Ένοπλες Συρράξεις
Ενημερώθηκε στις:

Eκτός ελέγχου ο Ερντογάν: Κινείται για την αγορά του 50% της Ουκρανικής εταιρείας παραγωγής κινητήρων Motor Sich

Η Ουκρανία μπορεί να πουλήσει ένα μερίδιο του γίγαντα παραγωγής κινητήρων Motor Sich σε τουρκική εταιρεία, ανέφερε τοπικός ειδησεογραφικός ιστότοπος, αναφέροντας πηγές.

Η Chas News ανέφερε ότι η πώληση ποσοστού περίπου 50% της Motor Sich, ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές κινητήρων στον κόσμο για πυραύλους, αεροπλάνα και ελικόπτερα, σε τουρκική εταιρεία με κρατικό μερίδιο, συζητήθηκε μεταξύ του προέδρου της Ουκρανίας Volodymyr Zelenskiy και του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην Άγκυρα, κατά τη διάρκεια επισκέψεως του στην Τουρκία για την ένατη σύνοδο του Συμβουλίου Στρατηγικής Συνεργασίας Τουρκίας-Ουκρανίας.

Ο ειδησεογραφικός ιστότοπος επικαλέστηκε κυβερνητικές πηγές

Ερντογάν και  Ζελένσκι πραγματοποίησαν κοινή συνέντευξη τύπου στην οποία ο Τούρκος πρόεδρος προέτρεψε την επίλυση των εντάσεων κοντά στα σύνορα Ουκρανίας-Ρωσίας μέσω διαλόγου, προσθέτοντας ότι πρωταρχικός στόχος της Άγκυρας είναι να καταστήσει την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας περοχή ειρήνης.

Η Motor Sich ήταν ήδη στον κατάλογο των συνεργατών για την παραγωγή κινητήρων για τουρκικά drone, ιδίως τα μη επανδρωμένα οχήματα μάχης Bayraktar TB2 (UCAV) που κατασκευάζονται από την Τουρκική Baykar. Η Ουκρανία έχει σήμερα τέτοια αποθέματα , ενώ το Κίεβο επανέλαβε στο παρελθόν το ενδιαφέρον του να αγοράσει περισσότερα, καθώς και η παραγωγή του να πραγματοποιείται  στην επικράτειά της.

Τον Οκτώβριο, ουκρανικός ιστότοπος ειδήσεων ανέφερε, επικαλούμενος τον οργανισμό εξαγωγών-εισαγωγών που λειτουργεί υπό τον οργανισμό αμυντικής βιομηχανίας της Ουκρανίας, ότι το Κίεβο σχεδιάζει να αγοράσει έως και 48 Bayraktar TB2s.

Η έκθεση επεσήμανε ότι, δεδομένου ότι πρόκειται για μια αρκετά μεγάλη αγορά, ενδέχεται να υπάρχουν δυνατότητες συναρμολόγησης στην Ουκρανία.

Ο επικεφαλής του Ukrspetsexport ανέφερε στην έκθεση ότι «η Baykar Makina είναι έτοιμη να επενδύσει στην Ουκρανία και να αναπτύξει κοινά προγράμματα».

"Πρόκειται για μια κοινή παραγωγή, μεγάλης κλίμακας συναρμολόγησης στην επικράτεια της Ουκρανίας", δήλωσε ο Vadym Nozdri Nozdri, τονίζοντας ότι αυτό στην πράξη θα "μειώσει το κόστος κάθε μονάδας έως και 35%."

Το ελικόπτερο βαριάς κατηγορίας της Τουρκίας Atak 2 θα χρησιμοποιήσει  κινητήρα που αγοράστηκε και από την Ουκρανία, σύμφωνα με την κατασκευαστική εταιρεία Turkish Aerospace Industries (TAI) τον Μάρτιο, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια ζωντανής εκπομπής

Η Motor Sich βρίσκεται επί του παρόντος σε μια περίοδο κατά την οποία η ουκρανική κυβέρνηση προσπαθεί να ανακτήσει τον έλεγχο της εταιρείας. Η επιχείρηση που τέθηκε υπό τη διαχείριση του οργανισμού ομπρέλας της Ουκρανικής αμυντικής βιομηχανίας Ukroboronprom ήταν επίσης στην ημερήσια διάταξη.

Στις 29 Ιανουαρίου, ο Zelenskiy υποχώρησε μετά από πιέσεις των ΗΠΑ, υπογράφοντας διάταγμα για την επιβολή κυρώσεων στην κινεζική αεροπορική εταιρεία Skyrizon, η οποία προσπάθησε να αποκτήσει τον έλεγχο της Motor Sich.

Η Ουάσιγκτον έχει αντιταχθεί στην απόκτηση της εταιρείας από τους Κινέζους επενδυτές και τις τελευταίες ημέρες της διοίκησης του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, η Ουάσινγκτον πρόσθεσε την Skyrizon σε μια λίστα στρατιωτικών τελικών χρηστών (MEU) σχετικά με την ικανότητά της να αναπτύσσει στρατιωτικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων κινητήρων αεροσκαφών.

Οι κυρώσεις της Ουκρανίας, δεσμεύουν  περιουσιακά στοιχεία της κινεζικής εταιρείας  Skyrizon, περιορίζουν τις εμπορικές συναλλαγές τους και την εμποδίζουν να μετακινεί κεφάλαια εκτός της Ουκρανίας για τρία χρόνια.

Η Skyrizon αγόρασε το μερίδιο πλειοψηφίας στη Motor Sich, αλλά οι μετοχές πάγωσαν το 2017 εν αναμονή έρευνας από την υπηρεσία ασφαλείας της Ουκρανίας (SBU). Η κινεζική πλευρά  αντέδρασε επιβάλλοντας οικονομική ρήτρα εναντίον της Ουκρανίας για  το "πάγωμα" των μετοχών της

Η Motor Sich διέκοψε τους δεσμούς της με τη Ρωσία, τον μεγαλύτερο πελάτη της, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία το 2014 και η αντιπαράθεση για το μέλλον της  στάθηκε αιτία να καθυστερήσει να βρει νέες αγορές.

Από τα παραπάνω διαφαίνεται η προσπάθεια του Ερντογάν, να ξεμπλοκάρει τουρκικά  εξοπλιστικά προγράμματα, μέσω της Ουκρανικής εταιρείας Motor Sich, κατασκευής κινητήρων για στρατιωτικά προϊόντα  τα οποία λόγω του αμερικανικού εμπάργκο κυρίως έχουν τελματώσει.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ