Στο διάστημα της πανδημίας αρκετές εκδηλώσεις ιστορικής μνήμης δεν γίνονται με τον τρόπο που τους αρμόζει για ευνόητους λόγους. Στην περίπτωση αυτή κατατάσσουμε και το Μπλόκο της Καλογρέζας, που πάντα οι τοπικοί φορείς και ο Δήμος Νέας Ιωνίας Αττικής, τιμούσαν με πολυήμερες εκδηλώσεις. Μέχρι να επανέλθουμε πλήρως σε κανονικούς ρυθμούς του δημόσιου βίου, ας θυμηθούμε τουλάχιστον την ιστορία του.
Ήταν 15 Μάρτη του 1944 όταν 21 Έλληνες και ένας Ιταλός εκτελέστηκαν από τους ναζί στην Καλογρέζα. Πέρασαν χρόνια από τότε και το 1982 με προσπάθειες των οικογενειών των νεκρών και της τότε δημοτικής αρχής, αναρτήθηκε αναθηματική πλάκα (γλύπτρια Αφροδίτη Λιτή) στο χώρο του Μνημείου και το 1983 το Δημοτικό Συμβούλιο της Νέας Ιωνίας, θέλοντας να προσδώσει στη γενναία αυτή αντιστασιακή πράξη ξεχωριστή σημασία, καθιέρωσε ομόφωνα τη συγκεκριμένη ημέρα ως Εθνική Τοπική Εορτή.