Ένοπλες Συρράξεις

Κίνδυνος! Νάρκες θαλάσσης "ταξιδεύουν ανεξέλεγκτα" στη Μαύρη θάλασσα - Πώς επηρεάζονται οι τουρκικές θαλάσσιες γεωτρήσεις;

Στον πόλεμο στην Ουκρανία, ταυτόχρονα με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις διεξάγονται από τους εμπολέμους και ψυχολογικές επιχειρήσεις (ΨΕΠ), με απώτερο σκοπό να κερδηθεί η εύνοια της Διεθνούς  και εσωτερικής κοινής γνώμης και  να γίνει  η εμψύχωση των μαχομένων δυνάμεων 

Στο πλαίσιο των  ΨΕΠ είχαμε αλληλοκατηγορίες Ουκρανίας και Ρωσίας αναφορικά με την ναρκοθέτηση της Μαύρης Θάλασσας

Συγκεκριμένα η Ρωσία κατηγόρησε την Ουκρανία για ναρκοθέτηση στη Μαύρη Θάλασσα, με το  Κίεβο να ανταποδίδει τις κατηγορίες ,εξηγώντας  ότι αυτές είναι ενέργειες της ίδιας της Ρωσικής Ομοσπονδίας

Η Ρωσική Ομοσπονδία ισχυρίζεται ότι το βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας είναι επικίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα λόγω ύπαρξης  ουκρανικών ναρκών. Αυτό αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, το οποίο λέει χαρακτηριστικά:

«Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ανακοινώθηκαν από το ΓΣ του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας στο PRP No. 116, λόγω θυελλωδών συνθηκών, οι νάρκες αγκύρωσης που τοποθετήθηκαν από το Ουκρανικό Ναυτικό στις προσεγγίσεις στα λιμάνια της Οδησσού, του Ochakov, του Chernomorsk, του Yuzhny (περίπου 420 νάρκες των τύπων YAM και YARM) αποκόπηκαν. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την πλοήγηση πλοίων στα νοτιοδυτικά και βορειοδυτικά τμήματα της Μαύρης Θάλασσας λόγω της πιθανότητας έκρηξης από παρασυρόμενες νάρκες» 

Την ίδια στιγμή, ο Αντρέι Κλιμένκο, επικεφαλής  του Ινστιτούτου Στρατηγικών Ερευνών της Μαύρης Θάλασσας, είπε ότι η ίδια η Ρωσία ήταν αυτή που είχε ναρκοθετήσει την θαλάσσια οδό από τον Βόσπορο προς την Οδησσό, κατηγορώντας για αυτό την Ουκρανία.

«Η Ρωσική Ομοσπονδία αναφορικά με την  ναρκοθέτηση  της θαλάσσιας όδευσης  από τον Βόσπορο προς την Οδησσό,  ανέφερε ότι αυτές ήταν ουκρανικές νάρκες», είπε

Κινδυνεύουν οι τουρκικές γεωτρήσεις;

Σε άρθρο μας στα μέσα Φεβρουαρίου , είχαμε αναφερθεί στις  γεωτρήσεις που επιχειρεί η Τουρκία στην Μαύρη θάλασσα και συγκεκριμένα στο γεγονός ότι το  πλοίο γεώτρησης Fatih ξεκίνησε την τρίτη του εξερευνητική γεώτρηση στη Μαύρη Θάλασσα στο πεδίο Sakarya στο Karasu-1

Είχαμε αναφερθεί εκτενώς στις τουρκικές επιδιώξεις και προγραμματισμούς για εξερεύνηση και εξόρυξη υδρογονανθράκων στη Μαύρη θάλασσα,  όπου σύμφωνα με τον Ερντογανικό τύπο τα τρία πλοία γεωτρήσεων της Τουρκίας θα πραγματοποιήσουν ταυτόχρονες εργασίες για να εξορύξουν το φυσικό αέριο της Μαύρης Θάλασσας το 2023.

Επίσης, σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν, τα πλοία γεώτρησης της Τουρκίας θα εκτελέσουν διαφορετικές εργασίες στο "οικόπεδο" φυσικού  αερίου "Σακαρύα".

Ενώ το Φατίχ, το οποίο έχει πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη ανακάλυψη φυσικού αερίου στην Τουρκία, ολοκληρώνει την αποστολή του, τα πλοία Kanuni και Yavuz θα συμμετάσχουν στις εργασίες ολοκλήρωσης εκμετάλλευσης  του φρέατος.

Σε αυτή τη διαδικασία, η οποία χωρίζεται σε δύο  σκέλη, ως ολοκλήρωση φρεατίου κατώτερου και ανώτερου επιπέδου, το Kanuni θα είναι υπεύθυνο για την ολοκλήρωση του φρεατίου του κατώτερου επιπέδου.

Το Yavuz θα αναλάβει το έργο της ολοκλήρωσης του φρεατίου ανώτατου επιπέδου, το οποίο περιλαμβάνει βήματα όπως η τοποθέτηση υλικών κεφαλής φρέατος και συστημάτων βαλβίδων στον βυθό της θάλασσας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η διαδικασία της Φάσης 1 θα ολοκληρωθεί με την ολοκλήρωση των εργασιών σε 10 διαφορετικά πηγάδια Türkali στο "οικόπεδο" φυσικού  αερίου "Σακαρύα".

Το πλοίο γεώτρησης Fatih σκάβει αυτήν τη στιγμή το πηγάδι Türkali-7, ενώ το πλοίο γεώτρησης Kanuni διεξάγει τη δοκιμή πηγαδιών βαθιάς θάλασσας στο πηγάδι Türkali-1.

Αφού το Fatih ολοκληρώσει το πηγάδι Türkali-7, θα ανοίξει ένα νέο εξερευνητικό πηγάδι στα δυτικά του πεδίου.

Το λιμάνι Filyos θα χρησιμοποιηθεί εντατικά από την Τουρκική Εταιρεία Πετρελαίων (TPAO) στα έργα στη Μαύρη Θάλασσα.

Πρόβλεψη  για κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου

 Οι Τούρκοι μάλιστα είχαν αναγγείλει  και την κατασκευή  αγωγού, ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την εγκατάσταση παραγωγής, που βρίσκεται περίπου 170 χιλιόμετρα ανοιχτά της Μαύρης Θάλασσας, στην ξηρά, θα ξεκινήσει από την παράκτια περιοχή.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ανωδομής στο ρηχό θαλάσσιο τμήμα, οι σωλήνες θα αρχίσουν να τοποθετούνται στον βυθό, ξεκινώντας από βάθος 50 μέτρων στο αβαθές τμήμα της θάλασσας.

Η τοποθέτηση σωλήνων στο τμήμα της ρηχής θάλασσας θα πραγματοποιηθεί από το πλοίο Castoro 10, ιδιοκτησίας της ιταλικής εταιρείας Saipem. Σε αυτό το τμήμα, ο αγωγός θα είναι θαμμένος μέχρι τον βυθό μέχρι μια ορισμένη απόσταση.

Στο βαθύ θαλάσσιο τμήμα, ένα πλοίο με το όνομα Castorone της ίδιας εταιρείας θα κάνει την τοποθέτηση σωλήνων σε βάθος 2.000 μέτρων.

Ο αγωγός, μήκους περίπου 170 χιλιομέτρων, θα ξεκινήσει να τοποθετείται στα μέσα Ιουνίου και θα εκτείνεται από τα ρηχά έως τα βαθιά. Η διαδικασία τοποθέτησης του αγωγού αναμένεται να διαρκέσει περίπου 5 μήνες.

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι η Τουρκία θα πρέπει να ενεργοποιήσει τα ναρκαλιευτικά πλοία του πολεμικού ναυτικού της, προκειμένου να παρέξει ασφάλεια στις εργασίες γεώτρησης που επιχειρεί στην Μαύρη θάλασσα

Οι θαλάσσιες νάρκες είτε είναι Ουκρανκές, είτε είναι Ρωσικές, εφόσον έχουν απελευθερωθεί από τις αγκυρώσεις τους και "ταξιδεύουν" ανεξέλεγκτα στη Μαύρη θάλασσα , συνιστούν μεγάλο κίνδυνο και απειλή για την ναυσιπλοϊα

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ