Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Ένα γαλλογερμανικό έργο χωρίς τη Γερμανία! Αναβάθμιση των ελικόπτερων Tiger μόνο για την Γαλλία και την Ισπανία

Η Ισπανία ενέκρινε  τον προϋπολογισμό για την αναβάθμιση των επιθετικών ελικοπτέρων Airbus Tiger στην έκδοση Mk3, μια αμφιλεγόμενη κίνηση που διστάζει η Γερμανία. 

Το Airbus Tiger, ένα βασικό επιθετικό ελικόπτερο για τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία και ορισμένες άλλες χώρες,  προκαλεί διαμάχη από το 2018, όταν η Airbus παρουσίασε ένα σχέδιο για την ανάπτυξη μιας σημαντικής αναβάθμισης του μηχανήματος που σχεδιάστηκε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. 

Αν και υπέγραψε μια αρχική συμφωνία για την αναβάθμιση, η  Γερμανία επικαλέστηκε χαμηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα του αεροσκάφους και, όπως και η  Αυστραλία,  προσβλέπει στη μετάβαση σε μια διαφορετική πλατφόρμα, όπως τα ελικόπτερα Apache AH-64 της Boeing.  

Ωστόσο, η συμφωνία της Ισπανίας να προχωρήσει στην αναβάθμιση, θέτει την Airbus  σε πιο πλεονεκτική κατάσταση.  Η νέα αναβάθμιση θα πρέπει να  περιλαμβάνει νέες συνδέσεις πληροφοριών, ικανότητα επανδρωμένων-μη επανδρωμένων ομάδων και νέο αντιαρματικό πύραυλο. 

Από τη γαλλική πλευρά, αυτή η ενημέρωση είναι μια αναγκαιότητα, καθώς τα ελικόπτερα Tiger της ελαφριάς αεροπορίας του γαλλικού στρατού, πρέπει να μπορούν να μοιράζονται πληροφορίες με τα  πρόσφατα εισαχθέντα μαχητικά οχήματα πρώτης γραμμής του προγράμματος Scorpion. 

Ο στόχος του ισπανικού και του γαλλικού στρατού, είναι να κάνουν αυτά τα ελικόπτερα πιο ευέλικτα, πιο γρήγορα και πιο διασυνδεδεμένα, καλύτερα προστατευμένα και με μεγαλύτερη δύναμη πυρός. Με δύο ισχυρούς κινητήρες και μέγιστο βάρος απογείωσης 6,6 τόνους, είναι οπλισμένα με πυροβόλο 30 χιλιοστών, πυραύλους και ρουκέτες υψηλής ακρίβειας. Το Ισπανικό Tigre, έχει συμμετάσχει σε μάχιμες αποστολές στο Ιράκ και το Αφγανιστάν με πολύ καλά αποτελέσματα. Τώρα είναι θέμα ενίσχυσης όλων των δυνατοτήτων τους, ώστε να βγουν νικητές από την αναμέτρησή τους με τις νέες απειλές που θα συναντήσουν μεσοπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα.

Η απόφαση της Μαδρίτης συνεπάγεται αρκετά σημαντικά ορόσημα 

Το πιο σημαντικό είναι επιχειρησιακής φύσης. Ο εκσυγχρονισμός του Tigre είναι σύμφωνος με τον στόχο του Army's Force 2035. Στοχεύει στη βελτίωση της ικανότητας υποστήριξης και επίθεσης της FAMET, σε «απρόβλεπτα, δυναμικά, ασταθή και όλο και πιο περίπλοκα» σενάρια αέρα-εδάφους, σύμφωνα με το Υπουργείο Άμυνας.

Ενίσχυση του εργοστασίου της Airbus στο Αλμπαθέτε

Το εργοστάσιο του Albacete είναι πιστοποιημένο να αναλαμβάνει εργασίες σχεδίασης, ανάπτυξης, μηχανικής, παραγωγής, συναρμολόγησης, δοκιμής και συντήρησης, δηλαδή τον πλήρη κύκλο ζωής.

Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ισπανία και η Γαλλία ένωσαν τις δυνάμεις τους, για να αναλάβουν ένα κοινό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αεροσκαφών. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη και τη μετατροπή στη λεγόμενη τυπική διαμόρφωση 3 - γνωστή και ως Mark III - συνολικά 85 Tigres, εκ των οποίων, τα 67 ανήκουν στη γαλλική ελαφριά αεροπορία στρατού (ALAT) και τα 18 αποτελούν μέρος της ισπανικής FAMET.

Αλλά υπάρχει ένα άλλο ορόσημο που είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο, αξιοσημείωτο. Τα πολλά γαλλικά ελικόπτερα Tiger που πρόκειται να εκσυγχρονιστούν, δεν θα μετατραπούν εκεί που κατασκευάστηκαν, στο μεγάλο εργοστάσιο παραγωγής της Airbus Helicopters France στο Marignane, μόλις 25 χιλιόμετρα από τη Μασσαλία. Η μετατροπή τους σε Standard 3 θα πραγματοποιηθεί στην τελική γραμμή συναρμολόγησης, στο εργοστάσιο της Airbus Helicopters Spain στο Albacete Aeronautical and Logistics Park - περίπου 250 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Μαδρίτης - στον ίδιο χώρο όπου θα αναβαθμιστούν τα 18 ισπανικά Tigres. 

Το κόστος επιμερίζεται αναλογικά

Η Γαλλία είναι υπεύθυνη για το 78,82% του συνολικού οικονομικού όγκου του έργου, σύμφωνα με τη νέα τεχνολογία που παρέχει η γαλλική βιομηχανία. Το ισπανικό μερίδιο ανέρχεται στα 1.185 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει το 21,18%, άρα, αυτό είναι το ποσοστό των κατασκευών και του εξοπλισμού με τον οποίο συνεισφέρει ο εθνικός βιομηχανικός ιστός.

Ένα γαλλογερμανικό έργο χωρίς τη Γερμανία

Το Tiger είναι ένα γαλλογερμανικό οπλικό σύστημα με περισσότερα από 30 χρόνια πίσω του, από το οποίο έχουν κατασκευαστεί συνολικά 160 μονάδες και το οποίο φέρει υψηλό φορτίο στήριξης. Η παρθενική του πτήση χρονολογείται στις 27 Απριλίου 1991, αλλά οι εργασίες ανάπτυξης του ελικοπτέρου, αναλήφθηκαν από τη γαλλική εταιρεία Aerospatiale και τη γερμανική εταιρεία MBB το 1984. Το αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών κορυφώθηκε τον Ιανουάριο του 1992, όταν συγχωνεύτηκαν για να δημιουργήσουν την Eurocopter, τώρα Airbus Helicopters.

Αλλά αν το έργο είναι γαλλογερμανικής προέλευσης, τι γίνεται με την μισή έκδοση UHT Tigers της Bundeswehr; Δεν χρειάζεται να εκσυγχρονιστούν; Ναι, αλλά παρόλο που η δομή και η διαμόρφωση των αεροσκαφών γερμανικής κατασκευής είναι παρόμοια με αυτά που παράγονται στη Γαλλία, με απόφαση του Βερολίνου, τα αεροηλεκτρονικά, ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός, ο εξοπλισμός πλοήγησης, η όραση και πολλά άλλα είδη εξοπλισμού είναι πολύ διαφορετικά. 

Σε αντίθεση με το ισπανικό και το γαλλικό Tigres, το Bundeswehr Tigres έχει το σύστημα όρασης τοποθετημένο σε έναν ιστό εγκατεστημένο στην κεφαλή του ρότορα, κάτι που έχει προκαλέσει πολλά προβλήματα. Η συσσώρευση ανωμαλιών, η χαμηλή λειτουργικότητα των German Tigers, η απαίτηση για θέση στη Bundestag και το νομοθετικό αδιέξοδο που προκλήθηκε από τις πρόσφατες γερμανικές εκλογές έκαναν την κυβέρνηση της Angela Merkel να καθυστερήσει τη μετάβαση στο πρότυπο 3.

Στην πρωτοβουλία Tiger Mark III δεν προσχώρησε η Αυστραλία, η οποία έχει περίπου είκοσι μονάδες, και για την αντικατάσταση της οποίας κλίνει προς το αμερικανικό AH-64E Apache, ένα μοντέλο στο οποίο κλείνει το «μάτι» και η Γερμανία.

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ