Κόσμος

Ισπανία: Παραιτήθηκε η υφυπουργός Μεταφορών μετά απο σκάνδαλο

Δεκάδες νέοι συρμοί προαστιακού που παρήγγειλαν οι αρχές για δύο περιοχές της βόρειας Ισπανίας ήταν πολύ μεγάλοι για να χωρέσουν σε ορισμένες σήραγγες. Πριν από τρία χρόνια, ο κρατικός σιδηροδρομικός φορέας Renfe, ανακοίνωσε σχέδια για τον εκσυγχρονισμό των συρμών και των τρένων μεσαίας απόστασης στην Αστούριας και την Καντάβρια.

Ωστόσο, τον περασμένο μήνα αποκαλύφθηκε ότι τα τρένα που κατασκευάζονταν στο πλαίσιο της σύμβασης των 258 εκατομμυρίων ευρώ ήταν πολύ φαρδιά για να περάσουν από ορισμένες από τις σήραγγες στις δύο περιοχές. Ο Miguel Ángel Revilla, ο περιφερειακός πρόεδρος της Κανταβρίας, περιέγραψε το έργο ως «φιάσκο» και κάλεσε για επείγουσα δράση, ενώ ο Adrián Barbón, ο πρόεδρος της γειτονικής Aατούριας, είπε ότι ήταν «σαστισμένος, θυμωμένος και απογοητευμένος».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Η απόλυση δύο ανώτερων αξιωματούχων τον περασμένο μήνα – ο ένας στη Renfe και ο άλλος στην κρατική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής, Adif – αποδείχθηκε ανεπαρκής για να κατευνάσει την οργή για τον κακό σχεδιασμό και την επακόλουθη καθυστέρηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τη Δευτέρα, η υφυπουργός Μεταφορών της Ισπανίας Ισαμπέλ Πάρδο ντε Βέρα υπέβαλε την παραίτησή της, όπως και ο Ισαίας Τάμποας, ο πρόεδρος της Renfe. Η κυβέρνηση συνασπισμού του πρωθυπουργού Πέδρο Σάντσες, υπό την ηγεσία των Σοσιαλιστών, προσπάθησε να επανορθώσει, ανακοινώνοντας ότι τα ταξίδια στα δίκτυα της Αστούριας και της Κανταβρίας που επηρεάζονται από τις καθυστερήσεις θα είναι δωρεάν μέχρι να δοθούν στην κυκλοφορία οι νέοι συρμοί στις αρχές του 2026.

«Από τη στιγμή που έμαθα για αυτό το θέμα, έκανα ό,τι μπορούσα για να μάθω τι συνέβη και να βρω μια λύση», είπε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ. «Από την αρχή, αποδεχθήκαμε την ευθύνη, ζητήσαμε συγγνώμη, αναγνωρίσαμε το λάθος και αποφασίσαμε την ευθύνη. Ξεκινήσαμε επίσης έναν εσωτερικό έλεγχο και συγκροτήσαμε μια ομάδα εργασίας για να βρούμε μια λύση και να επιταχύνουμε την κατασκευή των τρένων όσο το δυνατόν περισσότερο».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η κυβέρνηση, ωστόσο, επέμεινε μέχρι σήμερα ότι τα λάθη είχαν εντοπιστεί πριν κατασκευαστεί οποιοδήποτε τρένο και ότι «ούτε ένα ευρώ από τα χρήματα των Ισπανών δεν έχει χαθεί» ως αποτέλεσμα. «Η αναζήτηση και η έγκριση της βέλτιστης λύσης όσον αφορά το σχεδιασμό όσο το δυνατόν πιο ευρύχωρου, σύγχρονου, γρήγορου και αποτελεσματικού τρένου, λαμβάνοντας επίσης υπόψη τη μοναδική σιδηροδρομική υποδομή δεν οδήγησε σε άσκοπη χρήση των δημόσιων πόρων». ανέφερε το υπουργείο Μεταφορών σε δήλωση το Σάββατο.

Η κατάσταση θα ήταν χειρότερη, πρόσθεσε, αν είχαν κατασκευαστεί μικρότερα τρένα που δεν είχαν ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ταξιδιωτών. Εν όψει των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών στα τέλη Μαΐου και των γενικών εκλογών πριν από το τέλος του έτους, το αντιπολιτευόμενο συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (PP) προσπάθησε να παρουσιάσει τα τρένα ως περαιτέρω απόδειξη της κακής προσέγγισης της κυβέρνησης στην πολιτική.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ