Περιβάλλον

Γη: Βρέθηκε μια μυστηριώδης νέα ουσία στον πυρήνα;

Υπάρχουν πολλά που δεν γνωρίζουμε για τη Γη, όπως πώς δημιουργήθηκε η ζωή στη Γη ; Αλλά επίσης δεν γνωρίζουμε πολλά για τη σύνθεση του ίδιου του πλανήτη, όπως πόσο παλιός είναι ο πυρήνας της Γης . Μια νέα μελέτη μπορεί να αναστρέψει όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τον εσωτερικό πυρήνα της Γης στο κεφάλι της. Τώρα οι ερευνητές λένε ότι ο πυρήνας της Γης δεν είναι μια συμπαγής συμπιεσμένη σφαίρα από κράμα σιδήρου. Αλλά, δεν είναι επίσης ένας εντελώς υγρός πυρήνας. Αντίθετα, η νέα μελέτη προτείνει ότι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης είναι ένα χυλό μείγμα στοιχείων όπως το πυρίτιο, ο άνθρακας, το οξυγόνο και το υδρογόνο.

Οι ερευνητές δημοσίευσαν την εργασία στο περιοδικό Nature στις 9 Φεβρουαρίου και προσφέρει μια ενδιαφέρουσα ματιά στον πυρήνα του πλανήτη μας. Αρχικά, οι επιστήμονες πίστευαν ότι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης αποτελούνταν από μια σφαίρα πολύ συμπιεσμένης από συμπαγές κράμα σιδήρου. Ωστόσο, τα ευρήματα που παρουσιάζονται στο έγγραφο φαίνεται να δείχνουν κάτι διαφορετικό.

Πρώτον, οι ερευνητές σημειώνουν ότι η κατανόηση του εσωτερικού πυρήνα της Γης είναι δύσκολη για διάφορους λόγους. Το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι το γεγονός ότι οι σεισμολογικές παρατηρήσεις έχουν δείξει μια περίπλοκη δομή που φαίνεται να μην έχει νόημα. Ένα από τα επί του παρόντος άλυτα προβλήματα με την κατανόηση του πυρήνα της Γης είναι ότι διαθέτει χαμηλή ταχύτητα κύματος διάτμησης που δεν συγκρίνεται με τις ταχύτητες ήχου που βρίσκονται στον σίδηρο και τα κράματα σιδήρου. Αυτό οδήγησε τους ερευνητές να πιστέψουν ότι ο πυρήνας περιλαμβάνει επίσης ελαφριά στοιχεία που προσφέρονται σε υπεριονική κατάσταση, παρά σε στερεή κατάσταση. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν προσομοιώσεις υπολογιστή για να προσπαθήσουν να καταλάβουν από τι αποτελείται ο πυρήνας.

«Χρησιμοποιώντας εξαρχής προσομοιώσεις μοριακής δυναμικής, βρίσκουμε ότι το υδρογόνο, το οξυγόνο και ο άνθρακας σε εξαγωνικό κλειστό σίδηρο μετατρέπονται σε υπεριονική κατάσταση υπό τις συνθήκες του εσωτερικού πυρήνα, δείχνοντας υψηλούς συντελεστές διάχυσης σαν υγρό», αναφέρει η εφημερίδα.

Μοντέλα και περισσότερες μελέτες

Σε αυτή τη μελέτη, οι ερευνητές έστειλαν σεισμικά κύματα στον πυρήνα του πλανήτη. Αυτά τα κύματα, που ονομάζονται ψαλίδια, διαπίστωσαν ότι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης δεν είναι εντελώς συμπαγής σίδηρος. Αντίθετα, είναι περισσότερο μια χυλώδης ουσία.

Φυσικά, δεν υπάρχει πραγματικός τρόπος να πούμε ακριβώς ποιος είναι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης χωρίς να το δούμε μόνοι μας. Δυστυχώς, η αποστολή ενός ανιχνευτή τόσο βαθιά στη Γη είναι αδύνατη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις υπολογιστή για την τελευταία τους μελέτη. Τα αποτελέσματα από αυτές τις προσομοιώσεις έδειξαν ότι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης μπορεί να αποτελείται από σκληρυμένο σίδηρο. Αυτό το υπεριονικό κράμα θα επέτρεπε στη συνέχεια σε άλλα στοιχεία να λυγίσουν γύρω του. Ουσιαστικά, ο πυρήνας θα έχει τόσο στερεά όσο και υγρή κατάσταση, καθιστώντας τον ακόμη πιο περίπλοκο από ό,τι φανταζόμασταν προηγουμένως.

Εάν αυτές οι θεωρίες αποδειχθούν αληθινές, θα μπορούσε να μας βοηθήσει να καταλάβουμε πολλά σχετικά με το γιατί ο πυρήνας της Γης φαίνεται να αλλάζει συνεχώς. Το μοντέλο θα μπορούσε να ρίξει φως στο πώς το δημιουργεί ο πλανήτης μαγνητικό πεδίο, πολύ. Φυσικά, οι επιστήμονες θα πρέπει πρώτα να αποδείξουν το μοντέλο. Και αυτό σημαίνει να περιμένουμε την τέλεια στιγμή για να εκτελέσουμε περισσότερα πειράματα και να δοκιμάσουμε τα αποτελέσματά τους.

Προς το παρόν, είναι τουλάχιστον ενδιαφέρον να σκεφτούμε ότι ο εσωτερικός πυρήνας της Γης περιστρέφεται γύρω από ένα πλέγμα υπεριονικού κράματος. Ένα σταθερό ρεύμα λιωμένου υγρού που κινείται μέσα στον πλανήτη μας.

“Φωτιά” άναψε στον Μακρόν ο Ερντογάν-Ενισχύσεις από τον γαλλικό στρατό έφθασαν στη Νέα Καληδονία που “ καίγεται” από άκρη σε άκρη