Περιβάλλον

Ανακάλυψη που συγκλόνισε τους επιστήμονες: Ένα σκουλήκι μπορεί να βοηθήσει στην ανακύκλωση των πλαστικών αποβλήτων

Επιστήμονες στην Αυστραλία έκαναν μια ενδιαφέρουσα ανακάλυψη. Αναφέροντας ότι υπάρχει ένα είδος σκουληκιού που μπορεί να χωνέψει το πολυστυρένιο, το οποίο χρησιμοποιείται συχνά στη βιομηχανία πλαστικών, οι επιστήμονες κατέληξαν σε ενδιαφέροντα αποτελέσματα στο πείραμά τους με τα σκουλήκια.

Τα σκουλήκια μπορούν να καταναλώνουν πολυστυρένιο χάρη σε ένα ένζυμο στο έντερό τους

Σύμφωνα με την είδηση στην ιστοσελίδα Science Daily, ερευνητές του Τμήματος Μοριακών Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Κουίνσλαντ αποκάλυψαν ότι το είδος σκουληκιού "Zofobas morio" μπορεί να καταναλώσει πολυστυρένιο χάρη σε ένα ένζυμο στο έντερό του.

Τα σκουλήκια μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ανακύκλωση των πλαστικών αποβλήτων

Ο ερευνητής Dr. Chris Rinke και η ομάδα του τάιζαν τα σκουλήκια με διαφορετικούς τύπους προϊόντων για τρεις εβδομάδες.

Παρατηρήθηκε ότι τα σκουλήκια που τρέφονταν με πολυστυρένιο που χρησιμοποιείται στη βιομηχανία πλαστικών επιβίωσαν και πήραν βάρος κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Μετά τη μεταγονιδιωματική μελέτη, ανακαλύφθηκε ότι τα σκουλήκια μπορούν να χωνέψουν το πλαστικό χάρη σε ένα ένζυμο που εκκρίνεται από βακτήρια στα έντερά τους.

Σημειώνοντας ότι θα συνεχίσουν τις εργασίες τους σχετικά με το ένζυμο, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι τα σκουλήκια μπορούν να διαδραματίσουν βασικό ρόλο στην ανακύκλωση των πλαστικών αποβλήτων.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Microbial Genomics.

ρωσική τράπεζα και Πούτιν