Υγεία

Πόση γυμναστική χρειάζεται να κάνεις για να έχεις απώλεια βάρους;

 Καινούργια μελέτη σε υπέρβαρους άνδρες και γυναίκες έδειξε ότι η άσκηση βοηθά στην απώλεια βάρους χάρη στην ικανότητά της να αναδιαμορφώνει τις ορμόνες της πείνας, σύμφωνα με άρθρο των New York Times. Για να είναι ωφέλιμη, όμως, η σωματική άσκηση πρέπει να οδηγεί στην καύση τουλάχιστον 3.000 θερμίδων την εβδομάδα, που σημαίνει γυμναστική έξι ημέρες την εβδομάδα.

Η σχέση μεταξύ γυμναστικής και σωματικού βάρους είναι περίπλοκη. Παρότι η διαδικασία θα έπρεπε να είναι απλή, με τη σωματική άσκηση να είναι ευθέως ανάλογη με την απώλεια βάρους, το ανθρώπινο σώμα δεν είναι πάντα συνεργάσιμο. Η επιβίωση του ανθρώπινου είδους οφείλεται στην ικανότητα του σώματος να αποθηκεύει λίπος. Η γυμναστική μάς προκαλεί πείνα και καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες σε μία ασυνείδητη προσπάθεια αναπλήρωσης της απώλειας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε το 2018, ο καθηγητής Διαιτολογίας του Πανεπιστημίου του Κεντάκι, Κάιλ Φλακ, εξέτασε την αναλογία μεταξύ σωματικής άσκησης και διατροφής, εκτιμώντας ότι αν αυξήσουμε τις ώρες γυμναστικής, το σώμα μας θα αναγκασθεί να αξιοποιήσει το λίπος που έχει αποθηκεύσει για «μία κακή στιγμή». Η ομάδα του Φλακ ζήτησε από υπέρβαρους άνδρες και γυναίκες, που διάγουν καθιστική ζωή, να αρχίσουν σκληρή γυμναστική με στόχο την απώλεια 1.500 ή 3.000 θερμίδων την εβδομάδα. Υστερα από τρεις μήνες, οι ερευνητές ζύγισαν τους συμμετέχοντας και υπολόγισαν πόσες θερμίδες κατανάλωσαν ως «αντιστάθμισμα» της γυμναστικής. Ανεξάρτητα από πόση γυμναστική είχαν κάνει μέσα στην εβδομάδα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα είχαν καταναλώσει 1.000 επιπλέον του κανονικού θερμίδες. Οσοι δηλαδή είχαν γυμναστεί τόσο ώστε να κάψουν 1.500 θερμίδες, αναπλήρωσαν τις 1.000 εξαιτίας των αυξημένων διατροφικών τους αναγκών. Οσοι είχαν κάψει 3.000 θερμίδες, βρέθηκαν να έχουν χάσει 2.000 χάρη στη γυμναστική της εβδομάδας. Καμία έκπληξη δεν προκάλεσε το γεγονός ότι όσοι γυμνάστηκαν περισσότερο σημείωσαν τη μεγαλύτερη απώλεια βάρους.

Το ενδιαφέρον των επιστημόνων κέντρισε, όμως, το γεγονός ότι όσοι είχαν κάψει 3.000 θερμίδες εμφάνιζαν αλλαγές στα επίπεδα λεπτίνης, της λεγόμενης ορμόνης της όρεξης, που είναι γνωστή για την ικανότητά της να περιορίζει την όρεξη για τροφή. Οι μεταβολές αυτές έδειξαν ότι η γυμναστική επηρεάζει την ευαισθησία των συμμετεχόντων στην ορμόνη, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να ελέγχουν καλύτερα την πείνα τους.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ