Πολεμική αεροπορία

Μάχιμος ο Αρχηγός! Πτήση του ΓΕΑ Αντιπτεράρχου Μπουρολιά από την “φωλιά” των F16 VIPER 115ΠΜ

Τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2022, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, επισκέφθηκε την 115 Πτέρυγα Μάχης (115ΠΜ), στην Αεροπορική Βάση Σούδας, όπου συμμετείχε σε πτήση σχηματισμού αεροσκαφών F-16 Block 52+, σε αποστολή Αέρος – Εδάφους, σύμφωνα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της 340 Μοίρας «Αλεπού».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Να υπενθυμίσουμε ότι, τα πρώτα δύο F-16 αναβαθμισμένα σε Viper  πέταξαν με Έλληνες πιλότους από την ΕΑΒ, στην 115 Πτέρυγα Μάχης και  είναι οι πρώτες «οχιές» που  παραδόθηκαν.

 Σύμφωνα με πρόγραμμα (που εκτελείται χωρίς καθυστέρηση), θα παραδίδεται στην Πολεμική Αεροπορία (συμβάλλοντας έτσι στην υπεροχή της στους ουρανούς του Αιγαίου) ένα Viper, κάθε ένα μήνα. Πρώτα θα συμπληρωθούν οι Μοίρες της Κρήτης και αργότερα οι υπόλοιπες Πολεμικές Μοίρες.

Στη συνέχεια επισκέφθηκε την 133 Σμηναρχία Μάχης (133ΣΜ), στο Καστέλι, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής της Μονάδας, Σμήναρχος (Ι) Ιωάννης Μαλισιώτης.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός ενημερώθηκε για τα τρέχοντα θέματα της Μονάδας, περιηγήθηκε στους χώρους εργασίας και συνομίλησε με το Ιπτάμενο και Τεχνικό προσωπικό του κλιμακίου των αεροσκαφών επιφυλακής.

Αποστολή της Μονάδας 133 Σμηναρχία Μάχης (133ΣΜ), είναι η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση, εκπαίδευση του προσωπικού και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διαθέτει ή μετασταθμεύουν σ’ αυτή, για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή αεροπορικών επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτηθεί και σύμφωνα με τα ισχύοντα σχέδια.

Ιστορία

Η ιστορία της Μονάδας αρχίζει τον Νοέμβριο του 1940 με την έναρξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όταν ομάδα Άγγλων και Ελλήνων τεχνικών, άρχισε τη μελέτη, τη χάραξη και τη κατασκευή ενός βοηθητικού διαδρόμου προσγείωσης, τον οποίον όμως στη συνέχεια αχρήστευσαν, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη της Μάχης της Κρήτης.

Μετά την ολοκληρωτική κατάληψη του νησιού, τον Ιούνιο του 1941 οι Γερμανοί, με αναγκαστική εργασία των κατοίκων της περιοχής, ανακατασκεύασαν τον διάδρομο προσγείωσης. Επίσης, κατασκεύασαν νέα κτίρια και καταφύγια, και εγκατέστησαν μόνιμα μία Μοίρα αναγνωριστικών αεροσκαφών. Από το καλοκαίρι του 1941, μέχρι τον Μάρτιο του 1943, εκτελούνταν από το αεροδρόμιο Καστελίου, ημερησίως, 200-400 πτήσεις αεροσκαφών βομβαρδισμού, αναγνώρισης και μεταφοράς εφοδίων και πυρομαχικών προς τη Βόρειο Αφρική με αεροσκάφη JU-88D-5, JU-86P2, Me-109E-7.

Τον Ιούλιο του 1943, πραγματοποιήθηκε σαμποτάζ από Άγγλους και Έλληνες. Τα Γερμανικά στρατεύματα αποχωρούν τον Σεπτέμβριο του 1944. Το 1947 ξεκινά η ανακατασκευή του αεροδρομίου.

Από τον Μάιο του 1951 έως την 15η Ιουλίου 1953, η Μοίρα Κατασκευών της Ελληνικής Βασιλικής Αεροπορίας εκτελεί έργα που κόστισαν 4,5 δις δραχμές. Μετά την ολοκλήρωση των έργων, προσγειώνεται το πρώτο αεροσκάφος τύπου Dakota. Έως το 1964 πραγματοποιούνται και άλλα συμπληρωματικά έργα και μετασταθμεύουν αεροσκάφη F-86D, F-84F και T-33.

Στις 20 Ιουλίου 1974 το αεροδρόμιο μετονομάζεται σε 133 Σμηναρχία Μάχης. Στις 30 Ιουνίου 1976, 15 αεροσκάφη F-86F της 344ΜΔΒ μετασταθμεύουν στην 133ΣΜ. Από τον Σεπτέμβριο του 2000 έως και σήμερα, αεροσκάφη αναχαίτισης αναλαμβάνουν από τη Μονάδα επιχειρησιακό ρόλο αεράμυνας.

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ