Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Οι Τούρκοι κατασκεύασαν τον πανίσχυρο κινητήρα TEI-TF6000 -Το μαχητικό αεροσκάφος της TF-X & τα UAV Kızılelma και Anka-3 αποκτούν τεράστιες δυνατότητες (Bίντεο)

Οι καταστροφικοί σεισμοί στην Τουρκία, εκτός της ανθρώπινης τραγωδίας με την απώλεια χιλιάδων Τούρκων πολιτών που θάφτηκαν κάτω από τα ερείπια και την τεράστια υλική καταστροφή που προκάλεσαν, θα περίμενε κανείς ότι θα σήμαιναν αυτεπάγγελτα και αναστολή ή ακόμη και επιβράδυνση των τουρκικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Αυτό όμως δεν συμβαίνει όπως έχουμε αναδείξει με σωρεία άρθρων μας, με αποτέλεσμα  o Eρντογάν να συνεχίζει  ακάθεκτος το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας του.

Μιλάμε στην κυριολεξία για εξοπλιστική φρενίτιδα  που έχει κυριεύσει τους Τούρκους μετά τους σεισμούς.

Ο νέος κινητήρας  TF6000 

Η εξοπλιστική προσπάθεια της Τουρκίας δεν περιορίζεται σε παραγωγή νέων οπλικών συστημάτων και περιφερόμενων πυρομαχικών ,αλλά επεκτείνεται και στην κατασκευή  του πανίσχυρου κινητήρα TF6000 της TUSAŞ Engine Industry Inc. (TEI), ο οποίος θα προσδώσει πολύ μεγάλες δυνατότητες στο μή επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος  Kızılelma και το UAV Anka-3, αποτελώντας την βάση για την ανάπτυξη του κινητήρα του TF-X μαχητικού 5ης γενιάς.

Ο Γενικός Διευθυντής της TEI Mahmut Faruk Akshit, δήλωσε πρόσφατα ότι ο κινητήρας TEI-TF6000 θα παραχθεί και θα τεθεί σε λειτουργία φέτος.

 

https://www.youtube.com/watch?v=YnWlxPjbIz8

 

Ο TF6000, 6000 λίβρες (lbf)  θα είναι ο ισχυρότερος κινητήρας στην Τουρκία και θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή αεροσκαφών και ηλεκτρικής ενέργειας.

Αυτόν τον κινητήρα θα ακολουθήσει ο κινητήρας χιλιάδων λιρών TEI-TF10000.

Ο εγχώριος κινητήρας θα αναπτυχθεί με στόχο το εθνικό μαχητικό αεροσκάφος να μπει σε μαζική παραγωγή το 2028.

Μιλώντας για την ημερομηνία κυκλοφορίας του TEI-TF6000, ο Γενικός Διευθυντής του ΤΕΙ Akshit είπε: «Στοχεύουμε να λανσάρουμε τον κινητήρα μας στα τέλη του καλοκαιριού ή το φθινόπωρο, εκτός αν συμβεί κάτι. Θα λειτουργήσουμε αυτόν τον κινητήρα, οπότε ας δούμε πόσο καλά λειτουργεί ο σχεδιασμός μας εδώ. Σχεδιάσαμε τον κινητήρα TEI-TF6000 ως ένα είδος μηχανής απόκτησης τεχνολογίας.

Εξηγώντας ότι ο TEI-TF6000 είναι ένας γνήσιος στρατιωτικός κινητήρας turbofan, ο Axit είπε:

«Αποτελεί έναν κινητήρα τζετ, αν και σε μικρή κλίμακα. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε πλήρως από το ΤΕΙ. Ένα εθνικό μαχητικό αεροσκάφος απαιτεί έναν κινητήρα με πολύ υψηλότερες απαιτήσεις, στο υψηλότερο επίπεδο τεχνολογίας. Θα είναι ένας από του πιο προηγμένους κινητήρες στον κόσμο. Προχωράμε βήμα βήμα.

Τα TEI-TF6000 και TEI-TF10000 είναι κινητήρες εκπαίδευσης για εμάς. Κινητήρες Ανάπτυξης Τεχνολογίας, επικύρωσης και απόκτησης δυνατοτήτων.

«Αυτή τη στιγμή εργαζόμαστε με τέρμα το γκάζι. Ο αριθμός των μηχανικών μας, που αφιερώνουν χρόνο στον κινητήρα του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης και ασχολούνται μόνο με αυτόν τον κινητήρα, έχει ξεπεράσει τους 200 από πέρυσι. Αν και δεν έχει ολοκληρωθεί η επίσημη διαγωνιστική διαδικασία στις μελέτες σχεδιασμού του Εθνικού Μαχητικού Αεροσκάφους, έχουμε ξεκινήσει. Οι κινητήρες TEI-TF6000 και TEI-TF10000 είναι ένα βήμα στο δρόμο προς τον κινητήρα του Εθνικού Αεροσκάφους Μάχης.

Μέρος της ομάδας μας διαχειρίζεται τη διαδικασία TEI-TF6000. Η παραγωγή ανταλλακτικών συνεχίζεται. Είχαμε πρόβλημα να προμηθευτούμε μερικά από τα αξεσουάρ του. Θα επηρεάσουν λίγο το χρονοδιάγραμμα. Αν τίποτα δεν πάει στραβά, στοχεύουμε να ξεκινήσουμε τον κινητήρα μας στα τέλη του καλοκαιριού ή το φθινόπωρο. Θα χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον κινητήρα, οπότε θα δούμε πόσο καλά λειτουργεί ο σχεδιασμός μας εδώ. Σχεδιάσαμε τον κινητήρα TEI-TF6000 ως ένα είδος μηχανής απόκτησης τεχνολογίας»

Τώρα ξέρουν όλοι ότι οι κινητήρες του εθνικού μαχητικού αεροσκάφους  μπορούν να φτιαχθούν στην Τουρκία.

Αυτός ο άκαυστος κινητήρας 6k ή 10k lb μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο στο Kızılelma όσο και στο Anka-3, στο επιθετικό ελικόπτερο Attak-II και σε εθνικά σκάφη γρήγορης επίθεσης Hurjet, εάν χρειαστεί».

 

Χαρακτηριστικά TE-TF6000

Ώθηση: 6000 lbf
Ειδική κατανάλωση καυσίμου: 0,700 lbf/lbs.h
Διαστάσεις: 860 mm (πλάτος), 1100 mm (ύψος), 2250 mm (μήκος)
Ανεμιστήρας: αξονικός 2 σταδίων
Συμπιεστής: αξονικός 6 σταδίων
Στρόβιλος: 1 σταδίου HPT, 1 σταδίου LPT
Θάλαμος Καύσης: Μέσω ροής

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ