Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος
Κοινωνία
Ενημερώθηκε στις:

Παραδόθηκαν τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του οδικού άξονα Πάτρα–Πύργος

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος παραδίδεται πλέον εξ ολοκλήρου στην κυκλοφορία, με την ολοκλήρωση και των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του έργου που υλοποιήθηκαν από την εταιρεία ΑΒΑΞ. Το συγκεκριμένο τμήμα, που εκτείνεται από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό, ενώνεται με τα 65 χιλιόμετρα που είχαν δοθεί ήδη στην κυκλοφορία την 1η Αυγούστου, δημιουργώντας πλέον έναν ενιαίο, σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο στη Δυτική Ελλάδα.

Η παράδοση του έργου πραγματοποιήθηκε σήμερα, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα, του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου, του γενικού γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνόπουλου, εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και στελεχών της Ολυμπίας Οδού και του Ομίλου ΑΒΑΞ. Με την ολοκλήρωση των εργασιών, κλείνει ένας μεγάλος κύκλος παρεμβάσεων σε ένα έργο που για χρόνια αποτελούσε αίτημα των κατοίκων και των φορέων της περιοχής.

Το πιο απαιτητικό τμήμα του έργου

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του άξονα χαρακτηρίστηκαν από την ίδια την ΑΒΑΞ ως το πιο σύνθετο και απαιτητικό κομμάτι του συνολικού έργου. Αυτό οφείλεται τόσο στις τεχνικές προδιαγραφές όσο και στο γεγονός ότι το έργο υλοποιήθηκε πάνω στην παλαιά χάραξη, με τη κυκλοφορία να συνεχίζεται κανονικά καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής.

Οι δυσκολίες εντάθηκαν ακόμη περισσότερο από τις ακραίες καιρικές συνθήκες των τελευταίων μηνών. Στις 120 ημέρες που προηγήθηκαν, η περιοχή δοκιμάστηκε από τις πυρκαγιές του Αυγούστου και τις έντονες βροχοπτώσεις τους μήνες που ακολούθησαν. Παρ’ όλα αυτά, το έργο ολοκληρώθηκε χωρίς καμία καθυστέρηση, τηρώντας το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος

Τι απαιτήθηκε για τα τελευταία 10 χιλιόμετρα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, για την ολοκλήρωση αυτού του τμήματος εργάστηκαν 500 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων, ενώ πραγματοποιήθηκε ένα τεράστιο πλήθος τεχνικών εργασιών:

  • 52 αλλαγές κυκλοφοριακών ρυθμίσεων

  • 1 εκατομμύριο κυβικά μέτρα χωματουργικών εργασιών

  • Χιλιάδες κυβικά μέτρα σκυροδέματος

  • 500 τόνοι οπλισμένου σιδήρου

  • 28 χιλιόμετρα πασσάλων

  • 25 χιλιόμετρα καλωδίων ηλεκτροφωτισμού και τηλεματικής

  • 150 οχήματα μεταφοράς αδρανών υλικών

Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν το εύρος και τη δυσκολία των εργασιών, που πραγματοποιήθηκαν σε ένα ιδιαίτερα περιορισμένο και επιβαρυμένο οδικό περιβάλλον.

Ένας ενιαίος άξονας που αλλάζει τη Δυτική Ελλάδα

Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, ο άξονας Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος αποτελεί πλέον μια συνεχή διαδρομή της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που αναμένεται να ενισχύσει:

  • την οδική ασφάλεια

  • τη συνδεσιμότητα της Δυτικής Ελλάδας

  • την πρόσβαση σε επιχειρήσεις, αγορές και τουριστικούς προορισμούς

  • τη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών των νομών Κορινθίας, Αχαΐας και Ηλείας

  • την εξυπηρέτηση νησιών όπως η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά

Ο σύγχρονος αυτός αυτοκινητόδρομος καλύπτει ένα πάγιο αίτημα δεκαετιών, καθώς το παλαιό τμήμα της Πατρών – Πύργου είχε χαρακτηριστεί από συχνούς κινδύνους και υψηλά ποσοστά τροχαίων.

Η ολοκλήρωση του έργου δημιουργεί πλέον ένα νέο πλαίσιο για την καθημερινή μετακίνηση, ενώ ενισχύει τον ρόλο της Δυτικής Ελλάδας ως κόμβου μεταφορών και εμπορίου. Με τον ενιαίο οδικό άξονα να τίθεται πλήρως σε λειτουργία, η περιοχή αποκτά μία από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις των τελευταίων ετών.

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος
Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οικονομία 0

Είναι ολετήρες των λαών της Ευρώπης-Τι απίστευτο ζήτησε η ΕΚΤ από την Μελόνι για τον χρυσό της χώρας- Ο ελληνικός χρυσός που βρίσκεται;

Ποιοι κρύβονται πίσω από τις Βρυξέλλες και σχεδιάζουν να απομυζήσουν τα ασημικά των κρατών μελών όντας έχοντας αποτύχει...