Ενέργεια

Αισχρή γερμανική επίθεση: Η Ελλάδα βοηθά τη Ρωσία να παρακάμψει τις κυρώσεις και να εξάγει πετρέλαιο δια θαλάσσης

Οι Γερμανοί εφοπλιστές που ελέγχουν την κυβέρνηση στο Βερολίνο στοχοποιούν εκ νέου την ελληνική ναυτιλία, μέσω του πολέμου στην Ουκρανία.   

“Παρακάμπτοντας τις κυρώσεις, η Ελλάδα βοηθά στη διατήρηση των εξαγωγών πετρελαίου της Ρωσίας στα προπολεμικά επίπεδα”, γράφει η γερμανική εφημερίδα Die Welt σήμερα Δευτέρα, 9 Μαΐου 2022.

Οι Γερμανοί αναφέρουν ότι “η Ελλάδα βοήθησε στη διατήρηση των προπολεμικών εξαγωγών πετρελαίου της Ρωσίας παρά τις διεθνείς κυρώσεις που έκλεισαν επίσημα τα ευρωπαϊκά λιμάνια για τα ρωσικά πλοία”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στις 8 Απριλίου, η ΕΕ ανακοίνωσε το πέμπτο πακέτο κυρώσεων και αποφάσισε ότι 2.873 πλοία του ρωσικού εμπορικού ναυτικού δεν επιτρέπεται πλέον να εισέλθουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια.

«Τέσσερις εβδομάδες αργότερα, δεν μπορεί να τεθεί θέμα σκληρής ερμηνείας του καθεστώτος κυρώσεων ειδικότερα, οι πετρελαϊκές συμφωνίες των ρωσικών ενεργειακών πολυεθνικών εταιρειών Rosneft και Lukoil συνεχίζουν να διεκπεραιώνονται ομαλά μέσω των ευρωπαϊκών λιμανιών», αναφέρει το άρθρο.

Στοιχεία από τη λίστα Lloyd's του Λονδίνου δείχνουν ότι από την έναρξη του πολέμου στις 24 Φεβρουαρίου, περίπου 4,5 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου αξίας περίπου 509 εκατομμυρίων δολαρίων εξάγονται καθημερινά.

Έτσι, οι εξαγωγές πετρελαίου από τη Μόσχα παρέμειναν στα προπολεμικά επίπεδα και αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται  στην ελληνική ναυτιλία.

Ενώ πολλοί Ευρωπαίοι και Αμερικανοί έμποροι, εταιρείες πετρελαίου και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν διακόψει κάθε επαφή με τους Ρώσους, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία.

Στα τέλη Απριλίου, το ελληνικό supertanker Nissos Rhenia φόρτωσε ρωσικό πετρέλαιο στο λιμάνι του Ρότερνταμ και στην συνέχεια μετέβη στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με τους Lloyd's.

Όλο και περισσότερα δρομολόγια δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο πηγαίνουν προς την Ινδία, την Κίνα και τη Νότια Κορέα.

Οι ναύλοι για τα πετρελαιοφόρα έχουν ήδη αυξηθεί κατά 230% λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Αντίστοιχα, η Ελλάδα, που διαθέτει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, κερδίζει τεράστια ποσά.

Σύμφωνα με τον Lloyd's, 190 δεξαμενόπλοια αναχώρησαν από τα ρωσικά λιμάνια πετρελαίου Primorsk, Novorossiysk, Ust-Luga και Αγίας Πετρούπολης τον Απρίλιο, εκ των οποίων τα 76 φέρουν ελληνική σημαία.

Έτσι, οι Έλληνες έχουν τριπλασιάσει το μερίδιό τους στη ρωσική μεταφορά πετρελαίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος”, καταλήγει το άρθρο.

Υπενθυμίζουμε ότι το έκτο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας  προβλέπει σταδιακή εισαγωγή εμπάργκο σε πετρέλαιο και προϊόντα πετρελαίου από την Ρωσία. Ωστόσο, τόσο η Ουγγαρία όσο και η Βουλγαρία εμπόδιζαν για άλλη μια φορά την έγκριση της απόφασης.

Δεν είναι πρώτη φορά που οι Γερμανοί επιτίθενται στην ελληνική ναυτιλία, αφού κάτι τέτοιο είχε γίνει και την εποχή των μνημονίων, σε μια προσπάθεια να μικρύνουν οι σύμμαχοι και εταίροι Γερμανοί την ελληνική ναυτιλία.
Το ακόμα πιο εξοργιστικό είναι ότι οι οι ίδιοι “αυστηροί” Γερμανοί με την Ελλάδα και την κρίση χρέους το 2010, τώρα εν έτει 2022, στηρίζουν την Ουκρανία, που δεν είναι χώρα μέλος της ΕΕ, με ξεχωριστό ομόλογο.
   

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

C-130 Hercules
Ένοπλες Συρράξεις 0

«Μάτωσε» η Λεγεώνα των Ξένων-Δεκάδες νεκροί και τραυματισμένοι μισθοφόροι εκκενώνονται στη Πολωνία μετά από ρωσικό πλήγμα στον Δνείπερο

Οι Ρώσοι χτύπησαν ξενοδοχείο στον Δνείπερο που φιλοξενούσε δυτικούς μισθοφόρους και στρατιωτικούς εκπαιδευτές