Πατριαρχεία
Ενημερώθηκε στις:

Πιέζει η Ρωσική Εκκλησία για την Σύναξη στο Αμμάν - Ο Ιλαρίων έδωσε και ημερομηνία

Τι θα γίνει τελικά; Οι Ορθόδοξοι ηγέτες θα συζητήσουν το «ουκρανικό ζήτημα» στο Αμμάν στα τέλη Φεβρουαρίου ;

Τα τελευταία δεδομένα μετά και την άρνηση του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας δείχνουν να “καίνε” το σενάριο. Άλλωστε είμαστε 15 μέρες πριν και αν επρόκειτο να πραγματοποιηθεί κάποιου είδους Σύναξη Προκαθημένων θα υπήρχαν προεργασίες. Αντί αυτού άκρα του τάφου σιωπή...

Αυτό βλέπουν οι Ρώσοι και πιέζουν...

Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία ανέφερε εκ νέου πως οι ηγέτες των Ορθοδόξων Εκκλησιών του πλανήτη σκοπεύουν να μεταβούν στο Αμμάν στα τέλη Φεβρουαρίου για να συζητήσουν την κατάσταση γύρω από τη δημιουργία της νέας εκκλησίας της Ουκρανίας (OCU).

"Ελπίζουμε ότι μια τέτοια συνάντηση θα πραγματοποιηθεί αυτό το μήνα και ο Πατριάρχης Κύριλλος είναι πρόθυμος να παρευρεθεί", δήλωσε στο Interfax ο αναπληρωτής επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Νικόλαι Μπαλάσοφ.

Ο ιερέας είπε ότι τέτοιες συναντήσεις εκκλησιαστικών ηγετών και εκπροσώπων για κοινή συζήτηση για την σημερινή "περίπλοκη κατάσταση" στον ορθόδοξο κόσμο θα ήταν μια πολύ σημαντική υπόθεση.

"Υποστηρίζουμε κάθε πρωτοβουλία προς αυτήν την κατεύθυνση και υποστηρίζουμε την έναρξη ενός σοβαρού διαλόγου, αν και προβλέπουμε ότι δεν υπόσχεται να είναι εύκολος και ότι η επίτευξη ορατών αποτελεσμάτων μπορεί να απαιτεί πολλές προσπάθειες και περισσότερες από μία συναντήσεις", ανέφερε.

Υπενθυμίζεται πως συνάντηση του Αμμάν προτάθηκε από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλο στη Μόσχα στις 21 Νοεμβρίου του περασμένου έτους.

 

Έδωσε ημερομηνία ο Ιλαρίων

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο “ΥΠΕΞ” του Πατριαρχείου Μόσχας. “Η Ρωσική Εκκλησία στο Αμμάν θα εκπροσωπηθεί από τον αρχηγό της, ακόμη και αν ο επικεφαλής του Φαναρίου παρακολουθήσει την εκδήλωση”, δήλωσε ο Μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων.

Ο Πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, δήλωσε σίγουρος ότι ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών θα συμμετάσχει στη Σύναξη των Προκαθημένων στην Ιορδανία, όπως αναφέρθηκε από το πρακτορείο RIA Novosti.

"Πιστεύω ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία θα εκπροσωπηθεί δια του Προκαθημένου της", δήλωσε ο Ιλαρίων.

Διευκρίνισε ότι η Ρωσική Εκκλησία θα συμμετάσχει στην εκδήλωση που πρότεινε ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος , “έστω κι αν ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος της Κωνσταντινούπολης επιλέξει να συμμετάσχει σε αυτήν”.

"Μέχρι στιγμής, ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης δεν δείχνει επιθυμία να λύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει. Απλώς προσπαθεί να πείσει όλους να αναγνωρίσουν την άνομη απόφαση του ", δήλωσε ο Μητροπολίτης Ιλαρίωνας.

Σύμφωνα με τον Ιλαρίωνα, η Σύνοδος θα διεξαχθεί στην πρωτεύουσα της Ιορδανίας, Αμάν, στις 20 Φεβρουαρίου 2020 ή στις 25 του ιδίου μηνός. 

 

Ιεράρχης UOC: Η συζήτηση για την υπεροχή του ελληνικού έθνους είναι αβάσιμη

 

Κι ενώ όπως γράψαμε και χθες το καρέ των “ελληνικών εκκλησιών” συμπληρώθηκε με το ΟΧΙ του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας, αντιδράσεις είχαμε από την κανονική εκκλησία της Ουκρανίας

Ο εκπρόσωπος του UOC, Μητροπολίτης Αντώνιος , εξήγησε γιατί δεν υπάρχει κανένας εκλεκτός λαός στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Οι εθνικές ιδιαιτερότητες δεν πρέπει να αποτελούν ευκαιρία για τον διαχωρισμό της Εκκλησίας και ασφαλώς δεν πρέπει να αποτελούν ευκαιρία για την αλαζονική εξύψωση ενός έθνους έναντι των άλλων, είπε ο Μητροπολίτης Boryspil και Brovary.

Ο κ.Αντώνιος ανέφερε 9 βασικές αρχές που καθορίζουν τη σχέση μεταξύ επισκόπων και ζητημάτων διακυβέρνησης στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

 

1. Η ενότητα είναι η αρχή της ύπαρξης των Ορθοδόξων Εκκλησιών: «Η ενότητα των Ορθοδόξων Εκκλησιών είναι η ενότητα των αδελφών εν Χριστώ που ζουν σε διάφορα μέρη της γης και έχουν κατά νου την πνευματική τους συγγένεια».

 

2. Ο Χριστός είναι ο Επικεφαλής της Εκκλησίας: «Όταν ο Χριστός έστειλε τους μαθητές του για να κηρύξει το Ευαγγέλιο, δεν όρισε κανένα από αυτούς να κυριαρχεί πάνω στους υπόλοιπους».

 

3. Κανόνες για όλους ανεξαιρέτως: «Καθώς η Ορθόδοξη Εκκλησία στις Οικουμενικές Συνόδους καθόρισε το πνεύμα της αδελφικής αγάπης στην κοινή αιτία της σωτηρίας, καθόρισε σαφείς κανόνες σε όλες τις Τοπικές Ορθόδοξες Εκκλησίες».

 

4. Μην επιθυμείτε το σπίτι του γείτονά σας: "Στην πραγματικότητα, ο Κανόνας 2 της 2ας Οικουμενικής Συνόδου λέει," Οι Επισκόποι δεν πρέπει να εγκαταλείψουν τη δική τους επισκοπή και να μεταβούν σε εκκλησίες πέρα ​​από τα όριά τους ".

 

5. «Το πρωτείο της τιμής» ≠ πρωτείο της εξουσίας: «Ο Κανόνας 3 της ίδιας Συνόδου μιλά για την υπεροχή τιμής που έχει ο προκαθήμενος της Κωνσταντινούπολης στον Ορθόδοξο κόσμο. Υπεροχή της τιμής αλλά όχι υπεροχή της εξουσίας ».

 

6. Η βασική προτεραιότητα είναι η υπεροχή της αρετής: "Ο Κανόνας 36 της εν Τρούλω Συνόδου καθιερώνει την τιμητική σειρά των τεσσάρων πρώτων Πατριαρχείων: της Κωνσταντινούπολης, της Αλεξάνδρειας, της Αντιόχειας και της Ιερουσαλήμ, με βάση την οποία το δίπτυχο των Τοπικών Εκκλησιών σχηματίζεται και αναπληρώνεται. Ο εκκλησιαστικός κανόνας καθιερώνει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα των σχέσεων μέσα στον Ορθόδοξο κόσμο με πνεύμα γεμάτο χριστιανική αγάπη και αμοιβαίο σεβασμό ».

 

7. Η προτεραιότητα των εθνοτικών συμφερόντων έναντι των εκκλησιαστικών είναι μια εσφαλμένη αντίληψη: «Ο διοικητικός διαχωρισμός της Οικουμενικής Εκκλησίας είναι χτισμένος κυρίως σε εδαφική και όχι εθνοτική αρχή. Υπό κανονικές συνθήκες, ορθόδοξοι χριστιανοί οποιασδήποτε εθνικότητας που ζουν στην ίδια επικράτεια αποτελούν μια ενορία και καθοδηγούνται πνευματικά από έναν επισκόπο».

 

8. Στην πρωταρχική ποικιλομορφία: «Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, φυσικά, τα εθνικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας υπάρχουν μητροπόλεις όπου, αν χρειαστεί, οι Θείες Λειτουργίες τελούνται στη γλώσσα των τοπικών πιστών. Αλλά οι εθνικές ιδιαιτερότητες δεν πρέπει να χρησιμεύσουν ως ευκαιρία για τον διαχωρισμό της Εκκλησίας, του Σώματος του Χριστού. Ούτε πρέπει να αποτελούν δικαιολογία για την αλαζονική εξύψωση ενός έθνους έναντι των άλλων. Επομένως, να μιλάμε με τον τρόπο του Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης για την υπεροχή των Ελλήνων είναι ακατάλληλη και απαράδεκτη στην Εκκλησία ".

 

9. Δεν υπάρχουν εκλεκτοί άνθρωποι, υπάρχουν εκείνοι που ανήκουν στον Χριστό: "Η ώρα του λαού που έχει επιλεγεί από τον Θεό έχει μείνει στην Παλαιά Διαθήκη. Τώρα είμαστε όλοι ένα έθνος, το ποίμνιο του Χριστού ".

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ