Πολεμική αεροπορία

Η Τουρκία προχωρά σε ανανέωση των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού

Η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία ανακοίνωσε, ότι προχωρά  τα επόμενα χρόνια, σε ανανέωση του αεροπορικού στόλου των αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού Stratotankers KC-135R, με  τα αεροσκάφη νέας γενιάς πολλαπλού ρόλου A330 MRTT.

Το A330 MRTT, ήταν ένας από τους δύο υποψηφίους που αξιολογήθηκαν, ως μέρος της ανάγκης της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας για αεροσκάφη νέας γενιάς.

Είναι ένα από  τα πιο ικανά δεξαμενόπλοια νέας γενιάς, αποδεδειγμένο στον αγώνα και με μοναδικές δυνατότητες πολλαπλών ρόλων, το A330 MRTT, είναι το σημείο αναφοράς για τα δεξαμενόπλοια πολλαπλών ρόλων.

Ως δεξαμενόπλοιο νέας γενιάς, το A330 MRTT είναι η τέλεια αντικατάσταση παλαιότερων αεροσκαφών, με προγράμματα αντικατάστασης στόλου.

Με 60 συνολικές πωλήσεις αεροσκαφών τον Μάρτιο του 2020, το A330 MRTT έχει παραγγελθεί από την Αυστραλία, τη Γαλλία, το ΝΑΤΟ, τη Σαουδική Αραβία, τη Σιγκαπούρη, τη Νότια Κορέα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με  πληροφορίες, σημειώθηκε πρόοδος στις διαπραγματεύσεις της Τουρκίας, που ξεκίνησαν με την Airbus Defense & Space το 2020 και λέγεται ότι το πράσινο φως για το έργο, μπορεί να δοθεί το καλοκαίρι του 2021 (Ιούλιος / Αύγουστος) .

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η οποία θα πραγματοποιηθεί υπό τον συντονισμό της ASFAT (Στρατιωτικό Εργοστάσιο και Shipyard Management Inc.), στο τουρκικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (MoND), αναμένεται να παραδοθούν συνολικά 7 αεροσκάφη A330 MRTT.

Η ανανέωση του συγκεκριμένου αεροπορικού στόλου, καθίσταται απαραίτητη, λόγω της στρατιωτικής επεκτατικής παρουσίας της Τουρκίας (βάση / μονάδες) σε 15 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Η παρουσία του στρατού της Τουρκίας  στη Συρία, τη Λιβύη, το Κατάρ, τη Σομαλίας, το Ιράκ , Το Αζερμπαϊτζάν και το Σουδάν με το πρόσχημα της  διασφάλισης  της δικής  τους εθνικής  ασφάλειας και με το πέπλο  διεθνών αποστολών, κάτω από την ομπρέλα του ΝΑΤΟ ή του ΟΗΕ, και τις δυνατότητες εμφάνισης «διαφορετικών απρόβλεπτων αποστολών» προχωρά  σε αυτήν την ανανέωση.

Το A330 MRTT, έχει μέγιστη χωρητικότητα καυσίμου 111.000 kg (245.000 lb) χωρίς τη χρήση πρόσθετων δεξαμενών καυσίμου, αφήνοντας χώρο για 45.000 kg (99.000 lb) επιπλέον φορτίου. 

Η πτέρυγα του A330 MRTT, έχει κοινή δομή με τον τετρακινητήρα  Α340-200/300 με ενισχυμένες θέσεις στήριξης και πρόβλεψη, για σωληνώσεις καυσίμου για τους εξωλέμβιους κινητήρες του A340. 

Η καμπίνα A330 MRTT, μπορεί να τροποποιηθεί για να μεταφέρει έως και 380 επιβάτες σε διαμόρφωση μίας κατηγορίας, επιτρέποντας ένα πλήρες φάσμα διαμορφώσεων από τη μεγιστοποιημένη μεταφορά στρατευμάτων έως πολύπλοκη προσαρμογή κατάλληλη για VIP και αποστολές επισκεπτών. 

Το A330 MRTT, μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ώστε να εκτελεί αποστολές Ιατρικής Εκκένωσης (Medevac). 

Μπορούν να μεταφερθούν έως και 130 τυποποιημένα φορεία.

Η διαμόρφωση του κύριου φορτίου καταστρώματος, επιτρέπει τη μεταφορά τυπικών εμπορικών εμπορευματοκιβωτίων και παλετών, στρατιωτικών, παλετών ISO και NATO (συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων) και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στρατιωτικού εξοπλισμού και άλλων μεγάλων αντικειμένων που φορτώνονται μέσω μιας πόρτας φορτίου.

Όπως και το A330-200, το A330 MRTT, περιλαμβάνει δύο διαμερίσματα φορτίου χαμηλότερου καταστρώματος (εμπρός και πίσω) και δυνατότητα μαζικής έκτασης. 

Τα τυποποιημένα εμπορικά αεροσκάφη A330-200, παραδίδονται από την Τελική Γραμμή παραγωγής της Airbus στην Τουλούζη της Γαλλίας, στο Κέντρο Στρατιωτικών  Μετατροπών της Airbus στη Χετάφε της Ισπανίας, για τοποθέτηση συστημάτων ανεφοδιασμού και στρατιωτικών αεροηλεκτρονικών.

Τέλος η χώρα μας, σύμφωνα με το αμυντικό δόγμα,  μέχρι πρότινος δεν είχε στον σχεδιασμό της την προμήθεια τέτοιων αεροσκαφών, αλλά με την μετατόπιση της προάσπισης της ζώνης της Ανατολικής Μεσογείου, μελετά την αγορά τουλάχιστον ενός αεροσκάφους εναέριου ανεφοδιασμού.  

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ