ζυμαρικά
Διατροφή

Τελικά είναι κακή διατροφική επιλογή τα ζυμαρικά;

Έχετε σκεφτεί πως, εκείνη η γνωστή ατάκα από την ελληνική ταινία «τρώτε μακαρόνια!», θα μπορούσε να αποτελεί συμβουλή για καλύτερη υγεία; Αν όχι, τότε τα νέα για τους λάτρεις των ζυμαρικών πέρα από έκπληξη θα φέρουν και ικανοποίηση.

Σύμφωνα με πρόσφατα ευρήματα που δημοσιεύονται στο Frontiers in Nutrition, η κατανάλωση του αγαπημένου φαγητού από παιδιά και ενήλικες έδειξε σημαντική υπεροχή της συνολικής ποιότητας στη διατροφή και την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών σε σχέση με όσους δεν συμπεριλαμβάνουν τα μακαρόνια στις διατροφικές τους συνήθειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μία επιπλέον σημαντική διαπίστωση, η οποία πιθανώς να καθησυχάσει όσους καταναλώνουν τα νόστιμα ζυμαρικά με ενοχές, είναι πως, κατά την αξιολόγηση παραμέτρων σχετικών με το βάρος, δεν υπήρξε καμία άμεση σύνδεση σε ενήλικες άνδρες και παιδιά. Τα αποτελέσματα της κατανάλωσης ζυμαρικών φάνηκαν να επηρεάζουν περισσότερο τις γυναίκες, ωστόσο έφεραν θετικό πρόσημο: η έρευνα έδειξε μικρότερη περιφέρεια μέσης, χαμηλότερο σωματικό βάρος και μικρότερο δείκτη μάζας σώματος για τις φίλες των μακαρονιών.

Η σχετική έρευνα διεξήχθη από την επιστημονική εταιρεία παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Nutritional Strategies, εκ μέρους της Εθνικής Ένωσης Ζυμαρικών της Αμερικής. Αντικείμενό της ήταν η μελέτη της σχέσης κατανάλωσης ζυμαρικών και πρόσληψης θρεπτικών ουσιών -σύμφωνα με τις Αμερικανικές Διατροφικές Οδηγίες του 2015- καθώς και της ποιότητας της συνολικής διατροφής στις ΗΠΑ, σε παιδιά ηλικίας 2-18 ετών και ενήλικες μεγαλύτερους των 19 ετών. Στα προϊόντα που αφορούσε η έρευνα συμπεριλήφθηκαν όλες οι ξηρές εγχώριες και εισαγόμενες ποικιλίες ζυμαρικών (και noodles) που παρασκευάζονται αποκλειστικά με σιτάρι, χωρίς αυγό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα από την ανάλυση των στοιχείων, οι καταναλωτές ζυμαρικών έναντι όσων τα αποφεύγουν:

  • ακολουθούσαν συνολικά καλύτερη διατροφή (σύμφωνα με την κλίμακα του Δείκτη Υγιεινής Διατροφής του Αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας)
  • είχαν μεγαλύτερη πρόσληψη θρεπτικών συστατικών (φολικό οξύ, σίδηρος, μαγνήσιο και φυτικές ίνες για τους ενήλικες, για τα παιδιά τα ίδια στοιχεία και επιπλέον βιταμίνη Ε)
  • είχαν μικρότερη ημερήσια πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και πρόσθετων σακχάρων στους ενήλικες, κορεσμένων λιπαρών και συνολικού λίπους στους ανηλίκους.

Δεν σημειώθηκαν διαφορές στην ημερήσια πρόσληψη θερμίδων και νατρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς εξηγείται η ευεργετική δράση των ζυμαρικών;

Τα ζυμαρικά αποτελούν ένα βολικό, θρεπτικό και εύκολο στην προετοιμασία γεύμα για μικρούς και μεγάλους, ενώ ικανοποιεί ακόμη και τους πιο απαιτητικούς στο φαγητό.

Όπως εξηγεί η έγκριτη διατροφολόγος Diane Welland, Διευθύντρια Διατροφικών Επικοινωνιών στην Εθνική Ένωση Ζυμαρικών της Αμερικής, τα ζυμαρικά μπορούν να λειτουργήσουν ως το τέλειο δομικό στοιχείο στην οικοδόμηση μιας υγιεινής διατροφής, καθώς μπορούν να συνοδευτούν από φρούτα, λαχανικά, άπαχα κρέατα, ψάρια και όσπρια και να αποτελέσουν τη βάση για γεύματα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Τα αποτελέσματα της ανάλυσης ουσιαστικά υπογραμμίζουν τη διατροφική αξία των προϊόντων σίτου, όπως τα ζυμαρικά, στο πλαίσιο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ