Υγεία

Tα πέντε τρόφιμα που μειώνουν κατά 40% τον κίνδυνο της άνοιας

Η αυξημένη κατανάλωση τσαγιού και φρούτων, όπως τα μύρτιλλα και τα μήλα, συνδέεται με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας, υποστηρίζουν νέα στοιχεία επιστημονικής έρευνας.

Νέα επιστημονικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στο American Journal of Clinical Nutrition δείχνουν, μάλιστα, ότι η υψηλή μακροχρόνια πρόσληψη συγκεκριμένων ειδών χημικών στοιχείων που υπάρχουν στα φυτά και λέγονται φλαβονοειδή σχετίζεται με μειωμένη κίνδυνο ανάπτυξης άνοιας.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν τις πληροφορίες υγείας 2.800 ανθρώπων μέσης ηλικίας 59 ετών, οι οποίοι δεν έπασχαν από άνοια και υποβλήθηκαν σε περιοδικές ιατρικές εξετάσεις, εργαστηριακά τεστ και απάντησαν σε ερωτηματολόγια σχετικά με τη διατροφή τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Από τα ευρήματα αναδείχθηκε ότι, 20 χρόνια αργότερα, οι άνθρωποι που είχαν αναφέρει τη μεγαλύτερη πρόσληψη φλαβονοειδών είχαν περίπου 40% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν άνοια, σε σύγκριση με όσους είχαν αναφέρει τη χαμηλότερη πρόσληψη.

Τα είδη των φλαβονοειδών είναι πολλά, ωστόσο αυτά με την ισχυρότερη σύνδεση με τον χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας προέρχονταν από το τσάι, τα μήλα, τα αχλάδια, τα μύρτιλα και τις φράουλες.

Συγκεκριμένα, η υψηλότερη πρόσληψη αντιστοιχούσε περίπου σε 7,5 κούπες μύρτιλα, οκτώ μήλα ή αχλάδια και 19 κούπες τσάι τον μήνα, ενώ η χαμηλότερη αντιστοιχούσε σε σχεδόν μηδενική κατανάλωση τσαγιού ή μύρτιλων και λιγότερα από δύο μήλα τον μήνα.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η μελέτη ήταν παρατηρητική και δεν αποδεικνύει ότι η υψηλή πρόσληψη φλαβονοειδών προστάτευσε τους ανθρώπους από την ανάπτυξη άνοιας, με τους ερευνητές να αναφέρουν ότι άλλα στοιχεία δείχνουν ότι τα φλαβονοειδή μπορεί, πράγματι, να αποτρέπουν την εγκεφαλική φλεγμονή και να προστατεύουν τα κύτταρα του εγκεφάλου.

Ακολουθήστε το Πενταπόσταγμα στο Google news

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ