβρύχιους στόχους κάθε φορά.

Δεδομένου ότι το υποβρύχιο Pr.1837 έχει αποσυρθεί, έχει εξοπλιστεί με το DSRV κλάσης Project 1855 Priz, AS-28. Αυτό έχει γενικά παρόμοιες επιδόσεις, με τη διαφορά ότι μπορεί να καταδυθεί σε διπλάσιο βάθος. Είναι εξοπλισμένο με δύο βραχίονες χειρισμού που του επιτρέπουν να εκτελεί άλλες εργασίες στον πυθμένα της θάλασσας.

Μπορούν επίσης να μεταφερθούν τηλεχειριζόμενα οχήματα (ROV).

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Έτοιμο να σπάσει το ουκρανικό μέτωπο-Forbes : Οι πανικόβλητοι Ουκρανοί διοικητές αναπτύσσουν ανεκπαίδευτες ταξιαρχίες στην μάχη

Η κατάσταση μέσα και γύρω από το Οχερέτινο και την Νοβομπαχμούτοβα είναι τραγική ενώ ρωσική 90η Τεθωρακισμένη μεραρχία...