Περιβάλλον

Μελέτη επιβεβαιώνει ότι η Ανταρκτική δεν έχει υπερθερμανθεί τις τελευταίες επτά δεκαετίες

Ακυρώνονται όλοι οι ισχυρισμοί ακτιβιστών για το κλίμα, σύμφωνα με τους οποίους η υπερθέρμανση του πλανήτη έχει χτυπήσει την Ανταρκτική. Μια μελέτη από ομοτίμους που δημοσιεύθηκε πρόσφατα σε ένα από τα πιο εξέχοντα επιστημονικά περιοδικά καταστρέφει έναν από τους πιο συχνούς ισχυρισμούς των ακτιβιστών του κλίματος, ότι δηλαδή η κλιματική αλλαγή θερμαίνει την Ανταρκτική και λιώνει το πάγο της. Η πρόσφατη μελέτη επιβεβαιώνει ότι η Ανταρκτική δεν έχει θερμανθεί τα τελευταία 70 χρόνια και η κάλυψη πάγου της Ανταρκτικής επεκτείνεται παρά να συρρικνώνεται.

Γράφοντας στο περιοδικό Nature, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Κολούμπια και το Πανεπιστήμιο της Βικτώριας, αναφέρουν: «Η ήπειρος της Ανταρκτικής δεν έχει θερμανθεί τις τελευταίες επτά δεκαετίες, παρά τη μονοτονική αύξηση της ατμοσφαιρικής συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου».

Οι επιστήμονες παρατηρούν επίσης ότι τις τελευταίες δεκαετίες, «η περιοχή της θάλασσας της Ανταρκτικής έχει επεκταθεί μετρίως»

Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η τοπογραφία της Ανταρκτικής, και ιδίως το μέγεθος και η κατανομή των οροσειρών της Ανταρκτικής, διαδραματίζουν μεγάλο ρόλο στο σταθερό (στην πραγματικότητα μέτρια ψύξη) περιβάλλον της Ανταρκτικής.

Οι επιστήμονες δημοσίευσαν την παρακάτω εικόνα, η οποία δείχνει πώς έχουν αλλάξει οι θερμοκρασίες τα τελευταία 30 χρόνια, σε σύγκριση με τις θερμοκρασίες που καταγράφηκαν μεταξύ 1950 και 1980. Σαφώς, η συντριπτική πλειοψηφία της Ανταρκτικής ψύχεται, με θέρμανση που συμβαίνει σε ένα μικρό μόνο μέρος της ηπείρου που βγαίνει στον Νότιο Ωκεανό.

GALLERY