Θεομηνία
Πνευματικά ωφέλιμα

Θεομηνία ή Θεομήνυμα;

Συγκλονισμένοι είμαστε όλο το πανελλήνιο για την μεγάλη καταστροφή που έγινε εχθές στην Εύβοια εξαιτίας της πολύ δυνατής νεροποντής.

Δυστυχώς 7 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και εκατοντάδες οικογένειες επέστησαν καταστροφές στο βιος τους. Είδαν μέσα σε λίγες ώρες ο αγώνας μιας ζωής να εξανεμίζεται, ακόμα και αυτή η ανθρώπινη ζωή να απειλείται από το κύριο συστατικό της ζωής, το νερό!


Αμέσως, οι δημοσιογράφοι και τα κανάλια βρήκαν εύκαιρη τροφή για τα προπαγανδιστικά τους ειδησεογραφικά σενάρια. «ΘΕΟΜΗΝΙΑ» η λέξη που κυριαρχεί σε τέτοιες και ανάλογες καταστάσεις. Η λέξη αυτή που την εκφέρουν με τόση άνεση και ικανοποίηση λες και έχουν βρει τον αίτιο της καταστροφής! Ο Θεός είναι που φταίει για όλα! Το «μένος» του Θεού, δηλαδή κατά την ετοιμολογία της λέξης η μανιώδης οργή του Θεού! Οργίστηκε ο Θεός και με μανία έστειλε την τιμωρία του, την «θεομηνία» για να καταστρέψει τους ανθρώπους για τις πράξεις τους! Βρήκαμε επιτέλους τον αίτιο της καταστροφής! Και οι πολίτικοί μας μπορούν να συνεχίζουν ανενόχλητοι το «εποικοδομητικό» έργο τους προσπερνώντας ελαφρά τη καρδία τέτοιες τραγικές καταστάσεις καλυπτόμενοι πίσω από ευφυείς δηλώσεις!!!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

του Βελισσάριου Γ. Γκεζερλή, Ιεροψάλτη και Δρ. Πληροφορικής


Αλήθεια, στον 21ο αιώνα πιστεύουμε ακόμη στις προπαγανδιστικές και συκοφαντικές αυτές δηλώσεις ότι ο Αγαθός Θεός μας είναι σαν τον ΔΙΑ, σαν τον ΚΡΟΝΟ που οργιζόντουσαν και ο μεν έτρωγε τα παιδιά του ο δε έστελνε κεραυνούς στον κόσμο να τον κάψει; Δεν υπάρχει μεγαλύτερη συκοφάντηση του Θεού από ακριβώς αυτό που το αντίχριστο πνεύμα όλων των εποχών προσπαθούσε και προσπαθεί να πείσει τον άνθρωπο ότι ο Θεός δεν είναι αγαθός αλλά είναι τιμωρός! Όμως αν ανατρέξουμε στην ορθόδοξη θεολογία μας, εδώ και 1700 περίπου χρόνια τα θέματα αυτά είναι λυμένα και ξεκάθαρα. Γράφει ο Μέγας Βασίλειος (330-378 μ.Χ.), αυτό το μέγεθος της θεολογίας και της χάριτος, «ότι δεν είναι αίτιος των κακών ο Θεός, ούτε ο διάβολος, αλλά ο άνθρωπος, ο οποίος επιλέγει το κακό»!


Είναι ξεκάθαρη η θεολογική αυτή ρήση του Μ. Βασιλείου. Ο Θεός δεν θέλει το κακό, δεν προκαλεί το κακό, αλλά είναι αγαθός, καλός, είναι Αγάπη και παιδαγωγεί και σαν τον ήλιο φωτίζει αενάως το πλάσμα του, ώστε από το σκοτάδι να το φέρει στο φως, από το θάνατο να το φέρει στη ζωή, στην ανάσταση, από το μηδενισμό να το φέρει στην αυθεντικότητα! Όμως ο άνθρωπος αντιδρά, δεν θέλει το φως, θέλει το σκοτάδι, το θάνατο, δεν θέλει την αυθεντική ζωή, αλλά την πτώση, του αρέσει ο βούρκος! Ο Θεός, αγαπά και περιμένει, μακροθυμεί, σεβόμενος το αυτεξούσιο και το υπέρτατο δώρο με το οποίο έχει προικίσει τον άνθρωπο την Ελευθερία.


Η περίπτωσή μας είναι ακριβώς όπως ένα μικρό παιδάκι που μόνο του είναι απροστάτευτο, όμως έχει τον πατέρα και τη μητέρα του. Όσο το παιδί βρίσκεται κάτω από αυτή τη σκέπη, όντας ελλιπές, όντας αδύνατο, όντας ευάλωτο στην φθορά, την ασθένεια, την καταστροφή, το θάνατο, στην παραμικρή του απόκλιση ή απειλή που θα δεχτεί σπεύδει ο πατέρας και η μητέρα και το προστατεύουν, είτε από τους εσωτερικούς του κινδύνους, είτε από εξωτερικές απειλές. Όμως, όταν αυτό το παιδί εγωιστικά αρνείται τον πατέρα και την μητέρα του, αρνείται να είναι υπό την σκέπη και προστασία τους, αρνείται την θαλπωρή που του προσφέρει το θερμοκήπιο της αγάπης του πατέρα και της μητέρας του και φύγει μακριά τους, τότε ο πατέρας και η μητέρα λυπούμενοι για την απομάκρυνση του παιδιού τους βοηθούν αυτό με διαφορετικό τρόπο, χρησιμοποιώντας και αξιοποιώντας με σεβασμό την ελεύθερη επιλογή του και περιμένουν εναγωνίως την επιστροφή με αγάπη και αγαθοσύνη, όπως ο στοργικός Πατέρας περίμενε την επιστροφή του ασώτου υιού.  Όμως ο υιός απομακρυνόμενος από τον πατέρα, πέφτει σε ταλαιπωρίες και σε περιπέτειες που πολλές φορές του κοστίζουν και αυτή την ίδια τη βιωτή του και τη ζωή του. Κάθε πράξη μας που είναι αντίθετη και μας απομακρύνει από την σκέπη του Θεού, της Παναγίας μας, των αγίων μας έχει κόστος.


Μέσα στην εβδομάδα ο κ. Υφυπουργός πολιτικής προστασίας, εκπροσωπεύοντας μια υπερθετικά νοήμονα κυβέρνηση…, έσπευσε να προστατέψει για δεύτερη φορά τον Ελληνικό λαό από το νεοεμφανιζόμενο αυτό θηρίο τον «κορωνοϊό» που τείνει να κατασπαράξει λαούς και έθνη! Και ποια είναι η λύση που πρότεινε; Να απαγορεύσει τις εθνοσωτήριες λιτανείες κατά την εορτή της κοιμήσεως της Παναγίας μας, μεθαύριο που θα είναι δεκαπενταύγουστος και όλος ο ορθόδοξος ελληνικός λαός θα θελήσει να σπεύσει να προσκυνήσει με δέος την Χάρη της! Όντας πολιτικός τόλμησε το απολίτιστο, να επιβάλει για άλλη μια φορά παύση στην παλλαϊκή προσκύνηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, όπως την πρώτη φορά επέβαλε πρόστιμο στη λιτανεία της εικόνας της! Τόλμησε να φιμώσει και να απομακρύνει τον ελληνικό λαό από την προστασία και σκέπης της, από το λιμάνι που καταφεύγουν να ξεκουραστούν οι ψυχές των ταλαιπωρημένων ανθρώπων, από το πλήθος των ευεργεσιών και των δωρημάτων που απλόχερα η Θεομήτορα μας προσφέρει, από την ακούραστη πρεσβεία προς τον Υιό της, από την καταφυγή και τη θερμή αντίληψη για κάθε πονεμένο άνθρωπο.


Αχάριστη η πράξη και ταπεινωτική προς το πρόσωπο της Παναγιάς μας, που σε όλο το διάβα των αιώνων σκέπαζε και στήριζε και διαφύλαττε το γένος των Ελλήνων, με τα άπειρα θαύματά της, εναντίων των κατακτητών, των επιδημιών, της πανώλης, της χολέρας, ασθενειών άλλων, ναι και αυτού του κορωνοϊού, που ας φοράει κορώνα και ας κομπάζει αήττητος μπρος στον Υιό της, η Υπέρμαχος Στρατηγός μας γλύτωσε με τα ελάχιστα κρούσματα προ τριών μηνών, αλλά και με την ελευθερία της πατρίδας μας τόσο το 1821, όσο και το 1940 και την περίοδο των βαλκανικών πολέμων, με την προστασία της σε κάθε οικογένεια και την προσφορά της στο έθνος μας! Ουδείς πιο αχάριστος του ευεργετηθέντος μας τονίζει ο Θουκυδίδης. Έτσι και εδώ η πράξη αυτή της αχαριστίας προς το πρόσωπο της Παναγίας μας ήρθε και έδεσε με την «ήξεις αφίξεις» διπλωματική στάση της Ιεραρχίας που την μεν πρώτη φορά συναίνεσε να μην ακουστεί ο παιάνας της ΖΩΗΣ, το «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ» και να μην ευλογηθεί ο τόπος μας με τη χάρη του Επιταφίου!!! Τώρα τη δεύτερη φορά επαφίεται στον οικείο Μητροπολίτη να αποφασίσει αν θα γίνει λιτανεία η όχι! Δεν μπορεί δηλαδή η Ιεραρχία ομόφωνα να ΚΡΑΥΓΑΣΕΙ «ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ» και να εμπιστευθεί με πίστη και θάρρος την ζωή του ποιμνίου της στην Θεομήτορα!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Επόμενο είναι όταν ο κ. Υφυπουργός και η Κυβέρνηση σπρώχνουν ένα έθνος έξω από τη σκέπη του Τριαδικού Θεού και τη σκέπη και χαριτόβρυτη ομπρέλα της Παναγίας μας, να είμαστε ευάλωτοι στις φυσικές καταστροφές και σε όλων των ειδών τις απειλές και τους κορωνοϊούς, όντας ατελείς με κακοτεχνίες στις υποδομές μας, στα γεφύρια μας, στη διαχείριση των όμβριων υδάτων, των ποταμών, των υποδομών δασοπυρόσβεσης, των δρόμων, των συγκοινωνιών, των κτιρίων μας, των νοσοκομείων μας κ.λπ. Στην προκειμένη περίπτωση της Εύβοιας, ανάλογα και παλαιότερα της Μάνδρας (τότε η προηγούμενη Κυβέρνηση ψήφισε όλες εκείνες τις νομοθεσίες περί ομοφυλοφιλίας και αλλαγής φύλλου των παιδιών μας) ο Θεός δεν μπορεί να παρέμβει να μας βοηθήσει όπως έκανε πάντοτε, διότι σέβεται την ελεύθερη απόφασή μας (Κυβέρνησης, Ιεραρχίας, Λαού) να έχουμε όχι φόβο Υιού του Θεού αλλά κορονοϊού! Μας βοηθάει όμως εν ετέρα μορφή, μας αφήνει να υποστούμε την παιδαγωγία που είναι συνέπεια της ελεύθερης επιλογής μας του να είμαστε μακριά του Θεού και έξω από την σκέπη της Παναγίας μας.


Μπορεί στα λόγια να δείχνουμε ότι πιστεύουμε και είμαστε ορθόδοξοι, όμως οι πράξεις μας δηλώνουν το ανάποδο, ότι γίναμε άνθρωποι όχι της Πίστεως αλλά του φόβου και δυστυχώς αυτή είναι και η χειρότερη μάσκα μας! Δεν έχουμε πια εμπιστοσύνη και ζωντανή πίστη στον Χριστό και φοβούμαστε μία γρίπη, λουφάζουμε σαν τα απροστάτευτα σκυλιά απέναντι σε αυτή την παγκόσμια μηδενιστική προδρομική προπαγάνδα που για να προετοιμάσει τον δρόμο του αντίχριστου που θα υποδουλώσει όλους τους λαούς, εμφυτεύει στο ΕΙΝΑΙ της κάθε ανθρώπινης ύπαρξης τον φόβο και τον μηδενισμό με πρόσχημα τον κορονοϊό! Έχοντας συνεργάτες τα κανάλια και τις ιστοσελίδες των ειδήσεων, τους σύγχρονους αυτούς κήρυκες του φόβου και του θανάτου παρουσιάζει το μυρμήγκι σαν λιοντάρι, την γάτα σαν την τίγρη, κλειδώνοντας έναν ολόκληρο λαό στα σπίτια του και απομακρύνοντάς τον από τον Χριστό! Γιατί δεν έδειχναν και πέρυσι έναν έναν τους θανάτους από της εποχική γρίπη; Γιατί και πέρυσι δεν ανέφεραν καθημερινά τα χιλιάδες κρούσματα; Γιατί δεν δείχνουν έναν έναν τους 70 περίπου καθημερινούς θανάτους από τον καρκίνο λόγο τσιγάρου; Γιατί δεν δείχνουν καθημερινά έναν έναν τους θανάτους από τα ναρκωτικά, τα τροχαία, το αλκοόλ, τις καταχρήσεις κ.λπ.; Μήπως και αυτές οι αιτίες θανάτου δεν είναι παγκόσμιες; Μήπως τα θύματα σε αυτές είναι πολύ λιγότερα από του κορονοϊού;


Τούτη την ώρα η Ιεραρχία μας αντί να συναινέσει στο κλείσιμο των Εκκλησιών, με όλα τα επακόλουθα που αυτό επέφερε την περίοδο της Μ. Εβδομάδος και του Πάσχα ή στην χλιαρή στάση της στην παύση των λιτανειών της Παναγίας μας, θα έπρεπε να προτάξει και να προβάλει την Πίστη στην Ανάσταση, την Πίστη στη νίκη του Χριστού έναντι του θανάτου, την Πίστη στη Αγία Σκέπη της Παναγίας μας που στο παρελθόν μας γλίτωσε από παντοίους κινδύνους, στην εξάλειψη του φόβου που κατά τον ευαγγελιστή Ιωάννη «ο φόβος κόλασιν έχει» και να κηρύξει το θάρρος και την εμπιστοσύνη στον Χριστό, στην Παναγιά μας και να προτρέψει τον Ελληνικό λαό να εμπιστευτεί την όντως ΑΓΑΠΗ που έξω αποβάλει τον φόβο. Ήταν και είναι η ευκαιρία των Ορθόδοξων λαών να δείξουν και να κραυγάσουν με λειτουργίες, με λιτανείες, με ζωντανό λόγο, το «Τις Θεός μέγας ως ο Θεός ημών» που δεν αδυνατεί στον Θεό παν ρήμα και έτσι με αυτό το βίωμα όλη η ανθρωπότητα να παραδειγματιστεί και να απαλλαχθεί από τον φόβο του θανάτου και η «θεομηνία» να γίνει η αφορμή να λάβουμε το ΘΕΟΜΗΝΥΜΑ της αιωνίου ζωής!

Καλή και ευλογημένη Παναγιά!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ