Ένα νέο ΕΣΥ, περισσότερο σύγχρονο, ευέλικτο και λειτουργικό ξεκινά από σήμερα 1η Οκτωβρίου 2025, με την αλλαγή των ραντεβού, τα οποία θα κλείνονται με ψηφιακό τρόπο. Η νέα μεταρρύθμιση, αναμένεται να εξυπηρετήσει καλύτερα και πιο αποτελεσματικά τους πολίτες, μέσα από ένα διαφανές, συστηματικό και λειτουργικό σύστημα. Το βαρικότερο σημεό ωστόσο, είναι ότι δεν θα χάνονται ραντεβού, ούτε θα υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις.
Μάλιστα ο υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, τονίζει στο CNN Greece, ότι τα ραντεβού από 500.000 που είναι σήμερα μηνιαίως, θα εκτιναχθούν στα 830.000.
Αναφέρει ειδικότερα ο υφυπουργός Υγείας:
«Η αναδιοργάνωση των ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τη μετάβαση σε ένα σύστημα υγείας πιο κοντά στις ανάγκες του πολίτη και στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Από την 1η Οκτωβρίου, όλα τα ραντεβού θα προγραμματίζονται ψηφιακά, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τους πολίτες. Οι επιλογές είναι τρεις: η τηλεφωνική 1566, η εφαρμογή myHealth app και η ιστοσελίδα ΕΔΩ.
Μέχρι σήμερα, το σύστημα υγείας εξυπηρετεί μηνιαίως περισσότερους από 500.000 ασθενείς. Με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και τις μεταρρυθμίσεις που εφαρμόζουμε, η δυναμική των ραντεβού θα αυξηθεί στα 830.000. Δεν πρόκειται απλά για αριθμούς, αλλά για ασθενείς που λαμβάνουν ποιοτικότερη φροντίδα, πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.
Με την ενοποίηση όλων των ραντεβού σε μία κεντρική πλατφόρμα εξασφαλίζουμε ότι δεν χάνονται διαθέσιμες θέσεις, δεν γίνονται λάθη διπλής καταχώρησης και ότι ο κάθε πολίτης γνωρίζει με σαφήνεια το πότε και πού θα εξυπηρετηθεί.
Στο εξής, το Εθνικό Σύστημα Υγείας θα εξυπηρετεί περισσότερους πολίτες, μέσω απλοποιημένων διαδικασιών, με γνώμονα πάντα την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών».
Πώς θα κλείνουμε ραντεβού στο ΕΣΥ
Ειδικότερα, από την 1η Οκτωβρίου 2025, οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού δωρεάν μέσω τριών τρόπων:
- της εθνικής τηλεφωνικής γραμμής 1566
- της εφαρμογής MyHealth App
- της ιστοσελίδας finddoctors.gov.gr
Οι πολίτες θα συνεχίσουν να έχουν τη δυνατότητα να προγραμματίζουν ραντεβού είτε τηλεφωνικά με τη δομή, είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία.
Παράλληλα από την 1η Οκτωβρίου 2025, όλα τα ραντεβού των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων θα πρέπει να αναρτώνται αποκλειστικά στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα αυτό που ίσχυε, ήταν οι πολίτες να καλούν στο 1535 και να κλείνουν τα ραντεβού τους.
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας, το ενιαίο σύστημα είναι στα πρότυπα της πλατφόρμας για τον εμβολιασμό στη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, όπου ο κάθε πολίτης, τοποθετούσε τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής του και το σύστημα, έδινε όλα τα διαθέσιμα ραντεβού. Πλέον ο πολίτης θα γράφει αναζητώ για παράδειγμα ενδοκρινολόγο στην περιοχή αυτή και το σύστημα, θα δείχνει διαθέσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία.
Όλα για την υγεία μας, στο 1566
Αναφορικά με το 1566, το οποίο είναι ενεργό από τον Ιούλιο, συγκεντρώνει όλη την πληροφόρηση για θέματα Υγείας σε έναν ενιαίο αριθμό. Μέσω του 1566 ο πολίτης κλείνει ραντεβού σε νοσοκομείο ή σε γιατρό για ηλεκτρονική συνταγοράφηση, για προσωπικό γιατρό, για να κάνει διαγνωστικές εξετάσεις, να πληροφορηθεί σε ποιο φαρμακείο πλησίον του θα βρει το φάρμακο που έχει ανάγκη, πώς θα παραλάβει τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους στο σπίτι του, για προληπτικά προγράμματα δημόσια υγείας, για πρόγραμμα εμβολιασμών και οτιδήποτε άλλο αφορά υπηρεσία Υγείας. Επίσης, «το 1566 ενημερώνει τους πολίτες για υπηρεσίες που δικαιούνται (απογευματινά χειρουργεία, προληπτικές εξετάσεις) και έως τον Ιούνιο του 2026 θα καλύπτει όλες τις υπηρεσίες Υγείας».
Η εφαρμογή My Health
Εξάλλου να θυμίσουμε ότι τη Δευτέρα 26 Μαΐου, ξεκίνησε η καθολική εφαρμογή της νέας ψηφιακής πλατφόρμας του ΕΣΥ MyHealth για τον Εθνικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας (ΕΗΦΥ), η οποία ενσωματώνει τα ιατρικά δεδομένα των πολιτών σε μία ασφαλή και εύχρηστη πλατφόρμα, φέρνοντας ένα σύγχρονο, διαλειτουργικό σύστημα που εξυπηρετεί τον πολίτη και τον γιατρό.
Μέσα από ΕΔΩ οι πολίτες έχουν πλήρη πρόσβαση στον ατομικό φάκελο υγείας τους, με όλες τις διαγνώσεις, τις συνταγές φαρμάκων, τα αποτελέσματα εξετάσεων και τις νοσηλείες, συγκεντρωμένα σε ένα σημείο. Μέσα από ΕΔΩ, οι ιατροί έχουν άμεση πρόσβαση στο πλήρες ιατρικό ιστορικό των ασθενών τους, διευκολύνοντας την παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών υγείας.