Ελληνοτουρκικά
Ενημερώθηκε στις:

“Στάζουν χολή” οι Τούρκοι για τα F35: Δεν τα παίρνουμε γιατί είναι ελαττωματικά

Τα φιλοερντογανικά μέσα ενημέρωσης θέλοντας να καλύψουν το αδιέξοδο της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας αναφέρουν ότι, η τουρκική πολεμική αεροπορία δεν χρειάζεται τα F35 stealth jets διότι είναι μεν από τα πιο σύγχρονα πολεμικά αεροσκάφη στον κόσμο, αλλά είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο όσον αφορά την ανάπτυξη.

Μάλιστα τονίζουν ότι η Περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace, Η.Π.Α , ετοίμασε μια έκθεση για τις γνωστές ελλείψεις των F-35 την περασμένη εβδομάδα και προειδοποίησε τη γερμανική κυβέρνηση, η οποία έδωσε την παραγγελία για το F-35.

«Λέγεται ότι τα F-35 έχουν επίσης ελλείψεις που είναι άγνωστες και κρυφές από το κοινό και δεν ήταν αναμενόμενο ότι, η οργάνωση Greenpeace θα έφτανε σε αυτές τις μυστικές πληροφορίες», αναφέρουν.

Μέχρι τώρα, η οργάνωση Greenpeace, το Πεντάγωνο και άλλες αρχές των ΗΠΑ έκαναν μια επανεξέταση καταγράφοντας τις ελλείψεις και τις αναφορές σφαλμάτων που δημοσιεύθηκαν από τις υπηρεσίες των ΗΠΑ σχετικά με τα F-35, και ανακοίνωσαν τις τελικές τους αξιολογήσεις την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με αυτό. «Η αγορά του πυρηνικού βομβαρδιστικού F-35 για τις Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις, είναι ένα πλήρες ζήτημα ασφάλειας και οικονομικού κινδύνου, γιατί τα λεγόμενα «άκρως σύγχρονα» F-35 έχουν σοβαρά προβλήματα», αναφέρουν.

Παρά το γεγονός ότι τα F-35 υπηρετούσαν στις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ για περισσότερα από 10 χρόνια, σύμφωνα με τακτικές επίσημες εκθέσεις από διάφορες υπηρεσίες των ΗΠΑ, καθώς και έρευνες από μη κυβερνητικές οργανώσεις, τα πολεμικά αεροσκάφη F-35 υποφέρουν από πολλά προβλήματα και ελλείψεις.

Σύμφωνα με δηλώσεις της Greenpeace, σχεδόν όλα τα περίπου 750 F-35 που έχουν παραχθεί και παραδοθεί μέχρι σήμερα είναι «τα λεγόμενα μοντέλα πρώτης παραγωγής», που δεν πληρούν ακόμη όλες τις απαιτήσεις ενός πλήρως ανεπτυγμένου αεροσκάφους.

Αναφερόμενη σε μια έκθεση του Γραφείου Κυβερνητικών Αρμοδιοτήτων των ΗΠΑ (GAO), που μπορούμε να ονομάσουμε SAI των ΗΠΑ, η Greenpeace εφιστά την προσοχή στα τεράστια προβλήματα με τους κινητήρες F-35 ιδιαίτερα. Το SAI κατέστησε σαφές στην έκθεσή του ότι «όλο και περισσότερα F-35 πρέπει να παραμείνουν στο έδαφος επειδή οι κινητήρες δεν λειτουργούν». 

Ωστόσο, η έκθεση κατέπληξε επίσης την εργολάβο κινητήρων Pratt & Whitney για την παράδοση "σχεδόν όλων" των κινητήρων F-35 στα τέλη του 2021. Μόνο έξι από τους 152 κινητήρες που παραδόθηκαν από την Pratt & Whitney ήταν στην ώρα τους, ανέφερε η έκθεση, ο χαμηλότερος αριθμός σε τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Αυτό οφειλόταν σε ζητήματα ποιότητας - όπως ορισμένες πρώτες ύλες που κατασκευάζονται λανθασμένα - και όχι λόγω προβλημάτων που σχετίζονται με τον COVID, τουλάχιστον από τον Φεβρουάριο του 2021.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Greenpeace προειδοποιεί συγκεκριμένα ότι, εάν δεν ληφθεί «επείγουσα δράση», το 43 τοις εκατό των υφιστάμενων F-35 θα καταστεί χωρίς πτήση έως το 2030. Η Greenpeace υπογραμμίζει επίσης τη συνεχή της έμφαση με έγγραφα ότι, η διαθεσιμότητα των βομβαρδιστικών stealth κατά μέσο όρο ήταν λιγότερο από 40 τοις εκατό κατά την περίοδο 2014-2021.

Στο Πενταπόσταγμα σε άρθρο μας είχαμε αναφέρει ότι, το Γραφείο Δοκιμών και Αξιολόγησης του Υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκαν 871 ελαττώματα στα F-35.

Σημειώναμε δε, ότι 10 από αυτά τα ελαττώματα, ήταν τόσο σημαντικά που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των πιλότων και να μειώσουν την αποτελεσματικότητα των στρατιωτικών επιχειρήσεων. Συνολικά τέσσερα αεροσκάφη F-35, τρία από τις ΗΠΑ και ένα από την Ιαπωνία, έχουν πέσει μέχρι στιγμής.

Το κόστος των μεγάλων αναβαθμίσεων στο μαχητικό F-35 συνεχίζει να αυξάνεται με επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις σε κρίσιμες δοκιμές προσομοίωσης, ενώ  μια απόφαση παραγωγής πλήρους ρυθμού αυξάνουν τον κίνδυνο το Υπουργείο Άμυνας να αγοράσει ελαττωματικά αεροσκάφη που πρέπει να επιδιορθωθούν, ανέφερε η νέα έκθεση του Γραφείου Λογοδοσίας της Κυβέρνησης.

Στην έκθεση , η GAO διαπίστωσε ότι το κόστος της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του Block 4 του F-35 αυξήθηκε σε 15,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, 741 εκατομμύρια δολάρια περισσότερο από το εκτιμώμενο κόστος το 2020.

Μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης, οφειλόταν σε μια αύξηση 330 εκατομμυρίων δολαρίων στο εκτιμώμενο κόστος της προσπάθειας Technology Refresh 3, μια αναβάθμιση στο υλικό και το λογισμικό του F-35 που επιδιώκει να βελτιώσει την ικανότητα επεξεργασίας, τις μονάδες προβολής και την αυξημένη μνήμη του, δήλωσε ο GAO . «Η ανάπτυξη του Tech Refresh 3 έχει αποδειχθεί πιο περίπλοκη από ότι αναμενόταν», είπαν οι υπεύθυνοι του προγράμματος στο GAO, και ανέβασε την τιμή.

Πολλαπλά προβλήματα με το λογισμικό, ζητήματα χρηματοδότησης που σταμάτησαν την ανάπτυξη λογισμικού για οκτώ μήνες το 2021 και η προσθήκη νέων δυνατοτήτων καθυστέρησε επίσης, την παράδοση των τελικών δυνατοτήτων του Block 4 (το 2029), τρία χρόνια αργότερα από ότι αρχικά αναμενόταν.

Η Lockheed Martin, η οποία κατασκευάζει το F-35, και οι υπεύθυνοι του προγράμματος έλαβαν πολλά βήματα για να βελτιώσουν την ανάπτυξη λογισμικού, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης εργαστηριακής δοκιμής λογισμικού, της βελτιωμένης και πιο συνεπούς παρακολούθησης της ανάπτυξης λογισμικού και της επιμήκυνσης του χρονοδιαγράμματος για την ανάπτυξη λογισμικού Block 4 , αρχής γενομένης από το 2022.

Σύμφωνα με την αποφασιστικότητα της Greenpeace, με βάση διάφορες αμερικανικές αναφορές, τα F-35 έχουν επίσης 826 ελαττώματα, τέσσερα (4) από τα οποία είναι κρίσιμα. Τα τέσσερα κρίσιμα σφάλματα που αναφέρονται είναι κρυμμένα από το κοινό.

Στις αναφορές της αρμόδιας αρχής δοκιμών των ΗΠΑ, διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν νέες ελλείψεις στους τομείς της σύντηξης αισθητήρων, της επικοινωνίας και της πλοήγησης, της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, του προσδιορισμού στόχων στα F-35 το 2021. Επισημαίνεται ότι οι περισσότερες δυσκολίες, ειδικά 6 λάθη σε ευαίσθητες περιοχές, προκαλούνται από προβλήματα λογισμικού.

Το Πεντάγωνο ετοιμάζει επίσης εκθέσεις επιθεώρησης για τα F-35 κάθε χρόνο. Το Πεντάγωνο δημοσίευσε μια έκθεση τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, που απαριθμούσε επίσης τις μεγάλες ελλείψεις των F-35. Σύμφωνα με αυτό, «τα μαχητικά που θα παραδοθούν στις Γερμανικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν 845 βλάβες - 6 από αυτά είναι σοβαρά και μπορούν να προκαλέσουν ατυχήματα».

Η περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace Germany υποθέτει ότι, η προμήθεια 40, F-35 θα κοστίσει στους Γερμανούς φορολογούμενους 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται ο οπλισμός των F-35 και άλλα απαραίτητα έξοδα προετοιμασίας υποδομών.

Το προηγούμενο σχέδιο της Γερμανίας περιελάμβανε την αντικατάσταση του Tornado με τζετ F-18 για την 33η Αεροπορική Μοίρα. Το πιστοποιητικό χρήσης ατομικής βόμβας για τα F-35 δεν είναι ακόμα διαθέσιμο για τα F-18.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news Google News

ΔΗΜΟΦΙΛΗ