Υγεία

Κρυοθεραπεία: Τι είναι και ποια είναι τα οφέλη της στον οργανισμό

Ποια είναι τα οφέλη της κρυοθεραπείας;

Ο πάγος μπορεί να μειώσει το πρήξιμο και τη φλεγμονή και να βοηθήσει στη διακοπή της αιμορραγίας. Το κρύο περιορίζει την κυκλοφορία του αίματος, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να μειώσει τον πόνο. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στον περιορισμό τυχόν μωλώπων. Μπορείτε να διατηρείτε παγοκύστες στο σπίτι σας. Υπάρχουν επίσης στιγμιαίες παγοκύστες που έχουν χημικές ουσίες που ενεργοποιούνται όταν πιέζετε το πακέτο. Μπορείτε επίσης να φτιάξετε κρύες κομπρέσες με υλικά που θα βρείτε στο σπίτι σας. Ακόμη και αν δεν σας αρέσει ο πάγος στα ποτά σας, η διατήρηση επιπλέον πάγου στην κατάψυξη μπορεί να είναι μια καλή ιδέα. Αυτό συμβαίνει επειδή ο πάγος μπορεί να σας βοηθήσει να φτιάξετε μια κρύα κομπρέσα γρήγορα, εύκολα και οικονομικά, σύμφωνα με το Wikihealth.

Πώς να φτιάξετε και να χρησιμοποιήσετε τα δικά σας κρύα επιθέματα;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Για να φτιάξετε τα δικά σας κρύα επιθέματα, θα χρειαστείτε:

  1. πάγο (ή κατεψυγμένα λαχανικά)
  2. πανί πλυσίματος
  3. νερό
  4. πλαστική σακούλα
  5. πετσέτα

Βήμα 1: Τοποθετήστε τα παγάκια σε μια πλαστική σακούλα. Μπορείτε επίσης να αντικαταστήσετε τον πάγο με μια σακούλα κατεψυγμένων τροφίμων. Είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσετε μικρότερα λαχανικά, ώστε η σακούλα να κάθεται καλά στο δέρμα σας. Αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε μια σακούλα με κατεψυγμένα τρόφιμα, γεμίστε εν τω μεταξύ παγοκύστες. Με αυτόν τον τρόπο, έχετε ένα εφεδρικό μέσο όταν η σακούλα με το κατεψυγμένο φαγητό ξεπαγώσει.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μια πετσέτα για να κάνετε μια κρύα κομπρέσα, αν δεν έχετε πάγο:

Βρέξτε μια πετσέτα με κρύο νερό και τοποθετήστε την σε μια σφραγιζόμενη πλαστική σακούλα.

Βάλτε τη σακούλα στην κατάψυξη για 15 λεπτά.

Οι ψυχρές κομπρέσες από βρεγμένες πετσέτες μπορεί να είναι πιο άνετες για ευαίσθητες περιοχές, όπως τα μάτια.

Βήμα 2: Βάλτε ένα πανί κάτω από κρύο νερό και, στη συνέχεια, τυλίξτε το γύρω από την πλαστική σακούλα με τον πάγο. Μπορείτε επίσης να βουτήξετε το πανί σε ένα παγόλουτρο, αν νομίζετε ότι δεν είναι πολύ κρύο στο δέρμα σας.

Βήμα 3: Τοποθετήστε τη σπιτική κομπρέσα στο δέρμα σας για έως και 20 λεπτά.

Βήμα 4: Στεγνώστε την περιοχή με μια πετσέτα αφού τελειώσετε. Μπορείτε επίσης να ταμπονάρετε το δέρμα καθώς κρατάτε την παγοκύστη πάνω σας. Ο πάγος μπορεί να αρχίσει να λιώνει αρκετά γρήγορα.

Εφαρμόστε ξανά: Για το πρήξιμο, εφαρμόστε ξανά την κομπρέσα μετά από κάποιες ώρες. Συνεχίστε να το κάνετε αυτό μέχρι να υποχωρήσει το πρήξιμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς να χρησιμοποιήσετε μια παγοκύστη για τραυματισμούς;

Βοηθάει να βάζετε πάγο στον τραυματισμό μέσα στις πρώτες 48 ώρες. Η άμεση θεραπεία είναι καλύτερη. Αποφύγετε τη χρήση ψυχρών επιθεμάτων για περισσότερο από 20 λεπτά τη φορά. Είναι προτιμότερο να εναλλάσσετε 20 λεπτά με πάγο και χωρίς πάγο. Μπορείτε να συνεχίσετε να βάζετε πάγο για μέρες, αν χρειάζεται. Δεν υπάρχει καθορισμένο χρονικό διάστημα στο οποίο πρέπει να σταματήσετε. Ωστόσο, σκεφτείτε να κλείσετε ένα ραντεβού με το γιατρό εάν δεν δείτε βελτίωση μέσα σε 48 έως 72 ώρες.

Παγοκύστη για πυρετό, μάτια και άλλα

Μπορείτε να τοποθετήσετε μια κρύα κομπρέσα οπουδήποτε στο σώμα σας, συμπεριλαμβανομένων την περιοχή γύρω από τα μάτια σας, του κάτω μέρους της πλάτης, του μετώπου και άλλων σημείων. Οι τραυματισμοί που δεν είναι απειλητικοί για τη ζωή μπορούν συχνά να επωφεληθούν από μια παγοκύστη. Ο πάγος μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου από:

  1. πονοκέφαλο
  2. μυϊκές καταπονήσεις
  3. πόνο στην ουρική αρθρίτιδα
  4. διαστρέμματα μυών
  5. τενοντίτιδα
  6. πυρετός
  7. αλλεργίες στα μάτια
  8. αιμορροΐδες

Οι κρύες κομπρέσες μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά. Ωστόσο, να είστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιείτε παγοκύστες σε μωρά. Μπορεί να μην είναι σε θέση να αντέξουν τόσο χαμηλές θερμοκρασίες. Ίσως να θέλετε να περάσετε ένα πανί ή μία πετσέτα κάτω από κρύο νερό και να το χρησιμοποιήσετε αντ’ αυτού.

Υπάρχουν κίνδυνοι από τη χρήση παγωμένων επιθεμάτων;

Η χρήση ψυχρών επιθεμάτων είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους αντιμετώπισης ενός τραυματισμού. Παρόλα αυτά, μπορεί να υπάρξουν ακούσιες παρενέργειες εάν δεν τα χρησιμοποιήσετε σωστά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  • Μην εφαρμόζετε πάγο απευθείας στο δέρμα. Μπορεί να κολλήσει πάνω σας και να σας κάψει, προκαλώντας περαιτέρω τραυματισμό.
  • Μην βάζετε πάγο σε μια περιοχή για πολλή ώρα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κρυοπαγήματα.
  • Μην χρησιμοποιείτε παγοκύστη για σοβαρούς τραυματισμούς. Το σώμα σας μπορεί να έχει υποστεί πάρα πολλές αλλαγές ώστε ο πάγος να έχει κάποιο όφελος.
  • Μην βάζετε πάγο σε περιοχές με μειωμένη αίσθηση, όπως από διαβήτη ή σύνδρομο Raynaud.

Για μακροχρόνιους τραυματισμούς, όπως η αρθρίτιδα, οι χρόνιοι ερεθισμοί και η συνεχής δυσκαμψία των αρθρώσεων, είναι καλύτερο να χρησιμοποιείτε θερμότητα. Έχετε κατά νου τον «κανόνα των έξι εβδομάδων»: Για κάθε τραυματισμό που διαρκεί περισσότερο από έξι εβδομάδες, παραμείνετε στη θερμότητα για να αυξήσετε τη ροή του αίματος.

Συμπερασματικά:

Όλοι αντιμετωπίζουν κατά καιρούς τραυματισμούς και μυϊκούς πόνους. Η εφαρμογή μία παγοκύστης διαρκεί μόλις λίγα λεπτά και συχνά μπορεί να προσφέρει άμεση ανακούφιση. Μπορείτε να φτιάξετε μια σπιτική παγοκύστη από οικιακά αντικείμενα, όπως πάγο, κατεψυγμένα λαχανικά σε σακουλάκια ή ακόμη και μια κατεψυγμένη πετσέτα. Είναι επίσης μια καλή ιδέα να έχετε κρύα επιθέματα στο κουτί πρώτων βοηθειών σας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ