Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

Με UCAV Kızılelma και TB2 οι Τούρκοι "φορτώνουν" το TCG Anadolou- Πότε θα είναι έτοιμα, το επίπεδο απειλής τους για το Αιγαίο και η αντίδραση της Ελλάδας

Είναι γνωστό ότι 29 Οκτωβρίου είναι ημέρα εορτασμού της τουρκικής Δημοκρατίας και θα λέγαμε ότι αποτελεί την 2η Εθνική επέτειό της μετά από εκείνη της 30ης Αυγούστου.

Με τις τουρκικές εκλογές να έρχονται και τον πληθωρισμό της χώρας να έχει υπερβεί το 80%, ο Ερντογάν επιχειρεί να αλλάξει την ατζέντα της κάκιστης καθημερινότητας για τον Τούρκο πολίτη, εστιάζοντας στην τόνωση και ανύψωση του εθνικιστικού του φρονήματος.

Σε αυτή του την προσπάθεια στρέφεται συνεχώς κατά της Ελλάδας, εφευρίσκοντας ολοένα και περισσότερο ακραία  και ανυπόστατα επιχειρήματα σε βάρος μας, χρησιμοποιώντας τα ελεγχόμενα από τον ίδιο ΜΜΕ, προκειμένου να δηλητηριάσει με ψέματα τον τουρκικό λαό εναντίον μας.

Εκτός όμως από αυτό, χρησιμοποιώντας φίλα προσκείμενα σε αυτόν ΜΜΕ, επιχειρεί σχεδόν καθημερινά να αναδείξει και ένα νέο επίτευγμα της αμυντικής του βιομηχανίας, η οποία δεν είναι τόσο ισχυρή όσο κομπάζει, αλλά ούτε και τόσο αδύναμη όσο θα θέλαμε.

Στο παραπάνω πλαίσιο εντάσσεται  το διθυραμβικό  άρθρο τουρκικού ΜΜΕ για νέο UCAV με τίτλο,"To Kızılelma έρχεται! Η Bayraktar έδωσε ημερομηνία για την πρώτη πτήση", του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα εξής:

"Απαντώντας σε ερωτήσεις του Reuters στην  αμυντική έκθεση SAHA Expo, ο διευθύνων σύμβουλος της Baykar, Haluk Bayraktar, ανακοίνωσε ότι το Kızılelma, το οποίο μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε αμφίβια πλοία με σύντομους διαδρόμους όπως το TGC Anadolu, θα πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση σε λίγους μήνες.

Η Baykar, ο πιο γνωστός κατασκευαστής μη επανδρωμένων οχημάτων της Τουρκίας, σχεδιάζει επίσης να ολοκληρώσει την παραγωγική μονάδα που αποφάσισε να ιδρύσει στην Ουκρανία σε δύο χρόνια, παρά τον συνεχιζόμενο πόλεμο.

Τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UAV) Baykar που πωλήθηκαν πριν από τη ρωσική εισβολή ήταν ένα από τα κύρια όπλα που επέτρεψαν στην Ουκρανία να αντιμετωπίσει τις ανώτερες ρωσικές δυνάμεις τις πρώτες εβδομάδες της εισβολής.

Τα UAV Bayraktar TB2 εδραιώθηκαν τόσο πολύ στο μυαλό του κοινού, που πολίτες ορισμένων χωρών της ΕΕ οργάνωσαν εκστρατείες συγκέντρωσης κεφαλαίων και αγόρασαν UAV που παρήγαγε η Baykar για την Ουκρανία.

Στο πλαίσιο της διακρατικής συμφωνίας που υπεγράφη μεταξύ Τουρκίας και Ουκρανίας λίγο πριν από τη ρωσική εισβολή, η Baykar αποφάσισε να ιδρύσει την πρώτη της μονάδα παραγωγής εκτός Τουρκίας στην Ουκρανία.

Απαντώντας σε ερωτήσεις του Reuters κατά τη διάρκεια της έκθεσης αμυντικής βιομηχανίας SAHA Expo, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Baykar, Haluk Bayraktar, δήλωσε ότι έχουν μια ισχυρή συνεργασία με την Ουκρανία και είπε: "Προχωράμε όπως έχει προγραμματιστεί, όπου θα πραγματοποιηθούν δραστηριότητες παραγωγής και Ε&Α. Επί του παρόντος,  η λεπτομερής  αρχιτεκτονική μελέτη είναι πίσω. Αποφασίσαμε όμως να ξεκινήσουμε την κατασκευή... Θέλουμε να ολοκληρώσουμε το εργοστάσιο σε δύο χρόνια».

Η Ουκρανία είναι επίσης ο προμηθευτής κινητήρων που θα χρησιμοποιηθούν στα νέα drones που αναπτύσσει η Baykar.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε μεταξύ των εταιρειών πέρυσι, η Bayraktar θα χρησιμοποιήσει τους ουκρανικούς κινητήρες Motor Sich και Ivchenko-Progress στο γρήγορο μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης Kızılelma, το οποίο είναι υπό ανάπτυξη, και το Akıncı TİHA, που μπορεί να μεταφέρει βαριά φορτία.

Ο Μπαϊρακτάρ είπε, "Η Ουκρανία και η Τουρκία είναι στρατηγικοί εταίροι. Έχουμε στρατηγικές σχέσεις μεταξύ μας. Αγοράζουμε κινητήρες τουρμπίνας από την Ουκρανία. Η συνεργασία μας προχωρά εξαιρετικά καλά".

Αν και υπάρχουν κατασκευαστές όπως η TUSAŞ και η Lentatek της Zorlu Holding, που μπορούν να παράγουν UAV στην Τουρκία εκτός από την Baykar, η χρήση των UAV της Baykar σε ρόλους που άλλαξαν  την πορεία των συγκρούσεων στη Συρία, τη Λιβύη, το Καραμπάχ και πιο πρόσφατα στην Ουκρανία,  προκάλεσε μεγάλη ζήτηση από τον Baykar και εξασφάλισε την ταχεία αύξηση των εξαγωγικών εσόδων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤΙΜ, οι εξαγωγές της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας ήταν 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, ενώ μόνο το Baykar αντιπροσώπευε το ένα πέμπτο αυτών.

Ο Bayraktar δήλωσε ότι τα έσοδα από τις εξαγωγές της εταιρείας, που ήταν 650 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, θα αυξηθούν στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια φέτος.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνει ο Bayraktar, ο αριθμός των χωρών στις οποίες εξήχθη το πιο κοινό UAV της εταιρείας, το TB2, σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με πέρυσι και αυξήθηκε σε 24 χώρες, ενώ το  βαρύτερο UAV κατηγορίας Akıncı, το οποίο παραδόθηκε για πρώτη φορά στις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις πέρυσι, έλαβε παραγγελίες από πέντε χώρες.

Με δυνατότητα αναγνώρισης, επίθεσης και παρατήρησης πυροβολικού, το TB2 μπορεί να μεταφέρει έως και 150 κιλά οπλισμό και πυρομαχικά.

Ο Bayraktar δήλωσε ότι τα έσοδα από τις εξαγωγές θα κατευθυνθούν σε επενδύσεις αύξησης της παραγωγικής ικανότητας και είπε, "Η παραγωγική μας ικανότητα TB2 είναι 20 μονάδες το μήνα. Ο στόχος μας για το 2023 είναι τουλάχιστον 30 μονάδες το μήνα."

Ορισμένες από τις επενδύσεις θα κατευθυνθούν στην ανάπτυξη του Kızılelma, το οποίο θα είναι ένα γρήγορο μαχητικό αεροσκάφος με κινητήρα τζετ. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι ο Kızılelma θα προσθέσει νέες δυνατότητες στα UAV και θα μπορεί να λειτουργήσει ως συνοδεία σε πολεμικά αεροσκάφη.

Ο Bayraktar δήλωσε ότι το Kızılelma, το οποίο μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε αμφίβια πλοία με σύντομους διαδρόμους όπως το TGC Anadolu, θα κάνει την πρώτη του πτήση σε λίγους μήνες.

Κάπως έτσι θα ξεκινήσουν οι πτητικές δοκιμές του αεροσκάφους, που αυτή τη στιγμή υποβάλλονται σε δοκιμές κινητήρα.

Οι δοκιμές του μοντέλου TB2, το οποίο μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε πλοία με σύντομους διαδρόμους, προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023.

Ο Bayraktar δήλωσε ότι ο νέος τομέας όπου η εταιρεία θα αναπτύξει τις δραστηριότητές της με επενδύσεις είναι οι διαστημικές τεχνολογίες. Ο Μπαϊρακτάρ είπε: "Επενδύουμε σε νέους τομείς όπου μπορούμε να φέρουμε καινοτόμες λύσεις αντί για τομείς που έχουν ολοκληρώσει την ανάπτυξή τους", είπε.

Επισημαίνοντας ότι η Baykar, η οποία έχει περίπου 3.000 υπαλλήλους, έχει μια διαρκώς διευρυνόμενη εφοδιαστική αλυσίδα, ο Bayraktar δήλωσε ότι η εταιρεία είναι κεφαλαιουχικός εταίρος σε ορισμένες εταιρείες στην αλυσίδα εφοδιασμού.

"Έχουμε ένα ευρύ δίκτυο εφοδιασμού εντός και εκτός Τουρκίας. Ο ρυθμός  αυξάνεται κάθε χρόνο. Επενδύουμε σε εταιρείες που προσθέτουν αξία στα συστήματά μας", δήλωσε ο Bayraktar, ενώ  επενδύουμε σε εταιρείες στον τομέα της ανάπτυξης λογισμικού».

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα αναφερόμενα στο άρθρο, επισημαίνουμε ιδιαιτέρως τα χρονικά διαγράμματα που δίνουν οι Τούρκοι αναφορικά με την πρόοδο  και τους ρυθμούς παραγωγής  ορισμένων UCAV τους "ειδικού ενδιαφέροντος" για την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα οι δοκιμές του μοντέλου TB2, το οποίο μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε πλοία με σύντομους διαδρόμους, (ίδε Anadolu) προγραμματίζεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023.

To UCAV Kızılelma, αυτή τη στιγμή υποβάλλεται  σε δοκιμές κινητήρα και θα κάνει την πρώτη του πτήση σε λίγους μήνες, ενώ  θα μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί σε αμφίβια πλοία με σύντομους διαδρόμους όπως το TGC Anadolu.

Τέλος η παραγωγική  ικανότητα της Bayraktar σε TB2 είναι 20 μονάδες το μήνα. Ο στόχος μας για το 2023 είναι τουλάχιστον 30 μονάδες το μήνα.

 Kizilelma-Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το Kizilelma  θα φτάνει σε ταχύτητα τα 900 χιλιόμετρα την ώρα, θα έχει επιχειρησιακό υψόμετρο 35.000 πόδια (10.000 m), με μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW) 6.000 kg, με 1.500 kg του εν λόγω βάρους διαθέσιμα για το ωφέλιμο φορτίο και είναι σχεδιασμένο με τεχνολογία stealth.

Μπορεί να προσγειωθεί και να απογειωθεί από μόνο του εκτελώντας τέτοιες ενέργειες σε σύντομες διαδρομές. Το Kizilelma προσφέρει υπερηχητική άτρακτο χαμηλού RCS και είναι εξοπλισμένο με ραντάρ AESA για συστήματα ανίχνευσης και καθοδήγησης.

Το αεροσκάφος τροφοδοτείται από έναν κινητήρα turbofan, που τροφοδοτείται από δύο εισόδους αέρα. Ο έλεγχος εκτροπής επιτυγχάνεται με δύο κάθετους σταθεροποιητές, ενώ διαθέτει χειριστήρια ζευγών καναντέρ για αυξημένη ευελιξία ή για καλύτερο έλεγχο της ροής αέρα της κύριας πτέρυγας.

Τα εσωτερικά διαμερίσματα θα επιτρέψουν στο αεροσκάφος να λειτουργεί σε αμφισβητούμενα περιβάλλοντα διατηρώντας παράλληλα χαμηλή παρατηρησιμότητα.

Απειλή για την Ελλάδα

Το συγκεκριμένο τουρκικό UAV  Kizilelma, παρουσιάζει εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, αφού είναι γρήγορο, αόρατο,  και φέρει ραντάρ ΑΕSA 

Το εν λόγω UAV σύμφωνα με τους Τούρκους  είναι σχεδιασμένο με τρόπο που το καθιστά ικανό να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε ένα αμφίβιο επιθετικό πλοίο, όπως το TCG Anadolu, χωρίς να χρειάζεται σύστημα καταπέλτη.

Η Baykar ανακοίνωσε στο Teknofest 2022, ότι θα υπάρχουν τουλάχιστον 3 παραλλαγές του Kızılelma με διαφορετικές διαμορφώσεις κινητήρα.

Οι κινητήρες παράγονται από την τουρκο-ουκρανική κοινοπραξία Black Sea Shield. Το Kızılelma-A θα είναι ικανό για σχεδόν υπερηχητικές ταχύτητες, τροφοδοτούμενο από τον κινητήρα AI-25TLT. Το Kızılelma-B θα πετά με υπερηχητικές ταχύτητες, τροφοδοτούμενο από έναν μόνο ουκρανικό κινητήρα AI-322F Τέλος, το Kızılelma-C θα ενσωματώσει 2 κινητήρες AI-322F. Ενώ υπάρχουν προσδοκίες για χρήση κινητήρων turbofan TEI TF6000 Τουρκίας στο μέλλον, τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής.

Τα παραπάνω, εάν και εφόσον ισχύουν όπως τα  κοινοποιούν οι Τούρκοι, αποτελούν άσχημη εξέλιξη για τη χώρα μας.

Το TCG Anadolu, θα φέρει  πλέον  UAV  γρήγορα σε ταχύτητα, με ραντάρ AESA και μάλιστα με χαρακτηριστικά  stealth, γεγονός που θα μας δημιουργήσει προβλήματα πρωτίστως στο Αιγαίο και δευτερευόντως  στη ΝΑ Μεσόγειο

Ο χρόνος αλλά και οι δυνατότητες αντίδρασης σε περίπτωση πλεύσης πλησίον νησιών μας θα μειωθούν συνέπεια των παραπάνω δυνατοτήτων του UAV Kızılelma

Η Ελληνική αντίδραση

Συνέπεια αυτού θα είναι μέσα του πολεμικού ναυτικού μας θα πρέπει να λειτουργούν ως δύναμη άμεσης επέμβασης για το Anadolu.

Εκτός όμως από τη δυνατότητα ενέργειας τους από το μίνι τουρκικό αεροπλανοφόρο, τα νέα τουρκικά UAV θα δύναται να επιχειρούν από τα μικρασιατικά παράλια κατά των νησιών μας, γεγονός που σε συνδυασμό με το φορτίο πυρομαχικών που θα φέρει, τα χαρακτηριστικά του και την μικρή απόσταση των νησιών μας από την Τουρκία, το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Τέλος το νέο σύστημα antidrone που προμηθεύτηκε η χώρα μας θα πρέπει αν δούμε εάν και κατά πόσο είναι ικανό να αντιμετωπίσει τη νέα απειλή που ακούει στο όνομα Kızılelma(κόκκινη μηλιά), ενώ θα πρέπει να εξεταστεί η τοποθέτησή του σε πλοία του πολεμικού ναυτικού μας κατόπιν κατάλληλης διαμόρφωσης για την αντιμετώπιση των τουρκικών drones.

Ειδικά το τελευταίο κρίνεται επιτακτικό, αφού είναι δεδομένο ότι η Τουρκία θα απειλήσει με drones τα πλοία του πολεμικού ναυτικού μας, οπότε και η τοποθέτηση του antidrone συστήματος σε αυτά θα αποτελέσει μια ακόμη ασπίδα προστασίας τους πέραν των υπαρχόντων αντιαεροπορικών συστημάτων σε αυτά.

Κλείνουμε επισημαίνοντας ότι η ύπαρξη antidrone συστήματος σε πλοία του πολεμικού ναυτικού μας που θα επιτηρούν το TCG Anadolu  είναι υψίστης σημασίας, αφού λόγω εγγύτητας θα μπορούν να παρεμβάλλουν-αδρανοποιούν τα τουρκικά UCAV TB2  και Kızılelma πριν καν απογειωθούν.

Με τον τρόπο αυτό ο κίνδυνος από το TCG Anadolu για τα νησιά μας θα μειωνόταν σημαντικότατα.

 

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ελληνοτουρκικά 0

Για "κρίση θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο" μιλούν τα τουρκικά ΜΜΕ - Δένδιας: "Σιγά μην ζητήσουμε την άδεια της Τουρκίας για να ψαρέουμε στις Κυκλάδες" (Βίντεο)

Δύο νέα εθνικά θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο και τέλος στο ψάρεμα με μηχανότρατες εξήγγελε ο Κυριάκος Μητσοτάκης