Πολεμική αεροπορία

Βάπτισμα του πυρός για τα Kiowa Warrior: Έριξαν τις πρώτες τους βολές

Μάλιστα δόθηκε και ένα ηχηρό μήνυμα στην Άγκυρα. 

Πραγματοποιήθηκε, στο Πεδίο Βολής Αρμάτων Λιτοχώρου (ΠΒΑΛ), η επιχειρησιακή εκπαίδευση της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ), παρουσία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγου Χαράλαμπου Λαλούση, ο οποίος συνοδευόταν από ανώτατους Αξιωματικούς.

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης όλων των αεροπορικών μέσων εκτελέστηκαν για πρώτη φορά βολές ελικοπτέρων OH-58 Kiowa Warrior, γεγονός που επιβεβαιώνει την οργανωμένη προσπάθεια που έχουν καταβάλει τα στελέχη της Αεροπορίας Στρατού, ώστε τα ελικόπτερα να αναλάβουν τις επιχειρησιακές τους αποστολές. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Ο Αρχηγός μιλώντας στα στελέχη τους συνεχάρη για το επίτευγμα αυτό, τονίζοντας ότι η χρησιμοποίηση του οπλικού αυτού συστήματος αναβαθμίζει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Στρατού Ξηράς καθώς αποτελεί βασικό πολλαπλασιαστή ισχύος. Στη συνέχεια εξέφρασε την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα των βολών, το υψηλό ηθικό που διακατέχει όλο το προσωπικό και τους προέτρεψε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο, σεβόμενοι πάντα τους κανόνες ασφαλείας πτήσεων και εδάφους. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αναφέρθηκε δε στους προκατόχους του, οι οποίοι διαχρονικά συνέβαλαν στην απόκτηση των ελικοπτέρων, καθώς και στον εκλιπόντα Διευθυντή Αεροπορίας Στρατού Υποστράτηγο Αντώνιο Δάρα, ο οποίος συνέβαλε στο μέγιστο βαθμό στην ένταξη του ελικοπτέρου OH-58 Kiowa Warrior στο οπλοστάσιο του Ελληνικού Στρατού. 

https://twitter.com/isozygio/status/1222871834519052290


 

https://twitter.com/isozygio/status/1222864923379847168

Τεχνικά χαρακτηριστικά  

 

Συνολικό Μήκος/Ύψος: 9,80/2,92 μέτρα
Διάμετρος στροφείων: 16,4 μ/3,2 μ
Βάρος (κενό/μέγιστο): 718/1.360 κιλά
Ταχύτητα: 222 χ.α.ω.
Αυτονομία: 481 χμλ
Μεταφορική ικανότητα: 2.500 κιλά
Κινητήρες 1 × Allison T63-A-700 turboshaft, 317 shp (236 kW) 

 

Αποστολές και βασικά χαρακτηριστικά  

 

Οι βασικές αποστολές του ΟΗ-58D Kiowa Warrior στον αμερικανικό στρατό ως την απόσυρσή του το 2017 ήταν η αναγνώριση, η πρόσκτηση και κατάδειξη στόχων, η ενάσκηση διοίκησης και ελέγχου, η συνοδεία και προστασία μεταφορικών ελικοπτέρων, η ελαφρά κρούση, αλλά και -σε έκτακτες περιπτώσεις- η μεταφορά στρατιωτών και φορτίων (ως 2.000 λιβρών με εξωτερικό γάντζο), ακόμη και η εκκένωση τραυματιών (MEDEVAC).

Κύριο χαρακτηριστικό του OH-58D είναι το Σκοπευτικό Εγκατεστημένο στον Ιστό (Mast Mounted Sight: MMS), το οποίο επιτρέπει στο ελικόπτερο να εκτελεί την αποστολή του αναγνωρίζοντας στόχους νύχτα και μέρα, ακόμη και υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες, ενώ παραμένει (σχεδόν) αθέατο. Αποτελείται από περιστρεφόμενο πύργο στην κορυφή του άξονα του στροφείου με πεδίο θέας ±190° σε αζιμούθιο και ±30° σε ανύψωση και περιλαμβάνει συστήματα TV ευρέος (8°) και στενού πεδίου (2°), με απεικόνιση σε οθόνη 875 γραμμών, IR με αισθητήρα αντιμονιούχου ινδίου (InSb) 640Χ480 στοιχείων, ευρέος (4,9°x3,7°) και στενού (1,6°x2°) πεδίου, σύστημα σταθεροποίησης με επιδόσεις καλύτερες των 20 μrad, σύστημα κατάδειξης / αποστασιομέτρησης λέιζερ, συστήματα σταθεροποίησης και ψύξης και συναφή ηλεκτρονικά. 

Το σύστημα αναπτύχθηκε από την McDonnell Douglas και τέθηκε σε παραγωγή στα μέσα της δεκαετίας του 1980, όμως το 2001 το πρόγραμμα αγοράσθηκε από την DRS Technologies, η οποία ανέλαβε την υποστήριξή του συνολικά. Το MMS, το οποίο διαχρονικά παρουσιάζει βαθμό διαθεσιμότητας που κατατάσσεται στους υψηλότερους για συστήματα αεροπορικών ηλεκτρονικών του Στρατού των ΗΠΑ, αναβαθμίσθηκε κατά τη δεκαετία του 2000, στο πλαίσιο του προγράμματος Αναβάθμισης Συστήματος Θερμικής Απεικόνισης (Thermal Imaging Sight Upgrade: TISU), με την αντικατάσταση του συγκροτήματος θερμικής απεικόνισης από νεώτερο, 2ης γενιάς.

Επιπλέον το ΟΗ-58D Kiowa Warrior διαθέτει εξειδικευμένα συστήματα μετάδοσης των συλλεγόμενων πληροφοριών, όπως το Airborne Target Handover System (ATHS) που μεταδίδει ψηφιακά τις πληροφορίες στόχων που προκύπτουν από το MMS, σε συνδυασμό με τα συστήματα ναυτιλίας του ελικοπτέρου που προσδιορίζουν με ακρίβεια τη θέση του.

Η μετάδοση των στοιχείων μπορεί να γίνει ψηφιακά τόσο προς τη διοίκηση, όσο και προς μονάδες πυροβολικού και προς μαχητικά αεροσκάφη σε ρόλο CAS, βάσει προκαθορισμένων προτύπων αναφορών (SIT/STAT, SPOT, Artillery, BDA, CAS). Ορισμένα ΟΗ-58D Kiowa Warrior διαθέτουν και δυνατότητα μετάδοσης βίντεο σε πραγματικό χρόνο, αλλά δεν είναι γνωστό αν τα παραχωρούμενα στην Ελλάδα θα διαθέτουν τη δυνατότητα αυτή.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ελληνική περίπτωση έχει η δυνατότητα ανταλλαγής στοιχείων των ΚW μέσω του Improved Data Modem (IDM) τόσο με τα AH-64DHA όσο και με τα F-16 Block 52+ της ΠΑ. Εφ’ όσον τα Βlock 52+ εκσυγχρονιστούν με τοποθέτηση Link-16, η παρατήρηση ισχύει για τα Block 50/30, που αναμένεται να αξιοποιήσουν τα IDM και να επωμιστούν κυρίως αποστολές κρούσης και CAS.

Εκτός της αναγνώρισης, τα ΟΗ-58D Kiowa Warrior έχουν και αξιόλογες δυνατότητες αυτόνομης εμπλοκής εχθρικών στόχων, καθώς διαθέτουν δύο πυλώνες οπλισμού όπου μπορούν να μεταφερθούν βλήματα AGM-114 Hellfire και ΑTAS (Air-to-Air Stinger), ρουκέτες Hydra των 70 χιλ. σε καλάθους LAU-68, καθώς και πολυβόλο των .50 ιντσών.

Κρίσιμο για την επιβιωσιμότητα του ελικοπτέρου είναι και σε αυτή την περίπτωση το MMS, καθώς ο καταδείκτης λέιζερ επιτρέπει τον φωτισμό του στόχου ενώ το ελικόπτερο παραμένει αθέατο, εκτός των λίγων δευτερολέπτων που απαιτούνται για τη βολή. Αυτή η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί για τη στόχευση, όχι μόνο των βλημάτων Hellfire του ίδιου του ελικοπτέρου, αλλά και συνεργαζόμενων ΑΗ-64 Apache που έτσι αποφεύγουν την αποκάλυψη του στροφείου και της ατράκτου τους που απαιτείται για αυτόνομη στόχευση με χρήση του TADS/PNVS στο ρύγχος. Επίσης ο καταδείκτης λέιζερ του MMS μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καθοδήγηση βομβών καθοδήγησης λέιζερ (LGB) αλλά και “έξυπνων” πυρομαχικών πυροβολικού των 155 χιλ. (Copperhead, Krasnopol κ.ά.)

Ενδιαφέρον στοιχείο, και για την περίπτωση της Ελλάδας, είναι η δυνατότητα άμεσης ανάπτυξης του ΟΗ-58D Kiowa Warrior σε μεγάλες αποστάσεις με μεταφορικά αεροσκάφη. Δύο ελικόπτερα μπορούν χωρίς σημαντική προετοιμασία να μεταφερθούν στην άτρακτο ενός C-130, να ξεφορτωθούν ακόμα και υπό συνθήκες συσκότισης σε έναν πρόχειρο διάδρομο αποπροσγείωσης και να είναι έτοιμα για επιχειρησιακή χρήση σε λιγότερο από μισή ώρα.

Το χαρακτηριστικό αυτό είναι πολύτιμο και λόγω της μικρής σχετικά ταχύτητας και ακτίνας δράσης του ελικοπτέρου: αν και η μέγιστη ταχύτητα του ΟΗ-58D Kiowa Warrior είναι 125 κόμβοι, η επιχειρησιακή του ταχύτητα, με πλήρες καύσιμο και οπλισμό, είναι 90 κόμβοι και η ακτίνα δράσης του (combat radius) είναι 150 χλμ. υπολογίζοντας 10 λεπτά εμπλοκής και εφεδρικό καύσιμο 20 λεπτών. Επομένως απαιτείται προσεκτικός σχεδιασμός για τη βέλτιστη αξιοποίησή του, ιδίως στο περιβάλλον του Αιγαίου – και η μεταφορά με C-130 μπορεί να αποτελέσει μια ενδιαφέρουσα λύση σε κάποιες περιπτώσεις.

GALLERY

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ