Ελληνοτουρκικά

Μαύρα χάλια η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία: Τριάντα πέντε μαχητικά F-16 βρίσκονται εκτός λειτουργίας ενώ λείπουν πολλοί πιλότοι

Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία, δεν έχει ανακάμψει από το πραξικόπημα του 2016 και μετά, τόσο σε έμπειρους και εκπαιδευμένους πιλότους και μηχανικούς, όσο και στο αριθμό των επιχειρησιακών αεροσκαφών της.  

Με αφορμή τον πόλεμο Ιράν-Ισραήλ, την ευρεία  χρήση της ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας που πήρε πολύ εύκολα τον έλεγχο του ιρανικού εναέριου  χώρου, και με δεδομένο τον κίνδυνο εξάπλωσης  του πολέμου  στην Μεσόγειο, τα φίδια άρχισαν να ζώνουν την τουρκική πολιτική και στρατιωτική ηγεσία. 

Ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν αποκάλυψε για άλλη μια φορά τον καθοριστικό ρόλο της αεροπορικής ισχύος στον σύγχρονο πόλεμο. 

Σύμφωνα με Τούρκο Ταξίαρχο “αν και η Τουρκία ξεχωρίζει παγκοσμίως στον τομέα των UAV/UCAV, υπάρχουν ελλείψεις στον αριθμό και την ποικιλία των πολεμικών αεροσκαφών νέας γενιάς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ενώ χρειάζονται εναλλακτικά πολεμικά αεροσκάφη για να διατηρηθεί η αεροπορική υπεροχή μέχρι να εισέλθει σε επιχειρησιακή χρήση το Εθνικό Μαχητικό Αεροσκάφος KAAN, τονίζεται  ότι δεν είναι δυνατόν να κερδηθούν οι σύγχρονοι πόλεμοι βασιζόμενοι αποκλειστικά σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη. 

Ο πόλεμος, που ξεκίνησε με τις αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ στο Ιράν, αποκάλυψε για άλλη μια φορά την νέα στρατηγική 

Ενώ το Ισραήλ διεξάγει στοχευμένες αεροπορικές επιχειρήσεις με τους προηγμένους στόλους των αεροσκαφών F-35 και F-15, το Ιράν απαντά στο Ισραήλ με συστήματα πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς. 

Η νέα γενιά πολεμικής αντίληψης έχει θέσει υπό αμφισβήτηση την τρέχουσα αεροπορική δύναμη της Τουρκίας”, τονίζει ο ίδιος. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, αν και η Τουρκία έχει σημειώσει σημαντική επιτυχία στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV-UCAV) στην αμυντική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια, ο αεροπορικός της Στόλος χρειάζεται σοβαρές ενισχύσεις όσον αφορά τον αριθμό των μαχητικών και την τεχνολογία.

Οι ίδιοι Τούρκοι ειδικοί αναφέρουν ότι  “η Τουρκία χρειάζεται τουλάχιστον 400, και ιδανικά 800, υπερσύγχρονα πολεμικά αεροσκάφη για μια αποτελεσματική αεροπορική δύναμη. 

Εφιστάτε η προσοχή στη δυσκολία τόσο της επίθεσης όσο και της άμυνας με το τρέχον αριθμό τουρκικών αεροσκαφών, και της διατήρησης της αποτελεσματικότητας σε Αιγαίο, Ανατολική Μεσόγειο, Συρία και πιθανά νέα μέτωπα". 

 Ενώ οι ειδικοί λένε ότι η Τουρκία χρειάζεται επειγόντως νέα αεροσκάφη 4,5 και 5ης γενιάς μέχρι να τεθεί σε υπηρεσία το Εθνικό Αεροσκάφος Μάχης KAAN, εναλλακτικές λύσεις όπως το Eurofighter Typhoon έχουν ανασταλεί λόγω του πολιτικού βέτο της Γερμανίας. 

"Η αναμενόμενη παραγγελία για 40 F-16 Block 70 από τις ΗΠΑ δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. 

Από τις αρχές του  2025, η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία έχει περίπου 230-240 F-16 σε επιχειρησιακή λειτουργία,  τα 153 από αυτά είναι γνωστά ως F-16C/V και 86 ως το μοντέλο D με δύο θέσεις. 

Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος αυτών των αεροσκαφών αποτελείται από αεροσκάφη που παραλήφθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και εκσυγχρονίστηκαν σε επίπεδο Block 50+. 

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ακόμη και τα πιο σύγχρονα F-16 στην Τουρκία είναι κατά μέσο όρο 13 ετών, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το ήμισυ του τουρκικού αεροπορικού στόλου είναι τεχνολογία 4ης γενιάς στον τρέχοντα πίνακα σύνθεσης της τουρκικής πολεμικής Αεροπορίας. 

Τονίζεται επίσης ότι τα F-4 στο απόθεμα έχουν ολοκληρώσει την επιχειρησιακή τους ζωή. 

Έλλειψη πιλότων στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία  

Ένα άλλο διαρθρωτικό πρόβλημα είναι η έλλειψη πιλότων που συνεχίζεται εδώ και πολύ καιρό στην Τουρκική Πολεμική Αεροπορία. Είναι γνωστό ότι η φυγή  στελεχών που σημειώθηκε μετά το πραξικόπημα της FETÖ, έχει μειώσει τον αριθμό των  πιλότων μαχητικών. 

Αναφέρεται ότι ο ιδανικός αριθμός δεν υπάρχει σήμερα στην τουρκική Πολεμική Αεροπορία, όπου απαιτείται επί του παρόντος να υπηρετούν τουλάχιστον 900 πιλότοι.

Δώδεκα κύριες βάσεις μαχητικών αεροσκαφών λειτουργούν ενεργά σε όλη την Τουρκία,  Άγκυρα (Ακιντζί), Σμύρνη (Τσιγλί), το Ντιγιαρμπακίρ, το Εσκισεχίρ, στην Μαλάτια (Ερχάτς), Καισάρεια (Ερκιλέτ), Ικόνιο και Ιντσιρλίκ, οι οποίες συγκαταλέγονται στους πυλώνες της διοικητικής δομής. 

Υπάρχουν επίσης ειδικές βάσεις για μη επανδρωμένα αεροσκάφη, βάσεις αεροσκαφών εναερίου ανεφοδιασμού  και περιοχές που διατίθενται για πυραυλικά συστήματα. 

Το απόθεμα της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας περιλαμβάνει επίσης 520 ελικόπτερα, 92 μεταγωγικά και αεροσκάφη εναερίου ανεφοδιασμού.

Αεροσκάφη  όπως τα A400M, C-130 και CN-235 παίζουν σημαντικό ρόλο, ειδικά στη διασυνοριακή εφοδιαστική ροή, ενώ 4 E-7T Peace Eagles (AWACS) έχουν στρατηγική αξία στην περιοχή διοίκησης-ελέγχου. 

Απαιτούνται υπόγεια καταφύγια 

Είναι γνωστό ότι τα καταφύγια όπου τοποθετούνται τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη πάνω από το έδαφος είναι ανθεκτικά στις βόμβες και εξυπηρετούν τα πρότυπα του ΝΑΤΟ. 

Ωστόσο, τονίζεται ότι τα καταφύγια αυτά, παρέχουν περιορισμένη προστασία από διεισδυτικές βόμβες, ενώ οι ειδικοί τονίζουν επίσης ότι είναι απαραίτητο να κατασκευαστούν υπόγεια καταφύγια  στις αεροπορικές βάσεις της Τουρκίας, ειδικά συστήματα βάσεων και καταφυγίων ανθεκτικά σε στρατηγικές επιθέσεις”, ανέφερε στο Haberglobal.com.tr, ο Διευθυντής του Ινστιτούτου  Trasam, Πιλότος και εν αποστρατεία Ταξίαρχος Χουσεΐν Φαζλά.

Ο ίδιος δήλωσε ότι “η τουρκική Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται τουλάχιστον 400, και ιδανικά 800, μαχητικά αεροσκάφη 4,5 και 5ης γενιάς, και είπε: «Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο στους τομείς των UAV και UCAV. 

Περιμένουμε με ανυπομονησία το KAAN, αλλά ο αριθμός των μαχητικών αεροσκαφών που έχουμε δεν είναι επαρκής αυτή τη στιγμή. 

Τα F-4 έχουν καταστεί απαρχαιωμένα. Περίπου 35 από τα 230 F-16 είναι εκτός ενεργού υπηρεσίας. 
Θα είχαμε προβλήματα όσον αφορά την επίθεση και την άμυνα με τα υπόλοιπα 200 μαχητικά αεροσκάφη. 

Περίπου 30 από τα μαχητικά αεροσκάφη που έχουμε και είναι επιπέδου Block 50+, αγοράστηκαν μεταξύ 2007-2012. Τα άλλα είναι Block 40 ή παλιά εκσυγχρονισμένα Block 50. 

Με άλλα λόγια, ακόμη και τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη που έχουμε είναι κατά μέσο όρο 13 ετών».

Το Ισραήλ διαθέτει 272 πολεμικά αεροσκάφη, τα 175 από αυτά είναι F-16, 102 είναι μοντέλα F-16I, ενώ διαθέτουν και  μοντέλα Block 70. Επιπλέον, υπάρχουν 39 F-35 και αμέτρητα F-15. 

Ένα αεροσκάφος όπως το F-35 ισοδυναμεί με 4 F-16. Η Ελλάδα αναμένεται να αναβαθμίσει το μεγαλύτερο μέρος του στόλου F-16 της στο επίπεδο Block 70 Viper έως το 2027. Έχουν επίσης αεροσκάφη Rafale και Mirage 2000.

Από το 2025, οι συνολικές αμυντικές μας δαπάνες θα είναι περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό πρέπει να αυξηθεί σε τουλάχιστον 100 δισεκατομμύρια δολάρια. 

Η προστασία των αεροπορικών βάσεων είναι επίσης πολύ σημαντική. Θα πρέπει να δημιουργήσουμε υπόγεια συστήματα κατά των διεισδυτικών βομβών. Προετοίμασα μια επιχειρησιακή ιδέα για αυτό το θέμα το 2012-2013 και την υπέβαλα στις αρμόδιες αρχές. Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν ληφθεί συγκεκριμένα μέτρα”, κατέληξε ο ίδιος.

Ο συγκεκριμένος Τούρκος Ταξίαρχος ε.α. θεωρεί και το δηλώνει σχεδόν με ωμό τρόπο ότι η πολεμική Αεροπορία του Ισραήλ και της Ελλάδος, μπορούν να πετύχουν άνετα αεροπορική υπεροχή πάνω από την Τουρκία.

Πρόκειται για την βασική αποστολή της ισραηλινής ηγεσίας επί του Ιράν, η επιτυχία της οποίας έδωσε την δυνατότητα στον Νετανιάχου, να ισοπεδώνει κανονικά κάθε κίνδυνο στο ιρανικό έδαφος.      

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ένοπλες Συρράξεις 0

Δεν υπάρχει πλέον γυρισμός! Oι Τούρκοι θεωρούν ότι “είναι σειρά του Ισραήλ και όχι της Τουρκίας μετά την επικείμενη καταστροφή του Ιράν”

Η Τουρκία κατασκευάζει βαλλιστικούς πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς ικανούς να πλήξουν χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά-Το...